Hvor længe skal en Kat være inde når man er flyttet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

eElak

2-3 uger er det anbefalingerne siger... 

Men det er om at bedømme om hvor man er, og hvordan katten er.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

twinny

Dyrlæger siger 4 uger og da jeg hentet en kat fra dyrenes beskyttelse, sagde de også 4 uger. Da de skal vende sig til huset eller lejligheden først.

Anmeld

20. marts 2011

Isabella_mor

Trine89 skriver:

Jah det siger jo egentlig sig selv. 

Hvor længe skal man holde en kat inde når man er flyttet til et nyt sted? 
Min kat har lidt svært ved at finde ro fordi han jo er vandt til at komme ud om morgen..
Men jeg mener bare at have hørt at man skal holde en kat inde noget tid for at de kan lærer nye lyde og lugte at kende..

Trine - Som lige nu sidder i en ny men MEGET rodet lejlighed.. 

jeg mener de siger en uge til 14 dage... men du kan jo bare prøve at lukke den ud lidt, de plejer ikke at løbe for langt væk de første par gange... og katte er gode til stredorientation.. hvis katten kommer når du kalder, så er det jo let nok..

Anmeld

20. marts 2011

Trine89

isabellamor skriver:

jeg mener de siger en uge til 14 dage... men du kan jo bare prøve at lukke den ud lidt, de plejer ikke at løbe for langt væk de første par gange... og katte er gode til stredorientation.. hvis katten kommer når du kalder, så er det jo let nok..

Tror også det bliver noget med at vi prøve os lidt frem her efter nogle dage.. hehe..  

Men jah han er en god kat og kommer når man kalder på ham.. Med mindre han har været oppe at slås med en anden kat. så kan han godt være lidt forvirret.  

Anmeld

20. marts 2011

Isabella_mor

Trine89 skriver:

Tror også det bliver noget med at vi prøve os lidt frem her efter nogle dage.. hehe..  

Men jah han er en god kat og kommer når man kalder på ham.. Med mindre han har været oppe at slås med en anden kat. så kan han godt være lidt forvirret.  

der skal ikke meget til at slå din kat ud af kurs måske ^_^ hehe

Anmeld

20. marts 2011

Kay

det lydder lidt som din kat er lidt ligesom min... selv som lille ny killing brød hun ud... da jeg flyttede 1 gang holdte jeg hende inde i 2 dage... så brød hun ud... men kom fint tilbage igen... 2. gang købte vi en sele og snor til hende... og havde hende ude i haven i den... så hun kunne vende sig til området sammen med os... og det var rigtig fint...

Anmeld

20. marts 2011

Trine89

isabellamor skriver:

der skal ikke meget til at slå din kat ud af kurs måske ^_^ hehe

Det er lidt både og.. 
På nogen punkter er han bange buks.. men andre gange er der ingen ting..

Men det eneste der virkelig er sikkert, er at han kan ikke lide slås.. hehe..  

Anmeld

20. marts 2011

Trine89

Kay skriver:

det lydder lidt som din kat er lidt ligesom min... selv som lille ny killing brød hun ud... da jeg flyttede 1 gang holdte jeg hende inde i 2 dage... så brød hun ud... men kom fint tilbage igen... 2. gang købte vi en sele og snor til hende... og havde hende ude i haven i den... så hun kunne vende sig til området sammen med os... og det var rigtig fint...

Hvis bare man kunne give han sele på så ville jeg også gøre det sår'n hvor man kunne tage ham med ned i haven.. men han kan ikke lide og have den på. og det er næsten umuligt at give ham sele på.. 

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

Vi plejer at holde vores inde i 5 dage- så de lige kan nå at se at det er altså de samme møbler, osv.
Sidst vi flyttede, flyttede vi i noget ekstrem sort i forhold til det vi boede i inden, og det tog noget tid inden kattene fandt ud af hvor maden var, fordi at de for vild hele tiden Hehe.
Men, 5 dage vil jeg sige, his du selv mener at den er blevet rolig og har fuldstændig styr på hvor maden er
I staren der holdte jeg også øje med hvor de gik hen, og når jeg syntes at de var langt nok væk, så kaldte jeg på dem, så lærte de ret hurtigt at genkende huset udefra og finde ud af hvor de skulle ind henne

Anmeld

20. marts 2011

Kay

Trine89 skriver:

Hvis bare man kunne give han sele på så ville jeg også gøre det sår'n hvor man kunne tage ham med ned i haven.. men han kan ikke lide og have den på. og det er næsten umuligt at give ham sele på.. 

så hold ham inde så længe du kan uden det bliver for synd for ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.