AT skrive blog..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Laura25

KaMa skriver:

Hej damer

Jeg har i dag oprettet en blog. Synes, at det er lidt mærkeligt og en aneles navlebeskuende, men jeg ELSKER at skrive og fortælle om mine børn..

Blogger I? og i så fald vil i så sætte et link. Det kunne være hyggeligt at se, synes jeg.

Tillykke med bloggen! Den ser rigtig fin ud allerede! Jeg glæder mig til at følge med på din blog!

Jeg blogger også http://uf-titah.blogspot.com/ .  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

misspippi

Først og fremmest velkommen til Blogverdenen

Jeg blogger også, om mig, familien, mine tanker og ideer. Du er velkommen til at kigge forbi.

www.enverdenforsigselv.blogspot.com

http://www.enverdenforsigselv.blogspot.com/

Øøhh ved ikke om nogle af linkene virker

Anmeld

20. marts 2011

MariaJ

Nej, ikke længere, men jeg har gjort. Jeg kan godt sende dig et link på pb, men vil ikke have det liggende her i tråden.

Jeg har blogget på to forskellige adresser. Ja, det er jo lidt navlebeskuende, men også en dejlig måde at processere noget af det, der optager en. Jeg begyndte for seks år siden, da jeg var en meget frustreret PhD studerende, der ledte efter ligesindede og fandt en hel verden af engelsksprogede akademiske blogs. Det betød rigtig meget for mig dengang, og blev virkelig en øjenåbner i forhold til hvordan man i dag kan føle sig som en del af et fællesskab, selvom man ikke kender så mange i ens egen situation i sin daglige virkelighed. Jeg gled mere og mere ud af det, fordi jeg syntes det var så tidskrævende at skrive, linke og følge med, og fordi jeg endte med at blive for optaget af om nogen læste det jeg skrev, og blev ked af det, hvis jeg ikke rigtig havde nogen læsere. Men overvejer indimellem at tage tråden op igen, og har ikke slettet bloggen.

Hele min blog"karriere" var før barn, så har aldrig været en af mor-bloggerne, men hvis jeg begyndte igen, ville jeg selvfølgelig også snakke om mit barn. Det er jo det der optager mig nu.

Anmeld

20. marts 2011

Vial

MariaJ skriver:

Nej, ikke længere, men jeg har gjort. Jeg kan godt sende dig et link på pb, men vil ikke have det liggende her i tråden.

Jeg har blogget på to forskellige adresser. Ja, det er jo lidt navlebeskuende, men også en dejlig måde at processere noget af det, der optager en. Jeg begyndte for seks år siden, da jeg var en meget frustreret PhD studerende, der ledte efter ligesindede og fandt en hel verden af engelsksprogede akademiske blogs. Det betød rigtig meget for mig dengang, og blev virkelig en øjenåbner i forhold til hvordan man i dag kan føle sig som en del af et fællesskab, selvom man ikke kender så mange i ens egen situation i sin daglige virkelighed. Jeg gled mere og mere ud af det, fordi jeg syntes det var så tidskrævende at skrive, linke og følge med, og fordi jeg endte med at blive for optaget af om nogen læste det jeg skrev, og blev ked af det, hvis jeg ikke rigtig havde nogen læsere. Men overvejer indimellem at tage tråden op igen, og har ikke slettet bloggen.

Hele min blog"karriere" var før barn, så har aldrig været en af mor-bloggerne, men hvis jeg begyndte igen, ville jeg selvfølgelig også snakke om mit barn. Det er jo det der optager mig nu.

Det er interessant.

Det er så let at blive afhængig af de sociale medier. Jeg kunne sagens forestille mig, at hele den der selviscenesættelse og respons på den er afhængighedsskabende.

Heldivis så er min aktivitet med det begrænset, da jeg jo har to babyer alene, som jeg skal sørge for. Tror det er godt, at jeg har det, da det ellers kunne komme til at fylde mere end, hvad godt er.

Lige nu følger jeg en anden selvvalgt enlig mor. Det er rigtig interessant for mig at se, hvordan en anden som mig klarer sig. Derfor håber jeg også, at nogle i min situation kan have gavn af min blog.

