Anonym skriver:
Hej Piger
Min søn har med en anden dreng(de går i børnehaveklasse), Leget med vand ude på en af skolens toiletter, hvilket så skulle have resulteret i en vandskade på 3 loftplader.
Toilettets gulv er linoliums gulv, og regørings folkne regøring af dette er at smide noget vand på, og vaske det.
Der er ingen tvivl om at der har været fugtig undergulvet/overloftpladerne i forvejen og så børenes drenge streger at resulteret i at det gik hele vejen igennem.
Men nu står vi her og skolen vil have vi som forældre skal betale regningen, hvilket jeg ikke synes er helt fair, når det er skolen som har skulle holde øje med børnes.
Det var jo som sådan noget der skete, mens børne var under deres opsyn, Men hvad synes i og hvad skal vi skrive til dem?
Hmmm...en lidt vanskelig historie.
Men som udgangspunkt er det vel fair nok, at hvis en elev smadrer en rude, så betaler eleven, hvis en elev laver hærværk på inventar, så betaler eleven osv.
Så..skal man se helt objektivt på det, så er der også her tale om en skade som en eller flere elever har lavet, og så må de vel deles om regningen.
Så jeg vil mene, at det er fair nok at du/ I betaler.
Så er der lige det med gulvet, og der vil jeg mene, at I må have en uvildig håndværker ud og vurdere om gulvet i forvejen har været skadet af vand over længere tid.

Kærligst
Sussie
Anmeld