luppe-laban skriver:
jeg blev ramt a en fodbold da jeg var omkring uge 22 og jeg ringede til lægen dagen efter og han ville gerne se mig. han sagde så at jeg ikke skulle være bekømret for de ligger godt inde bag ved livmord så det kan ikke ske noget ved det. men selvf, hvis du får ondt skal du nok lige ringe til lægen..
Jeg er bare lige nødt til at svare. For din læge er i hvert fald ikke obstetriker! Og der kan godt ske noget ved det!! Moderkagen kan netop løsne sig og det gør MEGET ondt og i nogle tilfælde er det desværre gået galt når man begynder at få (kraftige) smerter. Så det er ikke for sjov man skal passe på.
Min søn blev født ved akut kejsersnit pga. moderkageløsning og jeg vidste ikke at man skal være obs når man slår sin mave (lidt naivt, men jeg synes jo ikke selve slaget var så slemt, men dagen efter havde moderkagen løsnet sig og så bløder man voldsomt, alt afhængig af hvor moderkagen sidder kommer blodet ud, eller hvis moderkagen sidder højt kan blodet ikke komme ud og man bløder jo så ikke synligt).
Men i hvert fald - det er en rigtig god ide at blive tjekket. Og det kan altså godt være farligt selv om det slag man får ikke føles voldsomt.
Men det er da et godt tegn ikke at have ondt, men det kan altså godt komme...
Anmeld