opkrævning tilbagebetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

kamtok

Ni-ko-li-ne skriver:

nej det kan du ikke. Hvorfor troede du at det var elev lønnen du skulle betale tilbaeg?

for mig virker det meget naturligt at det var KH som skulle tilbage

Det samme her .. Det er naturligvis KH der skal tilbagebetales og ikke elevlønnen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Jeg var på kh frem til 31/1-11. og er så startet  sosuhjælper uddannelsen 6 /1-11. sagen er så den at jeg ikke vidste om jeg ville få elevløn den måned. det fik jeg så + den måneds kh... jeg havde tænkt mig at betale elevlønnen tilbage fordi at jeg fik kh og ville undgå tilbage betaling men det fik jeg så ikke gjort grundet manglende tid.. så nu har de sendt mig et girokort hvor jeg skal betale kh tilbage. 13,255 kr!!! Jeg er sgu på elevløn og får kun 7000 kr.  Jeg har stadig de 7000 kr for den måned som jeg både fik kh og elevløn. Kan jeg ikke bare betale elevlønnen tilbage istedfor kh da jeg jo har brugt kh pengene... Hvad er der af muligheder, kan jeg i det mindste afbetale? ?

Kontanthjælp er en offentlig ydelse til din daglige forsørgelse. Du kan søge om kontanthjælp, hvis du kommer ud for ændringer i dit liv, der betyder, at du mister din indtægt. For eksempel hvis du bliver:

• Arbejdsløs

• Syg

• Skilt

• Alene, fordi din ægtefælle dør

Altså burde du vide at hvis du fik dobbeltløn burde have gemt din kontanthjælp til tilbagebetaling.

Hvordan vil du klare det fremadrettet????

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Kontanthjælp er en offentlig ydelse til din daglige forsørgelse. Du kan søge om kontanthjælp, hvis du kommer ud for ændringer i dit liv, der betyder, at du mister din indtægt. For eksempel hvis du bliver:

• Arbejdsløs

• Syg

• Skilt

• Alene, fordi din ægtefælle dør

Altså burde du vide at hvis du fik dobbeltløn burde have gemt din kontanthjælp til tilbagebetaling.

Hvordan vil du klare det fremadrettet????

Altså. Jeg har var startet som sosuhjælper elev den 6 januar. hvor de andre skulle starte den 1 januar. jeg regnede med at skulle komme ind til maj. men pga. ændrede ting, kom jeg som sagt ind den 6 januar. Jeg ringede til min sagsbehandler og fortalte hende det selvfølgelig at jeg nu var gået til elevløn og hun skulle stoppe min kh fra den 31-1. da jeg jo ikke vidste om jeg ville få elevløn den måned da jeg som sagt startede senere end andre. derfor regnede jeg ikke med at få elevløn som jeg så gjorde.

Anmeld

20. marts 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Altså. Jeg har var startet som sosuhjælper elev den 6 januar. hvor de andre skulle starte den 1 januar. jeg regnede med at skulle komme ind til maj. men pga. ændrede ting, kom jeg som sagt ind den 6 januar. Jeg ringede til min sagsbehandler og fortalte hende det selvfølgelig at jeg nu var gået til elevløn og hun skulle stoppe min kh fra den 31-1. da jeg jo ikke vidste om jeg ville få elevløn den måned da jeg som sagt startede senere end andre. derfor regnede jeg ikke med at få elevløn som jeg så gjorde.

Jamen selvfølgelig får du løn, der er da ingen der arbejder gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.