opkrævning tilbagebetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg var på kh frem til 31/1-11. og er så startet  sosuhjælper uddannelsen 6 /1-11. sagen er så den at jeg ikke vidste om jeg ville få elevløn den måned. det fik jeg så + den måneds kh... jeg havde tænkt mig at betale elevlønnen tilbage fordi at jeg fik kh og ville undgå tilbage betaling men det fik jeg så ikke gjort grundet manglende tid.. så nu har de sendt mig et girokort hvor jeg skal betale kh tilbage. 13,255 kr!!! Jeg er sgu på elevløn og får kun 7000 kr.  Jeg har stadig de 7000 kr for den måned som jeg både fik kh og elevløn. Kan jeg ikke bare betale elevlønnen tilbage istedfor kh da jeg jo har brugt kh pengene... Hvad er der af muligheder, kan jeg i det mindste afbetale? ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Lullaby

Anonym skriver:

Jeg var på kh frem til 31/1-11. og er så startet  sosuhjælper uddannelsen 6 /1-11. sagen er så den at jeg ikke vidste om jeg ville få elevløn den måned. det fik jeg så + den måneds kh... jeg havde tænkt mig at betale elevlønnen tilbage fordi at jeg fik kh og ville undgå tilbage betaling men det fik jeg så ikke gjort grundet manglende tid.. så nu har de sendt mig et girokort hvor jeg skal betale kh tilbage. 13,255 kr!!! Jeg er sgu på elevløn og får kun 7000 kr.  Jeg har stadig de 7000 kr for den måned som jeg både fik kh og elevløn. Kan jeg ikke bare betale elevlønnen tilbage istedfor kh da jeg jo har brugt kh pengene... Hvad er der af muligheder, kan jeg i det mindste afbetale? ?

Jeg ville aftale en afdragsordning og så smide de 7000 af første gang. Det er rimelig billigt at skylde kommunen og så længe man rent faktisk har en dialog med dem, så er de rimelig large.

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Jeg ville aftale en afdragsordning og så smide de 7000 af første gang. Det er rimelig billigt at skylde kommunen og så længe man rent faktisk har en dialog med dem, så er de rimelig large.

Jeg blev bare helt WHAt fordi der stod jeg  skulle betale inden 10 dage.. men jeg ringer til dem på mandag for at høre nærmere. det er slet ikke nemt at betale gæld af 7000 kr når man har barn+ husleje + vuggestuplads at betalle + alt muligt andet jo.... gæld er vel gæld, men tænkte om jeg ikke kunne betale elevlønnen tilbage i stedfor kh?

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Man kan sagtens lave en afbetaling med dem, men det er ikke nok at give dem de 7000 kr., da det er hele kontanthjælpen for den måned de vil have tilbage.

Hvis du ringer derop eller tager op på kommunen, så kan du sagtens aftale en afdragsordning med dem, der passer ind i din økonomi  de plejer nu at være meget søde, når det gælder sådan noget.

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Man kan sagtens lave en afbetaling med dem, men det er ikke nok at give dem de 7000 kr., da det er hele kontanthjælpen for den måned de vil have tilbage.

Hvis du ringer derop eller tager op på kommunen, så kan du sagtens aftale en afdragsordning med dem, der passer ind i din økonomi  de plejer nu at være meget søde, når det gælder sådan noget.

ja, det er bare super så behøver jeg ikke tænke mere på det hvis man kan aftale den afdragsordning.  13,255 kr på engang er slet ikke på min højde lige nu

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

Anonym skriver:

ja, det er bare super så behøver jeg ikke tænke mere på det hvis man kan aftale den afdragsordning.  13,255 kr på engang er slet ikke på min højde lige nu

nej det er der heller ikke mange, der kan klare at betale

Jeg skyldte engang kommunen tror det var 7-8.000 kr. i for meget udbetalt boligsikring. Der fik jeg en afbetalingsordning, der løs på 500 kr. i måneden. Senere valgte jeg at afdrage med 1000 kr. i måneden, fordi jeg på det tidspunkt havde fået mere luft i økonomien.

Men du kan jo altid regne lidt på, hvad du har råd til at afdrage med, og så foreslå dem det beløb....somregel godtager de det.....medmindre det er et sindsygt lavt beløb, man selv er nået frem til

Anmeld

19. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

nej det kan du ikke. Hvorfor troede du at det var elev lønnen du skulle betale tilbaeg?

for mig virker det meget naturligt at det var KH som skulle tilbage

Anmeld

19. marts 2011

Sabsy

Min mand fik et job i oktober, ringer og siger det til KH kontoret og de sagde at selvom han fik løn d. 1., så ville det køre fuldt ud.. Så han fik 35.000 udbetalt den første.. Og vi skulle ikke betale tilbage :/

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

Bubbes skriver:

Min mand fik et job i oktober, ringer og siger det til KH kontoret og de sagde at selvom han fik løn d. 1., så ville det køre fuldt ud.. Så han fik 35.000 udbetalt den første.. Og vi skulle ikke betale tilbage :/

så er I måske heldige og jeg uheldig hehe..

Anmeld

19. marts 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman
Ni-ko-li-ne skriver:

nej det kan du ikke. Hvorfor troede du at det var elev lønnen du skulle betale tilbaeg?

for mig virker det meget naturligt at det var KH som skulle tilbage

Syntes også at det virker meget logisk, selvom jeg intet  kender til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.