I tvivl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

anonym-pige

Hej alle,

Jeg har i en længere periode været i tvivl om jeg er gravid...

Jeg har haft svingende menstruation (1 uge både den ene og den anden vej) og desuden stortset intet blødt, været træt, følt mig oppustet, haft kvalme, ømme bryster, haft de vildeste spise-flip og et svingende humør..

Det skal siges, at jeg har været på p-piller i 1 år, hvor jeg flere gange glemte pillen, og dvs. stortset dyrkede ubeskyttet sex.

Hvis jeg er gravid nu, vil jeg være i uge 37 (ca.).

Jeg tog for omkring 5 mdr siden 2 graviditetsteste (midt på dagen) som begge viste negativ.

Det skal siges jeg er meget ung, og det jo selvfølgelig godt bare kan være min krop der forandre sig, men jeg har haft menstruation i omkring 4 år, og har aldrig oplevet forandringer i min cyklus før nu...

Håber at høre fra jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

anonym-pige

- Jeg har også haft pludselig vægtøgning (7 kg på 1½ mdr), hvor jeg altid før har været stabil.

Anmeld

21. marts 2011

Dontkno

Jamen hvornår har du sidst haft din menst?

Du siger du har taget en graviditetstest midt på dagen, hvorfor har du så ikke taget den test på et lidt senere tidspunkt på ugen? ..

Og man anbefaler at man tager en test om morgenen, dvs, dit første morgenurin fordi det er der hvor det er mest koncentreret.

Du siger du er meget ung og du fik din menst. for 4 år siden, nu hvor du er anonym er det ikke iorden at spørger hvor gammel du er?

Hvis du er 5 måneder henne, og du har taget 7 kg på, på en halvandet måned, så undre det mig lidt du ikke har taget en test noget før? ..

Jeg vil nok anbefale dig at tage en tid hos lægen, og få det undersøgt..

Anmeld

21. marts 2011

Dontkno

Jeg ved man også kan snyde sig til en graviditet..

Således hvis man tænker for meget over det, eller man er bange for man er gravid.

Kan man snyde sin krop til symptomerne, og faktisk få forsinket sin mens. osv .. men du skriver ikke hvornår du sidst har haft din mens.

det er ikke 5 måneders siden vel? Så er jeg ret sikker på du mæ være gravid

Anmeld

21. marts 2011

Frøken J.

Hej alle,

Jeg har i en længere periode været i tvivl om jeg er gravid...

Jeg har haft svingende menstruation (1 uge både den ene og den anden vej) og desuden stortset intet blødt, været træt, følt mig oppustet, haft kvalme, ømme bryster, haft de vildeste spise-flip og et svingende humør..

Det skal siges, at jeg har været på p-piller i 1 år, hvor jeg flere gange glemte pillen, og dvs. stortset dyrkede ubeskyttet sex.

Hvis jeg er gravid nu, vil jeg være i uge 37 (ca.).

Jeg tog for omkring 5 mdr siden 2 graviditetsteste (midt på dagen) som begge viste negativ.

Det skal siges jeg er meget ung, og det jo selvfølgelig godt bare kan være min krop der forandre sig, men jeg har haft menstruation i omkring 4 år, og har aldrig oplevet forandringer i min cyklus før nu...

Håber at høre fra jer.

Uge 37? Jeg ved godt mange ikke oplever symptomer osv., men hvis du i princippet skal føde om 3 uger, så tror jeg sku godt du ville kunne mærke noget, især hvis du er obs på, at der KAN være noget! Og hvis du virkelig tror du er i uge 37, kan det da ikke gå hurtigt nok med at komme til lægen og få check på, om der er noget. Ellers skal du altså teste med morgenurin. Og måske beskytte dig bedre fremover, hvis det er uønsket

Beklager hvis det lyder som et hårdt svar, men jeg skriver blot i lidt hårde vendinger, fordi du virkelig skal tage det seriøst, hvis du skal føde om 3 uger. Du har jo i så fald ikke forberedt noget, og er slet ikke klar på fødslen. Det er derfor jeg prøver på at sparke dig i bagdelen, så du tager til lægen! Helst i går!

Anmeld

21. marts 2011

anonym-pige

Dontkno skriver:

Jamen hvornår har du sidst haft din menst?

Du siger du har taget en graviditetstest midt på dagen, hvorfor har du så ikke taget den test på et lidt senere tidspunkt på ugen? ..

Og man anbefaler at man tager en test om morgenen, dvs, dit første morgenurin fordi det er der hvor det er mest koncentreret.

Du siger du er meget ung og du fik din menst. for 4 år siden, nu hvor du er anonym er det ikke iorden at spørger hvor gammel du er?

Hvis du er 5 måneder henne, og du har taget 7 kg på, på en halvandet måned, så undre det mig lidt du ikke har taget en test noget før? ..

Jeg vil nok anbefale dig at tage en tid hos lægen, og få det undersøgt..

Jamen jeg er 16, og nej det er ikke 5 mdr siden jeg sidst har haft min mens, da den har været konstant, men ikke kraftig på nogen måde... dvs. 2-3 dage med pletblødning... det er knap 8 mdr siden jeg haft en normal blødning...

Anmeld

21. marts 2011

twiggi

hvordan kan du tro du er i 37. uge??

Anmeld

21. marts 2011

Rockertand

Hoooold da op - her kan man vist tale om et seriøst graviditetsønske?

Anmeld

21. marts 2011

Manakauapo

Lad nu pigen være. Hun er sikkert ret forvirret lige nu..

Trådstarter: Du skal være velkommen til at skrive privat til mig, hvis du vil.

Anmeld

21. marts 2011

Frøken J.

Valkyrien skriver:

Lad nu pigen være. Hun er sikkert ret forvirret lige nu..

Trådstarter: Du skal være velkommen til at skrive privat til mig, hvis du vil.

Hvem var det henvendt til? Synes ikke der var noget i vejen med mit svar i al fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.