Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

EJ - så er det da SLET ikke OK!  Jeg synes I skal brokke jer og forklare hvorfor I ikke mener at det er rimeligt! Jeg aner ikke om det er rigtig hvad Eva siger om forsikring, men jeg synes absolut ikke at I skal give jer uden kamp!

Nej vel?!?

Nej vi prøver også skrive til dem imorgen, min onkel er advokat, så prøver lige og hører ham af. Men de får ihvertfald kamp til strengen  hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jo, det skal den ogd et burde du have fået af vide da børnene startede eller fra jeres forsikringsselskab..nu ved jeg ikke hvor dit barn går i skole, men du kan google forsikring og sfo børn og så læse at der ikke er forsikring der men det skal I selv stå for.

Udover det så kan man jo sige at sådan noget vandleg burde skolebørn vide at de ikke måtte.....så den snak er måske meget god at tage. om hvad man må og ikek må og at det koster jer også barnet penge at lave sådan noget...god læring omkring ansvar.

Og her er en debat om netop det emne..

http://dindebat.dk/barnet-fra-3-12-ar/672712-findes-der-en-skole-forsikring.html

Hvis du kigger på denne side står der også at barnet ikke har ansvaret under særlige forhold.

Jeg tror ikke du har helt ret.

Desunden synes jeg du er lidt fræk og hentyde til at vi ikke skulle have prøvet at lære ham hvad der er rigtig og forkert.
Han går i en klasse for børn der er lidt tilbage i deres udvikling, og samtidig med det har han svært ved at finde ud af hvad der er rigtig og forkert i givende situationen.
Han ser det ikke som forkert, når han har leget med vand udenfor og inde i baderum og kan derfor ikke helt forstå hvorfor at det er forkert i denne situation.

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Piger

Min søn har med en anden dreng(de går i børnehaveklasse), Leget med vand ude på en af skolens toiletter, hvilket så skulle have resulteret i en vandskade på 3 loftplader.

Toilettets gulv er linoliums gulv, og regørings folkne regøring af dette er at smide noget vand på, og vaske det.
Der er ingen tvivl om at der har været fugtig undergulvet/overloftpladerne i forvejen og så børenes drenge streger at resulteret i at det gik hele vejen igennem.

Men nu står vi her og skolen vil have vi som forældre skal betale regningen, hvilket jeg ikke synes er helt fair, når det er skolen som har skulle holde øje med børnes.

Det var jo som sådan noget der skete, mens børne var under deres opsyn, Men hvad synes i og hvad skal vi skrive til dem?

Hmmm...en lidt vanskelig historie.
Men som udgangspunkt er det vel fair nok, at hvis en elev smadrer en rude, så betaler eleven, hvis en elev laver hærværk på inventar, så betaler eleven osv.
Så..skal man se helt objektivt på det, så er der også her tale om en skade som en eller flere elever har lavet, og så må de vel deles om regningen.
Så jeg vil mene, at det er fair nok at du/ I betaler.
Så er der lige det med gulvet, og der vil jeg mene, at I må have en uvildig håndværker ud og vurdere om gulvet i forvejen har været skadet af vand over længere tid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.