PS: Behøves ikke et link til din blog, når den ikke er aktiv mere.. men hvis du starter op igen, så vil jeg gerne læse med

Anmeld

20. marts 2011

Vial

misspippi skriver:

Først og fremmest velkommen til Blogverdenen

Jeg blogger også, om mig, familien, mine tanker og ideer. Du er velkommen til at kigge forbi.

www.enverdenforsigselv.blogspot.com

http://www.enverdenforsigselv.blogspot.com/

Øøhh ved ikke om nogle af linkene virker

TAk for linket. Det første virker i hvert fald. Det må jeg lige kigge på. Nu er mine børn dog vågnet, så jeg må lige være lidt mere mor og lidt mindre blogger nu.. hehe

Anmeld

20. marts 2011

MariaJ

KaMa skriver:

Det er interessant.

Det er så let at blive afhængig af de sociale medier. Jeg kunne sagens forestille mig, at hele den der selviscenesættelse og respons på den er afhængighedsskabende.

Heldivis så er min aktivitet med det begrænset, da jeg jo har to babyer alene, som jeg skal sørge for. Tror det er godt, at jeg har det, da det ellers kunne komme til at fylde mere end, hvad godt er.

Lige nu følger jeg en anden selvvalgt enlig mor. Det er rigtig interessant for mig at se, hvordan en anden som mig klarer sig. Derfor håber jeg også, at nogle i min situation kan have gavn af min blog.

PS: Behøves ikke et link til din blog, når den ikke er aktiv mere.. men hvis du starter op igen, så vil jeg gerne læse med

Ja, det er lidt mærkeligt. Jeg føler mig jo også lidt åndsvag, at jeg som ellers nok ved hvad jeg står for, og har det fint, lader mig gå på af hvopr mange der læser/kommenterer på en fuldstændig ligegyldig blog, men var nu engang sådan det blev. Det havde også noget at gøre med, at man jo kan gøre en del for at være aktiv på andre blogs og på den måde blive en del af netværket og få læsere til sin egen, og alt det der læsergenerering kom bare til at tage alt for meget tid.

Men ja, det er rigtig dejligt at man kan bruge det til at følge andre i ens egen situation. 

Anmeld

20. marts 2011

misspippi

KaMa skriver:

TAk for linket. Det første virker i hvert fald. Det må jeg lige kigge på. Nu er mine børn dog vågnet, så jeg må lige være lidt mere mor og lidt mindre blogger nu.. hehe

Velbekomme

Ja man kan hurtigt blive afhængig af det der bloggeri. Men god fornøjelse, det er en spændende verden at begå sig ud i

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

KaMa skriver:

Hej damer

Jeg har i dag oprettet en blog. Synes, at det er lidt mærkeligt og en aneles navlebeskuende, men jeg ELSKER at skrive og fortælle om mine børn..

Blogger I? og i så fald vil i så sætte et link. Det kunne være hyggeligt at se, synes jeg.

Åh ja, jeg elsker også at blogge og er et del af et større netværk hvor vi følger hinanden Det er super fedt. Jeg blogger på www.angelic.dk

Anmeld

20. marts 2011

Mettemus

Jeg blogger også. Startede da jeg var gravid, fordi vores familie bor lidt langt væk og derfor ikke så maven (og os) ret tit. Du må meget gerne få et link hvis du vil? Jeg nyder i den grad også at skrive alle små detaljer om min lille skat, og på den her måde kan dem jeg kender selv sortere lidt i det hele. Jeg får desværre ikke skrevet så meget som jeg gerne ville, da jeg ikke har så meget tid til det mere pga baby.

Anmeld

20. marts 2011

Thereseh

KaMa skriver:

Hej damer

Jeg har skrevet blog i over 5 år nu, og det er blevet en del af mig på en måde... Jeg har eget domæne, og bruger wordpress. Dagligt har jeg 400-900 unikke læsere, men jeg tænker ikke så meget over at jeg blir' læst... dog har jeg besluttet for længe siden hvad jeg vil dele, og hvad jeg ikke vil dele. Jeg skriver fx. ikke når kæresten og jeg har været oppe at skændes, eller hvis jeg synes min mor er træls 

Jeg kan kun sige "kom i gang" til alle dem der overvejer at starte en blog. 

Udover at det er sjovt, så har jeg også mødt en masse andre bloggere, jeg blir jævnligt inviteret til arrangementer og blir spurgt om at teste alt fra kaffe til creme... meget af det siger jeg dog nej til, da jeg ikke vil være en "reklamerende blog". 

Nogle af mine tætteste veninder, har jeg mødt via bloggen 

Linket er Copenhagendaily

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.