Papirer ved fødsel ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

N&J

Julymama skriver:

neej lige præcis .. han er lidt udover grænsen .. og man føler man burde kende folk efter 3 år, men det gjorde man så ikke :-s .. men grunden til at jeg ikke har meldt ham er fordi jeg er bange for at det bliver værre så .. hvis han skulle komme i fængsel ville det ikke være i lang tid , og når han så kom ud ville hans liv jo være endnu mere ødelagt med en plettet straffeattest også ville det ikke blive sjovt for mig :-s

men det med ukendt far havde jeg slet ikke overvejet .. men det kan da være en løsning hvis det overhoved er muligt når jeg har givet lægen hans for og efternavn .. men det må jeg jo se når tiden nærmer sig .. hvornår er det man skal udfylde den slags papirer?

Så fik jeg svaret på mit spørgsmål.. da jeg læste hele tråden. 

Du må ikke skrive ukendt far på, så vil du blive indkaldt i retten og kan i sidste ende, ende med at betale bøder og diverse fordi du ikke vil sige sandheden - jeg tror desværre ikke du kan komme udenom det. 

Min datters far truede med at slå sig selv ihjel hvis jeg skrev ham på - men det blev sagt i afmagt. 

Men de trusler han er kommet med er så voldsomme at du ikke kan gøre andet end at handle - men hvis du er bage for hvad kan finde på, hvad med så bare at skrive til ham næste gang, at hvis han ikke stopper lige nu, så melder du ham til politiet, så er det jo ham der ødelægger sit eget liv - ikke dig, for det er på ingen måder okey at han truer dig for at slippe for det ansvar som også er hans, ellers prøv mødrehjælpen og hør dem hvad de tænker - også fordi der selvfølgelig er det yderlig aspekt at han har en anden kulturel baggrund - det kunne jo være de havde nogle gyldne råd.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

N&J

Julymama skriver:

jaa , men altså grunden er at han har sagt at han ikke vil have nogle som helst breve omkring det .. os fordi han bor hjemme , og hans forældre må ikke vide noget om det , ifølge ham selv . også er han lidt sådan "ude af øje, ude af sind" , derfor vil han heller ikke betale , fordi det vil give ham et stik i hjertet hver måned de skal betales også vil han blive mere og mere skør og ved ikke hvad han kan finde på .. igen ifølge ham selv ..

og løbende har han kommet med en masse trusler , og jeg har bare på fornemmelsen at han virkelig godt kunne finde på noget af det . også selvom det bare ikke var det indtryk jeg havde af ham før min graviditet .. såå nu har jeg besluttet at jeg vil prøve at gøre det så let som muligt for os begge . men det nytter jo ikke noget hvis man ikke kan sætte en stopper for de breve der :s

Brevene kan du ikke stoppe - det bliver han altså nødt til at bide i sig, men du kan jo spørge ham om han kan have en co adresse et andet sted, så de kan blive sendt dertil? Men måske kan brevene ende med kun at blive en eller to hvis I skriver en omsorgserklæring fra starten.. 

Det med out of sight - out of mind kan jeg godt nikke genkendende til, men tænker lidt at de trusler som han kommer med, er jo sandsynligvis fordi han er møgbange for hvordan hans familie vil reagerede når de finder ud af det, men ærligt - så er det ikke dit problem - dit eneste ansvar nu er jeres barn, så må sige til ham at om han vil fortælle det eller ej, det er hans beslutning..

Anmeld

21. marts 2011

Julymama

N&J skriver:

Så fik jeg svaret på mit spørgsmål.. da jeg læste hele tråden. 

Du må ikke skrive ukendt far på, så vil du blive indkaldt i retten og kan i sidste ende, ende med at betale bøder og diverse fordi du ikke vil sige sandheden - jeg tror desværre ikke du kan komme udenom det. 

Min datters far truede med at slå sig selv ihjel hvis jeg skrev ham på - men det blev sagt i afmagt. 

