Jeg har også fået det konstateret, pga. min egen for høje vægt sikkert.
Det med at du skal lægge din kost om er helt rigtigt, og det har faktisk gjort at jeg har tabt mig siden jeg fik det konstateret
, hvilket ikke gør noget da jeg jo vejer for meget. Jeg er på ingen måde på slankekur, lever bare sundere end før.
Derudover skal du tjekke blodsukker, i starten tjekkede jeg 7 gange om dagen, hver dag. Men det ligger altid pænt fordi jeg overholder diætistens råd (som man også kommer ind og snakker med), så nu tjekker jeg 4 gange om dagen, hver anden dag. Bare for at tjekke at det stadig er iorden. Derudover er jeg til tjek hos diabetesambulatoriet med jævne mellemrum, de laver også en blodsukkerprøve på dig (en snydeprøve synes jeg de kalder den) hvor de kan se for en periode hvilket giver et bedre billede for hvordan dit blodsukker ligger. Så kan man heller ikke snyde dem ved at sige det ligger fint (hvilket jo også ville være dumt, det er jo for barnets skyld).
Og som en anden sagde så kommer man også til regelmæssig scanning for at tjekke babyens vægt.
Jeg var til scanning igår og er 34 +5 og min baby blev skønnet til 3300 hvilketjo er alt for meget, så nu skal jeg scannes igen om 2 uger og så tager vi stilling til om det bliver PKS eller måske igangsættelse et par uger før termin (som var mit ønske). Jeg har allerede fået lavet PKS, derfor er de mere forbeholdne ved at lade mig føde et stort barn. Nu krydser jeg bare fingre for at baby sætter farten ned så jeg kan få lov at føde selv, han sagde dog at det på ingen måde er min skyld den vejer så meget, mit blodsukker er perfekt. Men min datter på 2 vejede 4000 så måske skal jeg bare ha store børn.
Nå det var lige det jeg ku komme i tanke om.
Spørg bare hvis der er andet.
Anmeld