Kører død i amningen (mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

L-Mortil3

Ja som overskriften siger, er jeg simpelthen ved at køre lidt mere end DØD i den amning!

Lillebror spiser og spiser og spiser, jeg har bestemt ikke indtrykket af at der ikke er mælk nok (det nærmest vælter ud).

Lang historie kort:

Da han kom til verden spiste han hver eneste time og i en varighed af 30 min ca. I en alder af 10 dage spiste han hver 3. timne (SKØNT!), i en alder af 14 dage er vi tilbage til hver time - her konsulterer jeg SP hun siger han ikke skal have lov at spise så tit når han spiser så længe, og foreslår forskellige ting for at forlænge pausen mellem måltiderne, og virker de ikke skal han have en flaske en gang i mellem, han har så fået 1 flaske af 50 ml siden og KUN 1! - dette sammen med rådene forlængede spisetiden til hver 2. time....

MEN nu hele dagen idag har han spist hver ½-1 time... og jeg er VIRKELIG ved at køre død... Det er da super hyggeligt, men dælme ikke når man sidder låst fast i ammestilling dag og nat, der er ingen af os der sover (jo han gør mellem måltiderne) ...

Er bare kørt SÅ død! Så kære piger, lidt opmundtrende ord "Det er en fase, det går over" eller andet modtages! Evt. gode råd til at holde kampgejsten oppe - nu jeg endelig kan amme???!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Lady Marion <3

Forbered dig på at amme i døgn drift de første 2 mdr

Det gjorde jeg , lagde ham til når han ville og efter 2 mdr blev han ammet hver 3/4 time , det jo meget nyt endnu så fat mod

Anmeld

22. marts 2011

Pipsle2012

Kan desværre ikke give nogle råd eller komme med opmuntrende ord, da jeg ikke har født endnu, men jeg synes du skal have en KÆMPE krammer

Håber du kan holde gejsten oppe

Anmeld

22. marts 2011

Tulle28

Åh men det er da skønt med de appetitspring Altså, hvis du bare ammer løs, skal det nok hurtigt blive bedre,andet kan jeg ikke rigtig sige... Men er det ikke bare et eller andet med at nyde at du med god samvittighed kan sidde plantet i sofaen og lade dig varte op?

Anmeld

22. marts 2011

FruEllingsen

Puu ha det lyder hårdt.

Kan godt forstå at du er ved at være træt.
i den korte periode jeg ammede Marcus havde han også et par dage hvor han spise konstant, men det hjalp så at han var en del ved sin far, så han ikke kunne lugte maden, og det gik over efter ca. 1½ dag.

Håber det er en kort fase og lillebror snart får lidt længere tid imellem spisetiderne,

Anmeld

24. marts 2011

L-Mortil3

I har jo nok ret, der er ikke andet for end bare at sætte sig godt tilrette og amme derudaf

Men for søren hvor man ikke synes man laver andet, nu kørte jeg Liam i DP i morges, og dælme om ikke jeg måtte holde ind på en p-plads for at amme i bilen fordi lillebror under ingen omstændigheder kunne holde ud at sidde og være tørstig i de 10 minutter det tog at køre hjem Altså altså

Anmeld

24. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Godt kæmpet!!!... Jeg ville forstsætte, eller suplere op med lidt mere flaske..... Kan være han bare er ekstra sulten lige nu :-)
Men selvom du har mælk nok, kan det jo være at mælkem ikke mætter ham nok.....

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Line&Liam skriver:

I har jo nok ret, der er ikke andet for end bare at sætte sig godt tilrette og amme derudaf

Men for søren hvor man ikke synes man laver andet, nu kørte jeg Liam i DP i morges, og dælme om ikke jeg måtte holde ind på en p-plads for at amme i bilen fordi lillebror under ingen omstændigheder kunne holde ud at sidde og være tørstig i de 10 minutter det tog at køre hjem Altså altså

Jaaa puha , det lyder bestemt ikk sjovt . 

Jeg ville bare give dig en stor .

Jeg selv gik amningen fuldstændig galt fordi alle sagde noget forskelligt og ja til sidst så var vi et sted hvor jeg ikk kunne mere selv .  

Anmeld

24. marts 2011

NoName

Jeg har ikke nogen helt banebrydende ideer Line, men jeg var også ved at køre fuldstændig død i det amning op til flere gange, men efter at have klaget min nød her på siden måtte jeg sande at der bestemt ikke var noget unormalt i at have en baby knappet på patten 24/7... så jeg hankede op i mig selv - guderne skal vide hvor svært det var - og ammede videre, men lige pludselig faldt der ro på og hun spiste på sekundet hver 3. time og det fortsatte til produktionen lukkede ned af sig selv efter 5 mdr og vi så småt begyndte på lidt ske mad og gik over til flasken da hun ikke gad ligge der mere.

håber det måske hjælper en anelse....

Anmeld

24. marts 2011

Joan ( Smallie )

Line&Liam skriver:

Fornemmer du han spiser fordi han har ondt i maven?

Sådan en havde jeg nemlig. Niels ville også gerne amme TIT og det var RIGTIG TIT men det var fordi han havde ondt i maven og det var den eneste måde han kunne finde ro på. Da knægten var 5 måneder vejet han 9.1 kg og han var kun blevet ammet.

Han kom til at veje så meget selv om jeg fik ham stoppet med at amme hver time. Han slugte maden og fik en masse luft med ned og så havde han navlebrok som heller ikke gjorde det bedre.

Jeg blev enig med sp om at hver 3 time måtte være fint til ham når nu han var så stor og måden jeg fik ham trukket mellem måltider var ved at putte ham i en bæresele, sut i munden og så en stofble ned så den ikke faldt ud. Og ret hurtig kom han ind i en rytme hvor han sov ok om natten. Men han sov ikke om dagen med mindre det var ved mig i bæresele. Den varme der blev mellem mig og ham når han sad der gjorde han bedre kunne komme af med luften

Og mellem 18 og 21 om aften kunne han så få lov at amme alt det han ville og det kom til at gå ret godt.

Måske det kan hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.