Erfaring med hd ejendomme (fyn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Annana89

Nej HD-ejendomme har folk tit prolemer med! specielt ved fraflytning.

Men vil så os lige advarre om Togtejendomme som os holder til i Odense og har lejeboligere rundt omkring på fyn! Vi bor ligenu i et af deres rækkehuse og vi har ikke andet end problemer med dem og nu er vi så trætte af at kæmpe med dem om hvad der er rimelige og ret så vi føler vi er nødt til at flytte!

Men puha lejboligverdenen er et helved! der er brodne kar alle vegne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

FamilenStorm

Annana89 skriver:

Nej HD-ejendomme har folk tit prolemer med! specielt ved fraflytning.

Men vil så os lige advarre om Togtejendomme som os holder til i Odense og har lejeboligere rundt omkring på fyn! Vi bor ligenu i et af deres rækkehuse og vi har ikke andet end problemer med dem og nu er vi så trætte af at kæmpe med dem om hvad der er rimelige og ret så vi føler vi er nødt til at flytte!

Men puha lejboligverdenen er et helved! der er brodne kar alle vegne!

Husk at spare godt op inden i flytter..

Vi fra flyttede en lejlighed her i sommers.. Det kostede os så næsten 30.000 til trods for at vi selv havde malet den..

De har åbenbart en masse med småt i deres kontrakt.. Så skulle betale 500 for aflæsning af varme, 500 for aflæsning af vand.. Og det var flyttesynsmanden der aflæste det imen vi var der.. Samt at vi skulle betale 2000 som svarede til 1/10 af tappesering af hele lejligheden.. Og jeg kunne blive ved..

Anmeld

25. januar 2012

Annana89

FamilenStorm skriver:

Husk at spare godt op inden i flytter..

Vi fra flyttede en lejlighed her i sommers.. Det kostede os så næsten 30.000 til trods for at vi selv havde malet den..

De har åbenbart en masse med småt i deres kontrakt.. Så skulle betale 500 for aflæsning af varme, 500 for aflæsning af vand.. Og det var flyttesynsmanden der aflæste det imen vi var der.. Samt at vi skulle betale 2000 som svarede til 1/10 af tappesering af hele lejligheden.. Og jeg kunne blive ved..

Ja jeg ved godt man får problemer ved fraflyting! Har efterhånden kendt en del der er flyttet herudefra! MEN de fleset af de ting de kræver er vidts ikek lovlige, kender nogle der kæmper med dem nu og skal i huslejenævnet, blandt andet på grund af det med tapeseringen da de har taget 100% mere end det der står i kontrakten!

MEn 30000 lyder os voldsomt er det udover depositum eller? Har du ikke lyst til at skrive lidt mere uddybende hvad de krævede penge for osv. i en PB?!

For dem jeg kender der ligenu kæmper med dem havde os selv istandsat og de fik vidst ikke større efterregning end ca. 5000!

Anmeld

25. januar 2012

FamilenStorm

Annana89 skriver:

Ja jeg ved godt man får problemer ved fraflyting! Har efterhånden kendt en del der er flyttet herudefra! MEN de fleset af de ting de kræver er vidts ikek lovlige, kender nogle der kæmper med dem nu og skal i huslejenævnet, blandt andet på grund af det med tapeseringen da de har taget 100% mere end det der står i kontrakten!

MEn 30000 lyder os voldsomt er det udover depositum eller? Har du ikke lyst til at skrive lidt mere uddybende hvad de krævede penge for osv. i en PB?!

For dem jeg kender der ligenu kæmper med dem havde os selv istandsat og de fik vidst ikke større efterregning end ca. 5000!

Det er inklusiv vores dep. Men det var og forudbetaltbleje, men den forudbetaling kan man godt skyde en hvis pil efter.. For huslejen stiger jo hver år, så det man startede ud med at betale i husleje er jo langt mindre end det man slutter med, så der var også ekstra på.. Jo skriver lige til dig i morgen eller fredag, så finder jeg lige "regningen" fra dem..

