Graviditets-sukkersyge !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Camumilla

Andre der er blevet testet positiv der ?? Og hvad har i af erfaringer ??

Camilla 28-1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

LRJ

Camumilla skriver:

Andre der er blevet testet positiv der ?? Og hvad har i af erfaringer ??

Camilla 28-1

Ja hva vil du gerne vide ?

Anmeld

19. marts 2011

Camumilla

Lone H. skriver:

Ja hva vil du gerne vide ?

Uhh jeg har mange spørgsmål... Fik du insulin? Fødte du et stort barn og fik du lavet kejsersnit? Jeg har lige modtaget brev fra sygehuset idag, så er lidt rundt på gulvet !

Anmeld

19. marts 2011

LRJ

Camumilla skriver:

Uhh jeg har mange spørgsmål... Fik du insulin? Fødte du et stort barn og fik du lavet kejsersnit? Jeg har lige modtaget brev fra sygehuset idag, så er lidt rundt på gulvet !

Nej skulle bare tjekke blodsukker morgen, middag og aften og omlæg min kost hun var over gennemsnittet det meste af graviditeten men kom ud og vejede 3440 nej fødte selv, da var snak om pks men ville heller føde selv og derfor ville jeg blive sat i gang på termin som jeg ikk nåede

Anmeld

19. marts 2011

Camumilla

Lone H. skriver:

Nej skulle bare tjekke blodsukker morgen, middag og aften og omlæg min kost hun var over gennemsnittet det meste af graviditeten men kom ud og vejede 3440 nej fødte selv, da var snak om pks men ville heller føde selv og derfor ville jeg blive sat i gang på termin som jeg ikk nåede

Okay... Ja, nu må jeg se hvad de siger til mig...  Andet du sys jeg burde vide ? Hehe...

Anmeld

19. marts 2011

LRJ

Camumilla skriver:

Okay... Ja, nu må jeg se hvad de siger til mig...  Andet du sys jeg burde vide ? Hehe...

Nej de skal nok fortælle dig alt hva du skal vide du får noget med hjem så du kan læse om det når jo du bliver vejet hver gang du er til jm fra nu , og du får en scanning ca hver 2.-3. Uge indtil du føder for at hælde øje med babys vægt

Anmeld

19. marts 2011

Moar2011

undskyld det ikke lige er et svar her til, men hvordan får man graviditet sukkersyge? og hvordan finder man ud af det ?

Anmeld

19. marts 2011

LRJ

undskyld det ikke lige er et svar her til, men hvordan får man graviditet sukkersyge? og hvordan finder man ud af det ?

ved ikk hvordan man får det, det ligger hvertfald i generne, derfor er det MEGET vigtigt at fortælle Lægen hvis nogle i familie har sukkersyge eller har haft graviditets sukkersyge - men det bliver konstateret ved at du får lavet en sukkerbelastningstest/glukosetest på sygehuset omkring uge 26-30 og hvis dit blodsukker er over 8 eller 9 kan ikk huske hvilket af dem det er, så har du det og bliver indkaldt til samtale med en sygeplejeske  

Anmeld

19. marts 2011

Frejsmor

Babyklar skriver:

Der er nogle forskellige grupper af gravide som er i risiko for at udvikle graviditetssukkersyge:

• Hvis man har sukker i urinen
  • Hvis man i en tidligere graviditet har haft graviditetssukkersyge
  • Hvis man har et bmi på 27 eller derover
  • Hvis nogen i nærmeste familie har sukkersyge(enten type 1 eller 2)
  • Hvis man tidligere har født et barn på 4500g eller mere

Hvis man falder indenfor én eller flere af de her grupper så bliver man tilbudt en sukkerbelastningstest hvor man tester kroppens evne til at omsætte sukker, dvs.  man får en sukkeropløsning man skal drikke og så venter man nogle timer og så tager de en blodprøve og måler ens blodsukker..

Anmeld

19. marts 2011

miniuldahl

jeg havde det os. jeg fødte normal og hun vejet 3850. 3 dage før min tamin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.