Men de trusler han er kommet med er så voldsomme at du ikke kan gøre andet end at handle - men hvis du er bage for hvad kan finde på, hvad med så bare at skrive til ham næste gang, at hvis han ikke stopper lige nu, så melder du ham til politiet, så er det jo ham der ødelægger sit eget liv - ikke dig, for det er på ingen måder okey at han truer dig for at slippe for det ansvar som også er hans, ellers prøv mødrehjælpen og hør dem hvad de tænker - også fordi der selvfølgelig er det yderlig aspekt at han har en anden kulturel baggrund - det kunne jo være de havde nogle gyldne råd.. 

jeg har os sagt til ham en gang , jeg har optaget dig , og jeg melder dig til politiet . der blev han også mere rolig og snakkede stille osv .. men det har han fuldkommen glemt . 

og hvis jeg endelig skulle melde ham , så ligemeget om det var hans egen skyld , ville han jo føle det var mig som ødelagde hans liv .. og det har han os mindet mig om mange gange , at det slipper jeg ikke godt fra .. han har sagt at han vil komme og gøre noget ved mig en gang om ugen .. det er bare ikke rart .. 

også det at han måske har mulighed for at kunne søge fælles forældremyndighed .. hvis han nogensinde skulle få lyst til det ,selvom det ikke er sandsynligt .. så skulle hun hen til en mand som kan finde på at gøre hende ondt :-s 

det er lidt af en svær situation .. 

hvis man vælger ikke at oplyse faderen , sker der så noget , andet end evt bøde ? ved du det?

Anmeld

21. marts 2011

N&J

Julymama skriver:

jeg har os sagt til ham en gang , jeg har optaget dig , og jeg melder dig til politiet . der blev han også mere rolig og snakkede stille osv .. men det har han fuldkommen glemt . 

og hvis jeg endelig skulle melde ham , så ligemeget om det var hans egen skyld , ville han jo føle det var mig som ødelagde hans liv .. og det har han os mindet mig om mange gange , at det slipper jeg ikke godt fra .. han har sagt at han vil komme og gøre noget ved mig en gang om ugen .. det er bare ikke rart .. 

også det at han måske har mulighed for at kunne søge fælles forældremyndighed .. hvis han nogensinde skulle få lyst til det ,selvom det ikke er sandsynligt .. så skulle hun hen til en mand som kan finde på at gøre hende ondt :-s 

det er lidt af en svær situation .. 

hvis man vælger ikke at oplyse faderen , sker der så noget , andet end evt bøde ? ved du det?

Nu er jeg helt ærlig - de undersøger det altså og når I har været kærester, så tror jeg ikke de kan undgå at drage den konklusion at det er ham (han står jo også på papirerne, men så vidt jeg ved kommer det an på hvordan retten ser på det, og det er jo individuelt - hvis man ser på selve lovgivningen, så begår man to forseelelser, nemlig mened - idet man giver urigtige oplysninger og så... bom bom bom.. har glemt den anden nu, men begge vil nok give adskillige bøder, samt det at du ikke får fred bare fordi du får bøder. Uanset hvad - så er det i modstridning med loven, så jeg tvivler på at det reelt set kan lade sig gøre, men prøv og snak med mødrehjælpen og spørg lidt ind til hvordan du skal forholde dig, om der er en måde hvorpå du kan undgå at skulle drage ham mere ind i det end at han måske skal underskrive nogle papirer og så er det det.. det kunne jo være der var en super nem løsning til at få det her overstået så hurtigt som muligt.. og det er jo anonymt 

Anmeld

21. marts 2011

mia1981

Julymama skriver:

Ja det er klart de skal have ret til det .. men det er mere fordi han er en rimelig stor idiot og har med en masse trusler meldt ud at han hverken vil have breve eller betale noget som helst hver måned , og han ikk vil have noget der kan minde ham om at jeg er blevet gravid .. fordi såå "ødelægger han mit liv ligesom jeg har ødelagt hans" .. jeg har prøvet at snakke ham til fornuft mange gange men det virker ikke .. såå nu vil jeg bare gøre det nemmest for alle og finde en måde at gøre ham tilfreds på .. har haft hovedpine over ham og spekulationer om hvad han kan finde på siden jeg blev gravid og det er bare ikke fedt 

og jaa det var en forkert mand at blive gravid med .. men det troede jeg bare ikke eftersom vi havde været sammen i 3 år .. men ja 

Hold da kæft en klaphat  Syntes nu du skal oplyse fars navn uanset hvad han siger, men så fortælle ham at han slipper for at betale børmepenge.... fortæl idioten at det hedder et kompromis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.