Hvornår så I de første tegn på graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Du maa meget gerne forklare alt om det

Graviditeten starter den første dag i den sidste mens. Var det ikke noget med du havde fået mens i dag? Hvis du så bliver gravid i denne cyklus, startede din graviditet (på papiret) faktisk i dag, hehe.

Du skal minimum til NF fra 11+0 til 13+6 (nakkefoldsscanning), hvor de tjekker risikoen for downs symdrom (bedre kendt som mogolisme). Så er der MD helst mellem 19+0 og 19+9 (misdannelse scanning), her tjekker de om bebse har, hvad han/hun skal have, 10 fingre, 4 hjertekamre, 3 blodåre i naglestregen osv.

Derudover kan du måske blive tilbudt vægtscanning, trygheds-/terminsscanning og tjek ops, hvis du nu venter tvillinger (ligesom mig ) eller har svangerskabs diabetis osv.

11+5 betyder det er 11 fulde uger og 5 dage siden din graviditet startede (det der med første mens dag i sidste mens )

Ellers så bare spørg, hvis der er noget du ønsker, at få forklaret. Jeg kender dog intet til barnløsheds behanling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Graviditeten starter den første dag i den sidste mens. Var det ikke noget med du havde fået mens i dag? Hvis du så bliver gravid i denne cyklus, startede din graviditet (på papiret) faktisk i dag, hehe.

Du skal minimum til NF fra 11+0 til 13+6 (nakkefoldsscanning), hvor de tjekker risikoen for downs symdrom (bedre kendt som mogolisme). Så er der MD helst mellem 19+0 og 19+9 (misdannelse scanning), her tjekker de om bebse har, hvad han/hun skal have, 10 fingre, 4 hjertekamre, 3 blodåre i naglestregen osv.

Derudover kan du måske blive tilbudt vægtscanning, trygheds-/terminsscanning og tjek ops, hvis du nu venter tvillinger (ligesom mig ) eller har svangerskabs diabetis osv.

11+5 betyder det er 11 fulde uger og 5 dage siden din graviditet startede (det der med første mens dag i sidste mens )

Ellers så bare spørg, hvis der er noget du ønsker, at få forklaret. Jeg kender dog intet til barnløsheds behanling.

Det hjalp faktisk meget Tak for det.

Nej, det er faktisk helt tilbage i marts jeg havde min sidste mens, men grunden til jeg ved jeg ikke bliver gravid i denne periode er, at kaersten ikke er hjemme - foerst i starten af maj.

Tror ikke der bliver behov for spoergsmaal ang. barnloeshedbehandling, haaber jeg ikke..

Vi er foerst lige startet paa pb her for et par maaneder siden.

Men tak, jeg kommer nok med en masse spoergsmaal til dig paa et tidspunkt

Og tillykke med tvillingegraviditeten, maa vaere fantastisk

Anmeld

16. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Det hjalp faktisk meget Tak for det.

Nej, det er faktisk helt tilbage i marts jeg havde min sidste mens, men grunden til jeg ved jeg ikke bliver gravid i denne periode er, at kaersten ikke er hjemme - foerst i starten af maj.

Tror ikke der bliver behov for spoergsmaal ang. barnloeshedbehandling, haaber jeg ikke..

Vi er foerst lige startet paa pb her for et par maaneder siden.

Men tak, jeg kommer nok med en masse spoergsmaal til dig paa et tidspunkt

Og tillykke med tvillingegraviditeten, maa vaere fantastisk

Glad for jeg kan hjælpe

Du spørger bare, hvis jeg ikke kan svare, så ved jeg der er mindst 20 andre der kan

Håber jeg heller ikke i for.

Jamen han må da lige komme hjem på en weekend så

Det er fantastisk at tænke på og helt sjovt/fedt/underligt, meeen tilgengæld er symtomerne være og vare længere. ER TRÆT AF KVALME

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Glad for jeg kan hjælpe

Du spørger bare, hvis jeg ikke kan svare, så ved jeg der er mindst 20 andre der kan

Håber jeg heller ikke i for.

Jamen han må da lige komme hjem på en weekend så

Det er fantastisk at tænke på og helt sjovt/fedt/underligt, meeen tilgengæld er symtomerne være og vare længere. ER TRÆT AF KVALME

Hehe, der er lige lovligt langt fra Madrid til Danmark til der er raad til en weekend tur hjemme

Men heldigvis kun et par uger endnu ! Noeoej, hvor jeg glaeder mig!

Saa har han ogsaa vaeret vaek i 5 uger i alt..

Ved du hvilke koen der er derinde ?

Har altid vaeret facineret af tvillinger

Anmeld

16. april 2011

KissMe

Anonym skriver:

Vi er lige gaaet i gang med Project Baby, og jeg taenkte paa, hvornaar saa I de foerste tegn paa graviditet ? kvalme, opkast osv..

Jeg begyndte i uge 6 eller 7 at have det kvalme og en uges tid efter begyndte jeg at loebe paa toilettet konstant, men troede bare at det var en ny omgang blaerebetaendelse...

Jeg testede i uge 9 pga. min veninde bad mig og testede positiv...

Anmeld

17. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Hehe, der er lige lovligt langt fra Madrid til Danmark til der er raad til en weekend tur hjemme

Men heldigvis kun et par uger endnu ! Noeoej, hvor jeg glaeder mig!

Saa har han ogsaa vaeret vaek i 5 uger i alt..

Ved du hvilke koen der er derinde ?

Har altid vaeret facineret af tvillinger

Ak, det er da lige en køretur på 16-24 timer, kan han da nemt

Kan godt forstå du glæder dig, tror nu også han gør (i hvert fald en dal af ham )

5 uger, puha, har han været afsted med arbejde?

Det er piger Tveæggende.

Jeg har altid gerne ville have tvillinger, bare ikke i første omgang, heller som et afslutning par, så de altid havde hinanden og nogle større søskende der kunne passe dem i ny og næ, men ja, det blev nu og man ved aldrig om der kommer et par senere

Anmeld

17. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi er lige gaaet i gang med Project Baby, og jeg taenkte paa, hvornaar saa I de foerste tegn paa graviditet ? kvalme, opkast osv..

fejl 

Anmeld

17. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

uge 4-5 Træthed

uge 5-6 Svimmelhed og meget træthed. Brysterne ændrede sig.

uge 6-7 Meget svimmehed, let kvalme men også en del sult. Ekstra toiletbesøg og ømme bryster.

7-8  Lidt svimmelhed, tiltagende kvalme (dog stadig mild). En enkelt omgang blodnæse og en del sult. Træghed i maven.

Er allerede vokset en skålstørrelse, og er stadig træt. Lever nærmest af frugt nu, da alt andet giver mig ubehag efter spisning. 

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Ak, det er da lige en køretur på 16-24 timer, kan han da nemt

Kan godt forstå du glæder dig, tror nu også han gør (i hvert fald en dal af ham )

5 uger, puha, har han været afsted med arbejde?

Det er piger Tveæggende.

Jeg har altid gerne ville have tvillinger, bare ikke i første omgang, heller som et afslutning par, så de altid havde hinanden og nogle større søskende der kunne passe dem i ny og næ, men ja, det blev nu og man ved aldrig om der kommer et par senere

Hvis jeg "gav ham lov" gjorde han det, men jeg synes nu ikke jeg vil tage saadan en oplevelse fra ham

Det er praktik i en zoo, saa der sker noget konstant.

Aah, hvor dejligt.. 
Man kan vel ikke goere andet end at haabe det lykkes for en selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.