Endnu en update på for kort livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

tine1985

Hej igen! Synes lige at jeg ville lave en ny tråd til dagens opdatwring, så det er mere overskueligtJeg er i morges blevet scannet igen af overlægen, og det var heldigvis ret positivt denne gang. Først da han kiggede ind på min livmoderhals så den faktisk ret fin ud.. Men ligeså snart han 'drillede' den, forsvandt den helt og åbnede sig lidt Gik faktisk så hurtigt at han kaldte den fascinerende (manden har 40 års erfaring, så ikke lige det fedeste at høre). Men det vigtigste var at han sagde at vi havde opdaget tids nok til at jeg ikke skal være bange for at føde lige forløbig. Så hvis man tegner en tidslinie fra dags dato til termin, ligger jeg længere ovre i terminsenden, end i dags dato enden. Så ligeså snart han sagde det åndede vi lettet op!!! Jeg er nu på noget vehæmmende medicin, som han håber vil gøre min livmoderhals lidt mere stabil, for lige nu må jeg kun rejse mig for at tisse, og så scanner han mig igen onsdag for at se hvilken effekt det har haft. Så vi må endnu engang vente, men heldigvis har vi fået det vigtigste afgjort, altså at jeg ikke føder lige her de næste og afgørende uger!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

tine1985

Beklager igen diverse stavefejl og manglende afsnit, men baby.dk og iphone er bare ikke det bedste match Håber i kan se bort fra det

Anmeld

21. marts 2011

Tanja1234

Sikke en dejlig opdatering at læse. Jeg har fulgt din historie lidt fra sidelinien men hvor er det skønt at det går lidt den rigtige vej.

Jeg er selv sygemeldt sengeliggende på 3. måned nu, men har heldigvis fået valget mellem at ligge herhjemme eller på hospitalet. Håber at du også vil få mulighed for det senere i forløbet. Det er trods alt mere rart at være hjemme hos sig selv tror jeg.

Vi ved at vores pige kommer for tidligt til verden - spørgsmålet er bare hvor meget. Men det lyder til at du rent faktisk har en chance for at gå tæt på tiden ud. Jeg krydser i hvert fald fingre for jer.

Held og lykke med resten af tiden og så må du sige til hvis du mangler lidt inspiration til "liggende" underholdning

Anmeld

21. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Hej igen! Synes lige at jeg ville lave en ny tråd til dagens opdatwring, så det er mere overskueligtJeg er i morges blevet scannet igen af overlægen, og det var heldigvis ret positivt denne gang. Først da han kiggede ind på min livmoderhals så den faktisk ret fin ud.. Men ligeså snart han 'drillede' den, forsvandt den helt og åbnede sig lidt Gik faktisk så hurtigt at han kaldte den fascinerende (manden har 40 års erfaring, så ikke lige det fedeste at høre). Men det vigtigste var at han sagde at vi havde opdaget tids nok til at jeg ikke skal være bange for at føde lige forløbig. Så hvis man tegner en tidslinie fra dags dato til termin, ligger jeg længere ovre i terminsenden, end i dags dato enden. Så ligeså snart han sagde det åndede vi lettet op!!! Jeg er nu på noget vehæmmende medicin, som han håber vil gøre min livmoderhals lidt mere stabil, for lige nu må jeg kun rejse mig for at tisse, og så scanner han mig igen onsdag for at se hvilken effekt det har haft. Så vi må endnu engang vente, men heldigvis har vi fået det vigtigste afgjort, altså at jeg ikke føder lige her de næste og afgørende uger!!!!

Gud hvor er jeg glad for at høre det, så behøver man heller ikke at være så bekymret.... Og hvor er jeg glad for de tager det seriøst!!!

Så må du nyde at ligge på sofaen, selvom det ikke altid er det fedeste.....

Anmeld

21. marts 2011

tine1985

Tanja1234 skriver:

Sikke en dejlig opdatering at læse. Jeg har fulgt din historie lidt fra sidelinien men hvor er det skønt at det går lidt den rigtige vej.

