Hva skal man gøre? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Fines mor

TinaPina skriver:

Jeg Synes det er underligt sådan nogle ting ikke er diskuteret inden der kommer børn ind i billedet, men det er måske bare mig.
Det lyder jo ikke just som om i ser ens på tingene.

Jeg ved ikke hvad du skal gøre. Men en man der er tilfreds med at være bistandsbums hele sit liv, var nok ikke en mand for mig.

Man kunne fra staten have sat som krav, at manden skulle være i en A-kasse. Det er en del at et sikkerhedsnetværk, som man har mulighed for at vælge i Danmark.

Min mand havde før mig, den holdning at A-kasse var det væste L.... men jeg fik ham overtalt til at melde sig ind, så vi havde sikkerhed til regninger/hus. Idag har han så været på dagpenge 1½ år inkl. lønsikring, så måske en god beslutning trods alt:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

TinaPina

Fines mor skriver:

Man kunne fra staten have sat som krav, at manden skulle være i en A-kasse. Det er en del at et sikkerhedsnetværk, som man har mulighed for at vælge i Danmark.

Min mand havde før mig, den holdning at A-kasse var det væste L.... men jeg fik ham overtalt til at melde sig ind, så vi havde sikkerhed til regninger/hus. Idag har han så været på dagpenge 1½ år inkl. lønsikring, så måske en god beslutning trods alt:-)

Også det, men jeg synes heller ikke der sker noget ved liiige at tage en snak om hvor man gerne vil hen i livet. Det være sig både mht arbejde og hvor man godt kan lide at bo.

Anmeld

20. marts 2011

Elizabeth Nuñez

Jeg er hjemme der hvor min mand er.. om det så er Aarhus, Ålborg eller Cuba.. Bare vi er sammen, det er vel det vigtigste?

Anmeld

20. marts 2011

Fines mor

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg er hjemme der hvor min mand er.. om det så er Aarhus, Ålborg eller Cuba.. Bare vi er sammen, det er vel det vigtigste?

Netop, afstande i DK er meget små :-)

Anmeld

20. marts 2011

SD21

Jeg er jo så helt uenig i hvad i andre skriver ! Jeg synes absolut IKKE du er forkert på den. Hvis skal mødes på et kompromis, så gælder det jo jer begge to og ikke kun dig ! Han vil jo ikke pendle og du vil ikke flytte og hvis du så skal flytte selvom du ikke vil, så er det jo kun dig der har givet dig ! I kunne måske flytte lidt tættere på KBH, sådan så i ikke bor i selve KBH, men alligevel lidt tættere på end nu?

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

TS har ikke oprettet denne tråd for at søge råd, men for at få givet lidt los hvad angår at komme ud med frustrationer. Så tror jeg bestemt ikke det hjælper på noget at dugokker hende i hovedet, . Hun lukker bare følelser ud - jeg kan godt se at nogle prøver på at vejlede hende, men det du skriver er jo ikke just brugbart i forhold til hendes situation - bare fordi du vil følge din mand over alt, betyder det jo ikke at hun vil  

Og nej, dette er bestemt ikke skrevet i en negativ tone! 

Til TS: Det lyder som en træls situation. Jeg håber du finder klarhed.

Anmeld

20. marts 2011

Elizabeth Nuñez

Dinna88 skriver:

TS har ikke oprettet denne tråd for at søge råd, men for at få givet lidt los hvad angår at komme ud med frustrationer. Så tror jeg bestemt ikke det hjælper på noget at dugokker hende i hovedet, . Hun lukker bare følelser ud - jeg kan godt se at nogle prøver på at vejlede hende, men det du skriver er jo ikke just brugbart i forhold til hendes situation - bare fordi du vil følge din mand over alt, betyder det jo ikke at hun vil  

Og nej, dette er bestemt ikke skrevet i en negativ tone! 

Til TS: Det lyder som en træls situation. Jeg håber du finder klarhed.

Og dog? Hun spørger jo rent faktisk hvad hun skal gøre?

Det kan da godt være at du mener at hvad jeg siger er irrelevant i forhold til hendes situation. Men der jeg vil hen med det er blot at jeg ville følge min mand verden over (og han det samme ).. For mig handler det ikke om, hvor vi befinder os, blot vi er sammen.. da vores kærlighed handler om dette.. Og det kan jo så være at nogle føler sig stødt over denne udtalelse (det er bestemt ikke min mening), men jeg er bare af den overbevisning at hvis man virkelig elsker hinanden, ja så handler det ikke om hvor man befinder sig, men at man er sammen.

Og hvis trådstarter føler at jeg "gokker hende i hovedet" beklager jeg dette, jeg overvejer bare om hendes kærlighed er stor nok, når hun rent faktisk overvejer at flytte fra ham fordi de ikke kan enes om hvilken by de skal bo i??

Den bedste karma hefra  

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Elizabeth Nuñez skriver:

Og dog? Hun spørger jo rent faktisk hvad hun skal gøre?

Det kan da godt være at du mener at hvad jeg siger er irrelevant i forhold til hendes situation. Men der jeg vil hen med det er blot at jeg ville følge min mand verden over (og han det samme ).. For mig handler det ikke om, hvor vi befinder os, blot vi er sammen.. da vores kærlighed handler om dette.. Og det kan jo så være at nogle føler sig stødt over denne udtalelse (det er bestemt ikke min mening), men jeg er bare af den overbevisning at hvis man virkelig elsker hinanden, ja så handler det ikke om hvor man befinder sig, men at man er sammen.

Og hvis trådstarter føler at jeg "gokker hende i hovedet" beklager jeg dette, jeg overvejer bare om hendes kærlighed er stor nok, når hun rent faktisk overvejer at flytte fra ham fordi de ikke kan enes om hvilken by de skal bo i??

Den bedste karma hefra  

Ja okay, vi har forstået overskriften helt forskelligt! Jeg har forstået den som sådan et "Åh, hvad skal man gøre, suk"-agtigt, ikke som et spørgsmål der henvender sig til os. Pyt skidt

Jeg kan sagtens se hvad du mener, og jeg har den samme følelse omkring min kæreste og jeg, men det er jo bare ikke alle der har det sådan. Kærligheden kan være 100 %, men nogle ting kan blive for uoverkommelige. Jeg fik måske svaret lige hurtigt nok, jeg synes bare dit indlæg var sådan lidt "Se, mig og min mand kan, så kan alle, så længe kærligheden er der, som den er ved mig og min mand." Men jeg har tænkt lidt over det, og kan sagtens se hvad du mener Men når man står i en situation som TS, så kan sådan et svar måske være lidt hårdt.

God aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.