Vi var også efter med dem med gulvslibning, da vi fik at vide ved fraflytning at det var alm slitage, der havde vi nemlig læst at så skulle udlejer betale, men de vil have os til det.. Men den lov var så ikke gældene for vores lejlighed, da den gik under en anden katagorier.. Så de ved liiige hvordan de skal få penge i firmaet..

Men skriver en pb i morgen eller fredag..

Anmeld

13. marts 2012

december-babyen

maria_wlt skriver:

Hej

Nogen der har nogen nye erfaringer med Hd ejendomme??

Vi har kigget på et rækkehus i Odense sø. 

Men nu hvor vi har kigget lejekontrakten igennem så skriver de...

"Lejer skal endvidere vedligeholde og om fornødent, såfremt lejer ikke overholder sin vedligeholdelsespligt, forny toiletter, vaskekumme, de i lejekontraktens §9 medfølgende hvidevarer, gasfyr o.lign installationer"

Skal det virkelig forståes at jeg skal betale for de alle syn der måtte være på gasfyret og endda betale for et helt nyt hvis det går i stykker???

Endte i med at tage den bolig ved HD Ejendomme?
Vi er selv ved at undersøge om det har forandret sig, ved der var en masse dårligt om den for nogle år tilbage men vi er meget usikre på om det stadig er tilfældet.

Anmeld

13. marts 2012

maria_wlt

december-babyen skriver:

Endte i med at tage den bolig ved HD Ejendomme?
Vi er selv ved at undersøge om det har forandret sig, ved der var en masse dårligt om den for nogle år tilbage men vi er meget usikre på om det stadig er tilfældet.

Jep vi bor her nu... 

Vi har lavet en MEGET lang mangelliste da vi flyttede ind.

Det handler bare om at skrive ALT på som ikke er 100% i orden... Alt fra malerstrøg til den mindste ridse i gulvet

Anmeld

13. marts 2012

december-babyen

maria_wlt skriver:

Jep vi bor her nu... 

Vi har lavet en MEGET lang mangelliste da vi flyttede ind.

Det handler bare om at skrive ALT på som ikke er 100% i orden... Alt fra malerstrøg til den mindste ridse i gulvet

Hvor bor i henne helt præcist hvis jeg må spørge?
Du må gerne skrive en pm hvis du ikke vil svare her men det fordi vi har kig på nogle forskellige boliger i Fraugde men vi er meget usikre på om vi tør selvom de umiddelbar ser rigtig fine ud og okay husleje.

Anmeld

9. maj 2013

luise larsen

maria_wlt skriver:

Hej

Nogen der har nogen nye erfaringer med Hd ejendomme??

Vi har kigget på et rækkehus i Odense sø. 

Men nu hvor vi har kigget lejekontrakten igennem så skriver de...

"Lejer skal endvidere vedligeholde og om fornødent, såfremt lejer ikke overholder sin vedligeholdelsespligt, forny toiletter, vaskekumme, de i lejekontraktens §9 medfølgende hvidevarer, gasfyr o.lign installationer"

Skal det virkelig forståes at jeg skal betale for de alle syn der måtte være på gasfyret og endda betale for et helt nyt hvis det går i stykker???

Hej 

jeg bor selv til leje hos hd Ejndomme og har gjort det i 3 1/2 år, jeg har ingen problemer med dem, de kommer med det samme hvis der skulle være noget og nej du skal ikke selv betale kun hvis du selv har ødelagt noget. 

Mvh luise

Anmeld

8. april 2014

Kael

Jeg hopper lige ind i denne gamle tråd da vi også står og vakler ved et rækkehus hos hd ejendomme i Odense sø

Hvordan er det gået jer som bor/boede hos hd ejendomme?

For deres ry er temmelig blandet på nettet

Anmeld

8. april 2014

-Sigrid-

Kael skriver:

Jeg hopper lige ind i denne gamle tråd da vi også står og vakler ved et rækkehus hos hd ejendomme i Odense sø

Hvordan er det gået jer som bor/boede hos hd ejendomme?

For deres ry er temmelig blandet på nettet

Jeg bor i Fraugde, i HD-ejendomme, og er rigtig glad for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.