slag i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
quar20 skriver:

Ja det var og er skrækkeligt...!!

Nej jeg var øm men havde ikke ondt..!! Fik ondt søndag aften, og blev hjemme fra udd. mandag for jeg ville lige ringe og blive tjekket, men om mogenen kl. 8 var det allerede for sent..!!

Og ja nogle JM'er kan blive noget så fornærmet og være ligeglade, men det er DIN RET at ringe derop - de siger selv ALLE SAMMEN... Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.. I mit tilfælde blev det til en gang for lidt..

Skrækkeligt

Har både talt med vagtlæge og fødegangen nu, de mente ikke der er sket noget.

Skal til jordemoder imorgen og scanning onsdag, så må vi se hvad de siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Christine

luppe-laban skriver:

jeg blev ramt a en fodbold da jeg var omkring uge 22 og jeg ringede til lægen dagen efter og han ville gerne se mig. han sagde så at jeg ikke skulle være bekømret for de ligger godt inde bag ved livmord så det kan ikke ske noget ved det. men selvf, hvis du får ondt skal du nok lige ringe til lægen..

Jeg er bare lige nødt til at svare. For din læge er i hvert fald ikke obstetriker! Og der kan godt ske noget ved det!! Moderkagen kan netop løsne sig og det gør MEGET ondt og i nogle tilfælde er det desværre gået galt når man begynder at få (kraftige) smerter. Så det er ikke for sjov man skal passe på.
Min søn blev født ved akut kejsersnit pga. moderkageløsning og jeg vidste ikke at man skal være obs når man slår sin mave (lidt naivt, men jeg synes jo ikke selve slaget var så slemt, men dagen efter havde moderkagen løsnet sig og så bløder man voldsomt, alt afhængig af hvor moderkagen sidder kommer blodet ud, eller hvis moderkagen sidder højt kan blodet ikke komme ud og man bløder jo så ikke synligt).
Men i hvert fald - det er en rigtig god ide at blive tjekket. Og det kan altså godt være farligt selv om det slag man får ikke føles voldsomt.
Men det er da et godt tegn ikke at have ondt, men det kan altså godt komme...

Anmeld

21. marts 2011

lucas<3

Christine skriver:

Jeg er bare lige nødt til at svare. For din læge er i hvert fald ikke obstetriker! Og der kan godt ske noget ved det!! Moderkagen kan netop løsne sig og det gør MEGET ondt og i nogle tilfælde er det desværre gået galt når man begynder at få (kraftige) smerter. Så det er ikke for sjov man skal passe på.
Min søn blev født ved akut kejsersnit pga. moderkageløsning og jeg vidste ikke at man skal være obs når man slår sin mave (lidt naivt, men jeg synes jo ikke selve slaget var så slemt, men dagen efter havde moderkagen løsnet sig og så bløder man voldsomt, alt afhængig af hvor moderkagen sidder kommer blodet ud, eller hvis moderkagen sidder højt kan blodet ikke komme ud og man bløder jo så ikke synligt).
Men i hvert fald - det er en rigtig god ide at blive tjekket. Og det kan altså godt være farligt selv om det slag man får ikke føles voldsomt.
Men det er da et godt tegn ikke at have ondt, men det kan altså godt komme...

Det sagde lægen så ikk.. Men han mærkede om den sad som den skulle. Men jeg skulle holde øje med om han sparkede..

Anmeld

21. marts 2011

Christine

luppe-laban skriver:

Det sagde lægen så ikk.. Men han mærkede om den sad som den skulle. Men jeg skulle holde øje med om han sparkede..

Jeg synes det er rart at vide, nu hvor jeg er gravid igen. Men heldigvis er det jo ikke mange det går så galt for. Ville bare ønske jeg havde reageret dengang, min søn klarede det jo, men det var rent held. Tror også det kommer lidt an på den enkelte moderkage (hvis man kan sige det) hvor "slemt" et relativt beskedent slag kan være.

Anmeld

21. marts 2011

quar20

Sunflower skriver:

Det var da virkelig vemmeligt!!! Var det et uheld? Ej det kommer slet ikke mig ved, undskyld. Blev bare så forbavset!!

Det er okay du spørger.. Jeg vælger jo selv om jeg vil fortælle det

Men man kan vel godt kalde det et "uheld"...!! Min søster er ikke rask psykisk, så den dag i dag husker hun intet...!!

Anmeld

21. marts 2011

quar20

sommerbarn<3 skriver:

Skrækkeligt

Har både talt med vagtlæge og fødegangen nu, de mente ikke der er sket noget.

Skal til jordemoder imorgen og scanning onsdag, så må vi se hvad de siger.

Okay -arrhh jeg kan blive så vred over det skide system.. Det er KUN fordi de sådan skal sparer at de IKKE tager nogle ind de mener godt kan vente...!!

Så længe du mærker ham er det positivt.. men får du smerter, stikken eller ubehag så ringer du strakt på fg og brokker dig og siger at du VIL tjekket..

Held og lykke

Anmeld

21. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
quar20 skriver:

Okay -arrhh jeg kan blive så vred over det skide system.. Det er KUN fordi de sådan skal sparer at de IKKE tager nogle ind de mener godt kan vente...!!

Så længe du mærker ham er det positivt.. men får du smerter, stikken eller ubehag så ringer du strakt på fg og brokker dig og siger at du VIL tjekket..

Held og lykke

Ja det gør jeg.

Anmeld

21. marts 2011

quar20

sommerbarn<3 skriver:

Ja det gør jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.