Jeg er selv sygemeldt sengeliggende på 3. måned nu, men har heldigvis fået valget mellem at ligge herhjemme eller på hospitalet. Håber at du også vil få mulighed for det senere i forløbet. Det er trods alt mere rart at være hjemme hos sig selv tror jeg.

Vi ved at vores pige kommer for tidligt til verden - spørgsmålet er bare hvor meget. Men det lyder til at du rent faktisk har en chance for at gå tæt på tiden ud. Jeg krydser i hvert fald fingre for jer.

Held og lykke med resten af tiden og så må du sige til hvis du mangler lidt inspiration til "liggende" underholdning

Puha, det er da godt nok også længe du har ligget!! Er det også pga din livmoderhals?Lægen sagde heldigvis også i dag, at jeg burde kunne komme hjem og ligge på et tidspunkt, så det GLÆDER jeg mig til!!! Hvor langt er du så henne nu egentlig? Og ja kom endelig med forslag!!! Tror der er grænser for hvor meget jeg gider at hækle

Anmeld

21. marts 2011

tine1985

Mor til prinsessen :-) skriver:

Gud hvor er jeg glad for at høre det, så behøver man heller ikke at være så bekymret.... Og hvor er jeg glad for de tager det seriøst!!!

Så må du nyde at ligge på sofaen, selvom det ikke altid er det fedeste.....

Tusind tak!! Det er også bare SÅ dejligt at kunne komme med en god update denne gang!! Men den står desværre fortsat på hospitalsseng ind til videre. Men før eller siden skal jeg nok få skiftet den ud med min sofa

Anmeld

21. marts 2011

PsychedeliC

Årh hvor er det bare godt at høre

Anmeld

21. marts 2011

signe.

åhh det var godt det var positivt.. ja så det bare at holde sengen og slappe godt af.. må du være derhjemme eller skal du være indlagt fortsat?

Anmeld

21. marts 2011

Tanja1234

Nej jeg har haft for tidlig vandafgang siden uge 16. Blev "lagt ned" i uge 19 og nu er jeg 28+3. Lægerne siger at det er lidt af et mirakel at vi er nået så langt, så det er vi selvfølgelig lykkelige for.

Hvis ikke hun selv vælger at komme før, så bliver hun taget ved pks senest d. 20. april. Hun ligger med numsen ned og kan ikke vende sig pga. det manglende vand. Så bare 1 måned endnu....

Nu er det jo meget forskelligt hvad man er til af underholdning men min tid går bl.a. med:

Lydbøger (det kan blive overraskende irriterende at ligge i samme stilling og læse (tunge) bøger. Lydbøger er tit på tilbud rundt omkring og så kan man også låne dem via biblioteket via www.netlydbog.dk.

Computerspil bl.a. Sims3 og Farmerama på internettet. Tv2 har en udemærket samling af alle mulige spil man kan fordrive tiden med.

Serier - på www.fastpasstv.com/tv kan du finde links til gratis streaming af stort set alle de serier du kan forestille dig. Også helt frem til de nyeste afsnit som ikke har kørt herhjemme endnu.

Sudoku og kryds og tværs

Skriver dagbog - ikke kun om hvad der sker i løbet af dagen men lige så meget om de tanker, både gode og dårlige, som fiser gennem hovedet når man er så meget alene og inaktiv. Det har i hvet fald hjulpet mig meget til at holde styr på mit hoved og undgå at blive helt tosset

En masse besøg fra venner og familie. Nogen gange kan veninderne komme forbi en hel dag og stene tv osv. sammen med mig. Så laver de mad og vi hygger (min kæreste er kok så han er tit på arbejde 12 timer i træk).

Håber noget af det kan bruges.

Anmeld

21. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Tusind tak!! Det er også bare SÅ dejligt at kunne komme med en god update denne gang!! Men den står desværre fortsat på hospitalsseng ind til videre. Men før eller siden skal jeg nok få skiftet den ud med min sofa

Nå du er blevet indlagt ja det havde jeg ikke liiiige tænkt på..... Troede du var blevet smidt hjem :-)

Men dejligt alt er godt, selvom hospital sengene ikke er såååååååå fantasiske at ligge i griner.... Jeg glædede mig til at komme hjem da jeg havde født hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.