er jeg et dårligt menneske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

HopinWishin

Nogle fælles venner ringede i går og fortalte at de er gravide... blev vildt overrasket, for havde slet ik set det komme...

Det er så dejligt for dem!! Men jeg tudede da kæresten fortalte det.... havde total hævede øjne i morges...

Jeg er bare total ego... tænker bare at det skulle ha været os i stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

MissGeoh

HopinWishin skriver:

Nogle fælles venner ringede i går og fortalte at de er gravide... blev vildt overrasket, for havde slet ik set det komme...

Det er så dejligt for dem!! Men jeg tudede da kæresten fortalte det.... havde total hævede øjne i morges...

Kender det..

Jeg tænker tit det samme.. :/ 

Anmeld

21. marts 2011

Putomanen

HopinWishin skriver:

Nej, nej, nej, du er i hvertfald ikk noget dårligt menneske, du er bare et menneske!

Den har jeg også været gennem, da min veninde ringede og fortalte, at det var lykkedes i 1. hug. Jeg blev bare så ked af det, vred og skuffet. Jeg følte, at de slet ikke havde gjort så mange overvejelser om det som os, de ønskede det slet ikke lige så meget som os, og de var slet ikke lige så klar. Og jeg tudede bagefter.

Det er helt naturligt at føle sådan. Men desværre er vi nok også nødt til at prøve at glæde os på deres vegne. Det er jo ikke deres skyld, at PB ikke er lykkes for os endnu.

Anmeld

21. marts 2011

Miss BananaHammock

HopinWishin skriver:

Kender det bare SÅ godt. Vi er blevet overhalet indenom af alle vores venner og min kusine er snart på vej med nr. 2 også. Jeg har virkelig også tudet af ren og skær fortvivlelse og jalousi. Men det er OK!! Så længe man kan se dem i øjnene, forklare at man har det svært men er glad for dem, så skal de nok forstå! 

Anmeld

21. marts 2011

nattergalen

Hejsa, 

Jeg tror det er meget naturligt at have det på den måde, når man har et ønske og har prøvet på det i et stykke tid.. Og hvis man samtidig ikke havde set den komme, bliver det jo ikke nemmere.. 

Har selv lige haft samme oplevelse.. Min søster har lige anonceret at hun er gravid.. Det slog mig lidt ud i starten, da vi jo har knoklet i et stykke tid, og stadig ikke blevet det, og så blev hun det sådan nærmest fra den ene dag til den anden..
Nu har jeg dog fået styr på følelserne og glæder mig på deres vejne, og kan ikke se det anderledes

Jeg tror man skal acceptere at man har de følelser, og så arbejde med dem, og ikke lade dem styre én..

Stort herfra.. 

Anmeld

21. marts 2011

LittleStarsMadeByUs <3

Det lyder PRÆCIS som mig for 14 dage siden ca.. Vores vennepar fortalte de ventede dem, og ingen havde set det komme, og de har en del ja, en mærkelig fortid sammen på 13 mdr, men jeg har altid været mellemmanden for deres problemer, og nu har de i hu hej labvet en baby. Tillykke til dem...

Og os - vi kæmper på nu 16 mdr, og skal i behandling til maj/juni...

Dårligt menneske - nej. Ego - ja... Men jeg tudede og gør det stadig, jeg sybnes ikke det fair, overhovedet... De siger det ikke engang var helt planlagt da den var der i første forsøg, tråd dog mere i det!!!!

Jeg synes ikke vi er dårlige mennesker, men vi er egoister, men det klart når man ønsker noget så inderligt, og det ikke sker, men andre bare får baby så let som ingenting,og nej, det er ikke fair, men sådan er det, og ligemeget hor svært det er at acceptere, så må man bide i det sure æble...

Vi skal nok klare det, og for det OS der snart står med to streger!

Anmeld

21. marts 2011

Faith

Nej du er bestemt ikke noget dårligt menneske! Det du føler er fuldstændig naturligt.

Kunsten er så bare at kunne glæde sig på andres vejne når de er så heldige at blive gravide, og det lyder det jo som om du kan. Selvom det kan være noget så svært! Kender det selv alt for godt.

for at det snart er din tur.

Anmeld

21. marts 2011

HopinWishin

har også bare dårlig samvittighed overfor kæresten.. for som han sagde så er det ikke min skyld.. men hans, når hans sæd ikke er optimal... og så sad han og nussede mig hele aftenen..... så er jeg bare endnu mere ego

Anmeld

21. marts 2011

Faith

HopinWishin skriver:

har også bare dårlig samvittighed overfor kæresten.. for som han sagde så er det ikke min skyld.. men hans, når hans sæd ikke er optimal... og så sad han og nussede mig hele aftenen..... så er jeg bare endnu mere ego

Åh skyldfølelse kommer man ingen steder med i den henseende... Men kender den godt. Jeg kæmpede osse meget med en ufattelig skyldfølelse over at mine æg ikke duede til en hujende fis, og jeg fattede ikke at min mand ikke bare fandt en anden som kunne give ham nogle børn. Men sådan hænger det heldigvis ikke sammen. Du elsker jo din kæreste ligegyldigt hvad. Husk at fortælle ham det hver eneste dag

Anmeld

21. marts 2011

otlitrom

Du er IKKE et dårligt menneske. Du er en kvinde der kæmper en kamp!! Og vi er flere der har siddet med følelsen, som du sidder med nu - flovheden over at kunne tænke sådan.

Læg den fra dig, så godt som du kan! Du brænder så inderligt for at blive gravid selv, at det tager dit fokus. Du er glad på vennernes vejne, lige nu fylder din egen sorg bare mere.. Og lad den! Det er helt OK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.