Lægesekretærudd Anyone???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
26 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

D.B.L

Nogen lægesekretærer til stede?

Overvejer om jeg skal læse videre. Hvad jeg har læst mig frem til kræver det 1 års HGV (på SU) og derefter 2 år på selve uddannelsen (voksen elevløn).

Nogen som kan fortælle lidt om det? Tænker i forhold til tid/lektier osv. Erfaringer......Ja ALT hvad der er værd at fortælle

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

chael

Du skal have latin og blindskrigt med 10 finger systemet oveni din HG uddannelse.

Det er kurser du kan tage ved siden af.

Der kan sendes ansøgninger 1 gang om året, hvor der ca udtages 10 elever og der er mange om budet.
De skal typisk sendes ud, omkring februar/marts, men det kan man læse sig frem til på de hospialer du søger hos.

Lektier aner jeg ikke hvor meget der er, men er ret sikker på der en del.

Jeg søger selv ind som lægesekretær, men nu da jeg venter nummer 3, så bliver uddannelsen lige udskudt 1 år. Men jeg glæder mig helt vildt til at komme igang.

*Camilla

Anmeld

22. marts 2011

Mutti2B

Jeg har selv søgt ind her i år så har desværre ikke så meget erfaring. Var til staveprøve og hastighedstest i sidste uge og har lige været til samtale i dag så nu venter jeg i spænding på om jeg bliver en af de 4 elever her i Silkeborg...

Anmeld

22. marts 2011

kamtok

D.B.L skriver:

Overvejer om jeg skal læse videre. Hvad jeg har læst mig frem til kræver det 1 års HGV (på SU) og derefter 2 år på selve uddannelsen (voksen elevløn).

Nogen som kan fortælle lidt om det? Tænker i forhold til tid/lektier osv. Erfaringer......Ja ALT hvad der er værd at fortælle

På forhånd tak

Udover ovenstående oplysninger, kan jeg bidrage med:

Lektier er jo kun noget man har i skoleperioderne. Er selv i gang med kontoruddannelsen (speciale i offentlig adm.) og har taget 1. skoleperiode, og der var ikke meget hjemmearbejde, men lidt var der da. Der er 15 ugers undervisning (mener jeg det er) i alt fordelt på fire og fem ugers skoleophold samt to uger til fagprøve.

Prøv at tjekke fx. Rigshospitalets beskrivelse:

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Administrationen/Udviklingsafdelingen/Uddannelsesenheden/Uddannelser/Laegesekretaeruddannelsen.htm

Anmeld

22. marts 2011

FrkDitte

D.B.L skriver:

På forhånd tak

Hejsa,

Jeg er lægesekretærelev, startede september sidste år. Nu kender jeg ikke din alder, men du skal være over 25 for at det er voksen elevløn du får.. Vi er på skole ca. 2 gange om året a 4-5 uger. Og selvfølgelig er der lektier, men det er slet ikke så slemt. Vi har undervisning fra 9-14.50 (fredag til kl. 12) og ca. en times lektier om dagen.

Når vi er i praktik er det som en normal arbejdsuge med 37 timer. Der hvor jeg er er de rigtig gode til at lade os være elever og prøve forskellige ting, give os god tid til at lære nye ting osv.

Vi skal rundt på 4 forskellige afdelinger på hospitalet i løbet af læretiden.

Det er en superspændende uddannelse og jeg er rigtig glad for den

Knus D.

Anmeld

23. marts 2011

D.B.L

Mange tak for alle jeres svar :0) jeg tror sgu det er det jeg vil stræbe efter. Skriver fra mobilen, så vender lige tilbage med lidt spørgsmål senere.

Anmeld

23. marts 2011

D.B.L

Hej igen, jeg kunne godt tænke mig at hører hvilke baggrund i har. Hvad lavede I før?

Anmeld

23. marts 2011

D.B.L

Opper den lige!

Anmeld

24. marts 2011

D.B.L

24. marts 2011

Mutti2B

D.B.L skriver:

Hej igen, jeg kunne godt tænke mig at hører hvilke baggrund i har. Hvad lavede I før?

Jeg har gået i gymnasiet hvor jeg havde latin, taget en 18 ugers HG, taget en kontoruddannelse og arbejdet på kontor i over 9 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.