Skal par som ikke kan få børn selv betale for kunstig befrugtning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal Man selv betale for at kunne blive insimineret mm.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.880 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

Heidi.

Inspireret af Evas afstemning om donorsæd, så laver jeg lige en anden en her.
Skal par som ikke selv kan få børn selv betale for at blive insimineret osv?? Jeg ved at i nogle kommuner får man et antal forsøg gratis, og i nogle kommuner ingen forsøg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

Honningblomst

Jeg synes jo ikke at det er få børn er en menneskeret, men omvendt så skal der fødes nogle børn som kan passe os som gamle..-smiler-
Jeg synes måske betaling skal være indkomstbestemt og så synes jeg faktisk reglerne for hvem der får hjælp skal strammes lidt op. Lidt som der er ved adoption.
Knus..

Anmeld

15. oktober 2008

tasha33

nej jeg mener ikke at man som par selv skal betale, der er nogle steder at folk har 5 forsøg og andre steder er der kun 3 forsøg. jeg ville ikke have haft mine lækre guldklumper hvis det var vi ikke havde fået hjælp til det.
natasha

Anmeld

15. oktober 2008

Honningblomst

tasha33 skriver:

nej jeg mener ikke at man som par selv skal betale, der er nogle steder at folk har 5 forsøg og andre steder er der kun 3 forsøg. jeg ville ikke have haft mine lækre guldklumper hvis det var vi ikke havde fået hjælp til det.
natasha

Men havde du ikke gladeligt lånt penge til at få dem, hvis det havde været nødvendigt??

Anmeld

15. oktober 2008

ekzunz

Nej - det skal de bestemt ikke.

Men jeg mener at homosexuelle selv skal betale. Jeg ved godt at det ikke er et valg at være homosexuel, men det er heller ikke en sygdom, og derfor skal man selv betale.

Anmeld

15. oktober 2008

Honningblomst

Znuzke skriver:

Men jeg mener at homosexuelle selv skal betale. Jeg ved godt at det ikke er et valg at være homosexuel, men det er heller ikke en sygdom, og derfor skal man selv betale.

Hvad så med enlige??

Anmeld

15. oktober 2008

tasha33

jo det ville jeg nok have gjort, men omvendt skal man jo også se på at det er jo ikke er alle som har den muligehed for at låne penge også skal de ikke have børn fordi at der ikke er nogen mulighed for hjælp at få.
jeg har det sådan at jo der kunne da godt strammes op på området om hvem der skal have muligheden for det. men hvem skal så sidde og fravælge folk.
knuz natasha

Anmeld

15. oktober 2008

MorCamilla

Jeg synes ikke selv man skal betale hvis man ikke kan få børn.. Self. skal man tjekkes, lige som ved aboption..

Jeg synes at det er lidt forkert at et par som meget gerne vil have børn og ikke kan uden hjælp skal betale selv, efter X antal forsøg.. og så så mange penge.. Hvis de abselut selv skal betale burde der være mere tilskud at få.. ved f.eks høj / lavt lønnede...

Anmeld

15. oktober 2008

tasha33

ja det er jo et emne som lægge op til mange ting at tænke over, hvem der skal have mulighed for at det og hvem som ikke skal ,men hvem siger at der skal to forældre til og hvem siger at fordi man er homoseksuel at man ikke skal have mulighed for det. bare lige lidt ekstra at tænke over

Anmeld

15. oktober 2008

ekzunz

Eva skriver:

Znuzke skriver:

Hvad så med enlige??

Tja - det ved jeg faktisk ikke helt.....det har jeg ikke rigtigt spekuleret over.
Men jeg hælder nok mest til at de selv skal betale. Jeg synes at hvis man ikke kan få børn pga. et medicinsk problem, så skal man ha' hjælp, men hvis det er pga. andre omstændigheder - bl.a. om man er enlig, så skal man selv betale. Det er jo ikke sikkert det er selvvalgt at være single, meeeeen jeg synes alligevel ikke at man skal have det betalt.

Er du enig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.