Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger

Min søn har med en anden dreng(de går i børnehaveklasse), Leget med vand ude på en af skolens toiletter, hvilket så skulle have resulteret i en vandskade på 3 loftplader.

Toilettets gulv er linoliums gulv, og regørings folkne regøring af dette er at smide noget vand på, og vaske det.
Der er ingen tvivl om at der har været fugtig undergulvet/overloftpladerne i forvejen og så børenes drenge streger at resulteret i at det gik hele vejen igennem.

Men nu står vi her og skolen vil have vi som forældre skal betale regningen, hvilket jeg ikke synes er helt fair, når det er skolen som har skulle holde øje med børnes.

Det var jo som sådan noget der skete, mens børne var under deres opsyn, Men hvad synes i og hvad skal vi skrive til dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

ekzunz

Findes der ikke regler for toiletter - at de skal være lavet så de kan tåle vand???

Jeg tror nok jeg ville kontakte skolen og få en snak med dem. De må jo være forberedt på at der kan blive leget med vand på toiltterne, og jeg synes det må være svært at bevise at de er lige præcis jeres børn der har forårsaget vandskaden.

Men ellers har i vel en forsikring der dækker??

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Det er jo her man skal bruge den forsikring man har på ungeren..førhen havde skoler osv på børnene, men det ophørte vidst og nu står man selv for det...og så er det jo lige meget om det er uheld eller bevidst adfærd...

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Det er jo her man skal bruge den forsikring man har på ungeren..førhen havde skoler osv på børnene, men det ophørte vidst og nu står man selv for det...og så er det jo lige meget om det er uheld eller bevidst adfærd...

Det er en lille regning, så selvrisokoen vil nok være dyrer, men har været lidt inde og kigget på nette og skolen har tilsynspligt med børene i undervisningstiden, frikvaterende og spisepausen mv.

Så vidt jeg kan se er det skolen som har ansvaret for børene når de er på skolen  i skoletiden.

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Det er en lille regning, så selvrisokoen vil nok være dyrer, men har været lidt inde og kigget på nette og skolen har tilsynspligt med børene i undervisningstiden, frikvaterende og spisepausen mv.

Så vidt jeg kan se er det skolen som har ansvaret for børene når de er på skolen  i skoletiden.

Jamen, det har intet med det at gøre...det er børnene der har en forsikring....så om de har tilsyn eller opsyn har intet med sagen at gøre.

Anmeld

21. marts 2011

Rosa

Jeg synes det lyder helt urimeligt at I skal betale, når ungerne er skolens ansvar i det tidsrum de er der. De er så små at man ikke kan forvente at de har forståelse for vandskader, vel?

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jamen, det har intet med det at gøre...det er børnene der har en forsikring....så om de har tilsyn eller opsyn har intet med sagen at gøre.

Hvis skolen har tilsynspligt med børene, det vil sige holde øje med dem mens der befinder sig på skolen grund i skolen tiden, så skal min forsikring da ikke betale, selvom jeg har en forsikring. Da jeg ikke er skadesansvarlig!

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jeg synes det lyder helt urimeligt at I skal betale, når ungerne er skolens ansvar i det tidsrum de er der. De er så små at man ikke kan forvente at de har forståelse for vandskader, vel?

Nej præcis, det er også det vi mener. plus at han går i en klasse for børn der er lidt tilbage i deres udvikling og han har også vildt svært ved at difinere hvad der er rigtig og forkert.

Anmeld

21. marts 2011

Rosa

Anonym skriver:

Nej præcis, det er også det vi mener. plus at han går i en klasse for børn der er lidt tilbage i deres udvikling og han har også vildt svært ved at difinere hvad der er rigtig og forkert.

EJ - så er det da SLET ikke OK!  Jeg synes I skal brokke jer og forklare hvorfor I ikke mener at det er rimeligt! Jeg aner ikke om det er rigtig hvad Eva siger om forsikring, men jeg synes absolut ikke at I skal give jer uden kamp!

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hvis skolen har tilsynspligt med børene, det vil sige holde øje med dem mens der befinder sig på skolen grund i skolen tiden, så skal min forsikring da ikke betale, selvom jeg har en forsikring. Da jeg ikke er skadesansvarlig!

Jo, det skal den ogd et burde du have fået af vide da børnene startede eller fra jeres forsikringsselskab..nu ved jeg ikke hvor dit barn går i skole, men du kan google forsikring og sfo børn og så læse at der ikke er forsikring der men det skal I selv stå for.

Udover det så kan man jo sige at sådan noget vandleg burde skolebørn vide at de ikke måtte.....så den snak er måske meget god at tage. om hvad man må og ikek må og at det koster jer også barnet penge at lave sådan noget...god læring omkring ansvar.

Og her er en debat om netop det emne..

http://dindebat.dk/barnet-fra-3-12-ar/672712-findes-der-en-skole-forsikring.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.