Lidt for meget af svigermor :O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvordan får man svigermor til at la en være i fred?!

Får minimum en sms om dagen med hvordan det går og lign. og så kommer hun forbi i tide og utide...

Selvom vi ret ofte (flere gange ugen) er hjemme forbi dem.....

Bor meget langt fra min egen familie, så hendes mani med at skrive og besøge gør mig ked og irriteret hele tiden....

Hvordan pokker kan man gi hende et vink uden at det bliver for træls?

Kan ikke bliver evd med at finde på ting jeg skal, når bilen ike virker pt

Vist bare et frustreret indlæg fra mig i håb om der sidder en med en super ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

hun gør det helt sikkert for at være sød , men kan godt forstå det bliver for meget næsten som svigermonster  ..

hvad med at sige direkte at du ikke kan overskue / bryder dig om at hun kommer i tide og utide? ( self på en pæn måde ) , der ingen grund til at gå og være irriteret når problemet kan løses ret enkelt .

det ihvertfald sådan jeg ville gøre hvis det var mig .

Anmeld

23. marts 2011

Mig med maven

Åh det er min historie du fortæller, eller, sådan som det var før.

Jeg sagde bare stop en dag. Vi havde været hjemme hos svigermonster og spise, da hun spørger om hun lige skal komme forbi i morgen.

Jeg svarede "NEJ det skal du ikke, i morgen skal jeg have en dag for mig selv, hvilket jeg trænger til, da jeg har været sammen med mennesker hver dag i en lang periode!"

Siden den dag, har hun ladet mig være i fred. Hvis man kan tillade sig at sige det sådan. Jeg ved at hun kun har gjort det for at være sød, og jeg er også meget taknemmelig, men jeg tror bare at vi alle sammen kan få nok af mennesker vi ser på hver dag.

Det er vigtigt at du siger fra, inden du koger over, og hvordan du vil gøre det, er jo helt op til dig selv og dit temprement...

Massere af held og lykke!

Anmeld

23. marts 2011

kiwifrugten

Mig med maven skriver:

Åh det er min historie du fortæller, eller, sådan som det var før.

Jeg sagde bare stop en dag. Vi havde været hjemme hos svigermonster og spise, da hun spørger om hun lige skal komme forbi i morgen.

Jeg svarede "NEJ det skal du ikke, i morgen skal jeg have en dag for mig selv, hvilket jeg trænger til, da jeg har været sammen med mennesker hver dag i en lang periode!"

Siden den dag, har hun ladet mig være i fred. Hvis man kan tillade sig at sige det sådan. Jeg ved at hun kun har gjort det for at være sød, og jeg er også meget taknemmelig, men jeg tror bare at vi alle sammen kan få nok af mennesker vi ser på hver dag.

Det er vigtigt at du siger fra, inden du koger over, og hvordan du vil gøre det, er jo helt op til dig selv og dit temprement...

Massere af held og lykke!

Nemlig

Anmeld

23. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977

Kan du ikke fortælle hende at du har brug for lidt fred? På en stille og rolig måde? Og sige hun skal ringe inden hun kommer forbi?

Anmeld

23. marts 2011

Kruse90

Hun gør det helt sikkert for at være sød

Men sig det som det er, og hvordan du har det.
Det skal hun nok forstå.

Ofte er det ikke så slemt at få sagt, som man tror.

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Uhhh tro mig, har alt for mange gange sagt jeg bare skal hygge for mig selv.. men den fiser ikke ind... Og hun skriver altid før hun kommer, såååå....

Det er også en selvfølge at vi skal komme hver weekend og spise hos dem.. Hvor kæresten os flere gange har sagt til dem at det ik er en selvfølge vi vil komme hele tiden... Det forstår de squ heller ik...

Men ja, det er nok bare til en dag tøsen er kommet til verden, at jeg får det sagt.... (hun har ferie ugen op til og ugen efter termin).. JUhuuuuu

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Næææh og sjovt som jeg skriver svar herinde får jeg en sms om hvordan jeg har det og at hun vil lave mad til os til i aften, pga kæresten skal hente nogle ting hos dem i dag... Baaaaah.. svarer vist pænt nej tak!

Anmeld

23. marts 2011

Polkaprik

Hmmm.. Ja jeg kan jo ikke lade være med at undre mig lidt over din irritation.. Klart at man ikke gider at have hende rendende konstant, men sådan som jeg læser din beskrivelse af hende så ser jeg en kvinde der snart skal være farmor, som gør alt i sin magt for at have en tæt kontakt med jer så hun forhåbentlig også vil få det med sit kommende barnebarn. Hun lyder hjælpsom på den gode måde og ikke kontrolerende men det er jo bare min tolkning af det du skriver.

Jeg tror der er mange der ville ønske at deres svigermor var lige så interesseret og hjælpsom som din tilsynesladende er og måske du bliver riiiigtig glad for det når  får bebs og søvnunderskuddet melder sig! Tænk hvis der var en der smsede dig og sagde hun lige ville sørge for aftensmaden til jer efter 1 uge uden søvn. Det ville jeg da sætte rigtig meget pris på.

Men det var bare lige mine tanker. Håber du finder ud af noget så I kan have et godt forhold og jeres datter får max glæde af sin engageret farmor.

Michelle

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Hun har været sådan lige siden jeg mødte hende, så det er ikke bare kommet pga baby.. Ikke engang kæresten kan være i fred på mobilen en enkelt dag, uden at de ringer og skriver flere gange... Og ved godt det er i hendes gode mening.. men kan ik holde det ud, når jeg ikke ser min egen familie for tit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.