MariaJ skriver:
Nej, ikke længere, men jeg har gjort. Jeg kan godt sende dig et link på pb, men vil ikke have det liggende her i tråden.
Jeg har blogget på to forskellige adresser. Ja, det er jo lidt navlebeskuende, men også en dejlig måde at processere noget af det, der optager en. Jeg begyndte for seks år siden, da jeg var en meget frustreret PhD studerende, der ledte efter ligesindede og fandt en hel verden af engelsksprogede akademiske blogs. Det betød rigtig meget for mig dengang, og blev virkelig en øjenåbner i forhold til hvordan man i dag kan føle sig som en del af et fællesskab, selvom man ikke kender så mange i ens egen situation i sin daglige virkelighed. Jeg gled mere og mere ud af det, fordi jeg syntes det var så tidskrævende at skrive, linke og følge med, og fordi jeg endte med at blive for optaget af om nogen læste det jeg skrev, og blev ked af det, hvis jeg ikke rigtig havde nogen læsere. Men overvejer indimellem at tage tråden op igen, og har ikke slettet bloggen.
Hele min blog"karriere" var før barn, så har aldrig været en af mor-bloggerne, men hvis jeg begyndte igen, ville jeg selvfølgelig også snakke om mit barn. Det er jo det der optager mig nu.
Det er interessant.
Det er så let at blive afhængig af de sociale medier. Jeg kunne sagens forestille mig, at hele den der selviscenesættelse og respons på den er afhængighedsskabende.
Heldivis så er min aktivitet med det begrænset, da jeg jo har to babyer alene, som jeg skal sørge for. Tror det er godt, at jeg har det, da det ellers kunne komme til at fylde mere end, hvad godt er.
Lige nu følger jeg en anden selvvalgt enlig mor. Det er rigtig interessant for mig at se, hvordan en anden som mig klarer sig. Derfor håber jeg også, at nogle i min situation kan have gavn af min blog.
PS: Behøves ikke et link til din blog, når den ikke er aktiv mere.. men hvis du starter op igen, så vil jeg gerne læse med