Skal par som ikke kan få børn selv betale for kunstig befrugtning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2008

Honningblomst

Znuzke skriver:

Eva skriver:

Znuzke skriver:

Nej - det skal de bestemt ikke.

Men jeg mener at homosexuelle selv skal betale. Jeg ved godt at det ikke er et valg at være homosexuel, men det er heller ikke en sygdom, og derfor skal man selv betale.

Hvad så med enlige??

Tja - det ved jeg faktisk ikke helt.....det har jeg ikke rigtigt spekuleret over.
Men jeg hælder nok mest til at de selv skal betale. Jeg synes at hvis man ikke kan få børn pga. et medicinsk problem, så skal man ha' hjælp, men hvis det er pga. andre omstændigheder - bl.a. om man er enlig, så skal man selv betale. Det er jo ikke sikkert det er selvvalgt at være single, meeeeen jeg synes alligevel ikke at man skal have det betalt.

Er du enig?

Jeg mener jo lige meget hvad at man skal betale et vis beløb....og som udgangspunkt synes jeg også at børn skal have to forældre...
knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

ekzunz

Jeg frygter bare at der bliver for stort et skel mellem rig og fattig hvis man selv skal betale. Det er jo temmelig dyrt og der er nogen for hvem det ikke er en mulighed at låne så mange penge, og med tanke på hvad det offentlige ellers påtager sig af udgifter til behandling af diverse, så synes jeg at det er rimeligt at ufrivillig barnløshed også dækkes.

Det jeg til gengæld ikke fatter en brik af, er at hvis du kun er "lidt" barnløs så kan du få hjælp til at blive gravid, men hvis du er helt gold, så må man selv finde pengene til en adoption. Den disposition forstå jeg slet ikke. Hmmmm, men jeg synes jo det er rimeligt nok at adoptioner er selv-betalte - det giver jo ikke rigtig nogen mening

Jeg har nok ikke tænkt det helt igennem

Anmeld

15. oktober 2008

Katjaro

Jeg mener ikke man skal betale selv for insemination.

Samfundet har behov for at der bliver født børn.

Hvor mange forsøg man skal have på statens regning vil jeg ikke kaste mig ud i - for det skal selvfølgelig ikke være et uanet antal.

Desuden er der jo stor forskel i pris om vi snakker IUI (Intra Uterin Insemination) eller IVF (In vitro fertilisering).

Vi fik hjælp til denne graviditet (har en lavet au naturel fra 2004), vi skulle selv betale for hormonerne, men undersøgelserne og selve inseminationen var gratis. Det synes jeg er en fair brugerbetaling.

Hvis det ikke var lykkedes med IUI så ville vi ikke være gået videre. Både fordi jeg er ved at være for gammel til at jeg orker at skulle igennem det, men også fordi vi ikke havde lyst til at betale det det koster. (og jeg synes det er helt fair at vi selv skulle betale for IVF netop fordi vi har et barn i forvejen)

Hmmm - det blev en længere rodet fortælling

Hilsen Katja 9+6

Anmeld

15. oktober 2008

twinboys

Klart Nej.... De skal ikke betale...

Hver 5. par får hjælp idag...

Tænk på at børnetallet vil falde vildt meget fra år til år...

Majbritt

Anmeld

15. oktober 2008

fam.4xc

Kort og godt - Nej de skal ik selv betale!

Anmeld

15. oktober 2008

ivfmarie

Det er bare SÅ svært at skære alle over én kam i sådanne sager!
Som udgangspunkt synes jeg at alle skal have muligeheden for at få økonomisk hjælp til at få børn.
Men til hvor mange forsøg, og til hvilke behandlinger, og til hvor mange børn?? Uhhh... det er ikke nemt at komme med én løsning der tilgodeser alle synspunkter!
Som det er nu, så er der hjælp at hente til 1. fælles barn (og 2. hvis der er tale om IUI). Og egentlig synes jeg at det er en ok løsning, men hvor der er dog mange situationer hvor det kunne være ønskeligt med "dispensation".

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.