Leneur skriver:
Fordi han jo på ingen måde er en del af min datters liv og faktisk ikke vil hende, så er det da helt hen i vejret at han skal være medbestemmende i sager omkring hende. Jeg kan heller ikke stole på at han i det hele taget vil give sit besyv med angående hende. Derfor det er så vigtigt for mig at få den fulde, så han en gang for alle er ude af vores liv.
selvom du får den fulde forældremyndighed, kan han til enhver tid søge om at få fælles igen og i op mod 80% af tilfældende vil det ske,
det har desuden ikke den store betydning, du kan stadig gøre som du vil, for når første det er gjort, kan han ikke få det ændret.
f.eks dit barn går i en skole, men du vælger mod hans vilje at flytte det til en anden, men du venter med at fortælle det til sidste øjeblik, der er barnet flyttet og de vil så sige at barnet nu skal gå der for ikke at skabe en større forvirring for barnet.
forstår du??
synes ikke de nye regler tilgodser ret meget, i sidste ende er det stadig bopælsforældren der bestemmer alt. og det eneste der sker er en samtale på statsamtet om at man skal huske at fortælle og høre den anden part inden man gør noget.
og da han ikke selv har kontakt til barnet er han nok ligeglad og så behøver du ikke høre ham.
må indrømme at vi har her i huset prøvet at bruge den metode og at den blev brugt mod os og ingen af gange har det nyttet for nogen at klage
Anmeld