Lækker og nem dessert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

mth1987

Som overskriften lyder. Er vildt lækkersulten (men skal selvfølgelig lige spise aftensmad først) og ved ikk helt hvad jeg har lyst til. Det må godt være frisk nemt at lave og super lækkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Frøken J.

mth1987 skriver:

Som overskriften lyder. Er vildt lækkersulten (men skal selvfølgelig lige spise aftensmad først) og ved ikk helt hvad jeg har lyst til. Det må godt være frisk nemt at lave og super lækkert.

Æbler i tynde skiver drysset med kanel bagt i ovnen til de er lækre lune, og så med en sjat cremefraiche på

Anmeld

22. marts 2011

mth1987

Secrets skriver:

Æbler i tynde skiver drysset med kanel bagt i ovnen til de er lækre lune, og så med en sjat cremefraiche på

Hmm ikk lige mig

Anmeld

22. marts 2011

Polkaprik

mth1987 skriver:

Ikke lynhurtigt at lave men smager fantastisk! 

Nikolaj Kirks kiwisuppe:Ingredienser:4-6 personer
12 stk. kiwi.4 dl. vand.2 dl. hvidvin.1 stang vanille ( flækket).1 stk. citron ( saft+ 2,).140 g. Sukker.

Fremgangsmåde.
Tag en god gryde og kom vand, hvidvin, sukker, vanille, (både marv ogskal), citron saft og skiver, samt sukker i.Bring det i kog og lad det simre ved svag varme i godt 5 minutter fradet er oppe og koge.Fjern herefter citron skiverne og kasser dem.Alle kiwierne skrælles og blendes.Kom det i en skål.Hæld den varme lage over og sæt nu suppen kold med låg over.Efter et par timer tag suppen ud og sigtes gennem en fin trådet sigte.Suppen serveres helt kold med en mandelkurv i midten med en klump vanilles i.

Mandelflager
Ca. 10 stk eller 4 kurve.50 g mandler60 g sukker50 g smør1 spsk mel1 spsk mælk Hak mandlerne groft, ikke nødvendigt at smutte dem.Varm alt i en gryde til det er smeltet, må ikke koge.Sæt dejen i små klatter på bageplade med bagepapir.Husk at de flyder meget ud.Bag v. 200 grader i 5-6 minutter i midten af ovnen. (Til gyldne)Lad dem køle af et par minutter før afkøling på rist. Hvis de skal bukkes ellerlignende gøres det hurtigst muligt.Kan vel holde sig sprøde i dåse i en uge - prøv ad!Hvis du ønsker dem som kurve laves de lidt større og men de stadig er varme lægges de over bunden på en lille skål eller bunden på et glas.Lad dem ligge til de er helt afkølet.

Anmeld

22. marts 2011

Frøken J.

mth1987 skriver:

Hmm ikk lige mig

OKay, i orden MEn det var da nemt og hurtigt Hvad med en lækker milkshake, hvis du har ingredienserne? Vanilleis, kakaopulver og en halv banan. Smager lækkert

Anmeld

22. marts 2011

mth1987

Polkaprik skriver:

Ikke lynhurtigt at lave men smager fantastisk! 

Nikolaj Kirks kiwisuppe:Ingredienser:4-6 personer
12 stk. kiwi.4 dl. vand.2 dl. hvidvin.1 stang vanille ( flækket).1 stk. citron ( saft+ 2,).140 g. Sukker.

Fremgangsmåde.
Tag en god gryde og kom vand, hvidvin, sukker, vanille, (både marv ogskal), citron saft og skiver, samt sukker i.Bring det i kog og lad det simre ved svag varme i godt 5 minutter fradet er oppe og koge.Fjern herefter citron skiverne og kasser dem.Alle kiwierne skrælles og blendes.Kom det i en skål.Hæld den varme lage over og sæt nu suppen kold med låg over.Efter et par timer tag suppen ud og sigtes gennem en fin trådet sigte.Suppen serveres helt kold med en mandelkurv i midten med en klump vanilles i.

Mandelflager
Ca. 10 stk eller 4 kurve.50 g mandler60 g sukker50 g smør1 spsk mel1 spsk mælk Hak mandlerne groft, ikke nødvendigt at smutte dem.Varm alt i en gryde til det er smeltet, må ikke koge.Sæt dejen i små klatter på bageplade med bagepapir.Husk at de flyder meget ud.Bag v. 200 grader i 5-6 minutter i midten af ovnen. (Til gyldne)Lad dem køle af et par minutter før afkøling på rist. Hvis de skal bukkes ellerlignende gøres det hurtigst muligt.Kan vel holde sig sprøde i dåse i en uge - prøv ad!Hvis du ønsker dem som kurve laves de lidt større og men de stadig er varme lægges de over bunden på en lille skål eller bunden på et glas.Lad dem ligge til de er helt afkølet.

Ska da helt sikkert prøves en dag hvor jeg har tid. Er jo ikk super sej kagedame som dig jeg duer til at lave pandekager ikk så meget andet

Anmeld

22. marts 2011

mth1987

Secrets skriver:

OKay, i orden MEn det var da nemt og hurtigt Hvad med en lækker milkshake, hvis du har ingredienserne? Vanilleis, kakaopulver og en halv banan. Smager lækkert

Ja den skal du ha Hmm havde jeg også tænkt selv men kender du det at man ikk helt lige ved hvad man har lyst til

Anmeld

22. marts 2011

Polkaprik

mth1987 skriver:

Ska da helt sikkert prøves en dag hvor jeg har tid. Er jo ikk super sej kagedame som dig jeg duer til at lave pandekager ikk så meget andet

Den kræver lidt tid men den er ikke svær at lave. Så kast dig endlig over den på et tidspunkt. Den er det hele værd

Anmeld

22. marts 2011

170811

mth1987 skriver:

Hindbær dessert!! Herhjemme er den et hit. Egentlig tror jeg man normalt bruger det til tilbehør til kage osv., men den smager altså fantastisk alene...  frisk og dejlig!

250 g frosne hindbær

2 spsk sukker

1/2 stang vanille

350 ml yoghurt naturel

2 dl piskefløde

Bærrene optøes, nogle af de pæneste tages fra til pynt, og resten moses med en gaffel. Sukker og vanillekorn iblandes. (Vanillen flækkes og kornene skrabes ud med en lille kniv) Rør yoghurten i hindbærrene og smag til. Pisk fløden stiv og vend den i hindbærblandingen. Anrettes i en skål, eller i portionsglas, hvorefter den sættes på køl i ca. 1 time.

Anmeld

22. marts 2011

Frøken J.

mth1987 skriver:

Ja den skal du ha Hmm havde jeg også tænkt selv men kender du det at man ikk helt lige ved hvad man har lyst til

Ja, det kender jeg godt! Man bliver ved med at tænke på noget, og så er det ikke lige det alligevel osv. Ellers køb en pose chips! Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.