Læse hd/ha

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

tazz

Mussen2 skriver:

Hvilket speciale vil du tage? Er du ellers glad for studiet?

Jeg har selv tænkt på det med barslen - altså"planlægge" det til sommerferien, men hvordan er reglerne. Kan jeg så holde barsel fra arbejdet og fortsætte med at læse? Eller kommer man så i klinch med reglerne?

Jeg tænker om man ikke bliver sat helt bagud hvis man holder et års barsel mellem studiet...

Jeg kan ikke bestemme mig for specialet. Jeg har en merkomon i økonomistyring, så det gider jeg næsten ikke igen. Men det haster snart, for jeg skal til at vælge valgfag til anden året, og de skal gerne passe ind med 2. delen.

Så vidt jeg husker så må du ikke læse mens du er på barsel, i hvert tilfælde når du er på A-kasse. Men tjek hellere op på det, for jeg er ikke helt sikker. Om ikke andet, så kan du sagtens hoppe til og fra, det gør mange på det studie. Det eneste du misser er så den gruppe du er sat sammen med, men så vidt jeg ved, så laves der nye hvert år. Fagene afsluttes alle, så du kommer ikke til, at miste noget der heller.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

tazz

Og ja! Jeg er glad for studiet (ikke lige min gruppe i disse dage, men jeg må lige tale et par kærlige ord med dem).

Det er også derfor jeg ikke synes, at det er urealistisk med barn, jeg synes det er lidt en brise, at komme ud blandt andre mennsker - bare sidde 4 timer på min flade røv og lytte til et spændende stof jeg kan bruge i mit videre liv, uden nogen råber "moooaaaarrr jeg er fææærdig!" hele tiden. Det er da en fantastisk mulighed.

Anmeld

18. marts 2011

Mussen2

Lise skriver:

Jeg har ikke læst HD, men ville ønske at jeg havde gjort det. Når jeg skriver at jeg mener at det er urealistisk med børn, er det jo ud fra mit eget synspunkt. Jeg ville synes det var for hårdt at arbejde fuld tid OG læse om aftenen, samtidig med at man havde børn derhjemme.

Jeg har læst HA(jur.), og så videre til cma. En ha(jur.) kan man ikke bruge til noget rigtigt alene... altså, man kan jo være heldig at få et godt job, hvor de er ligeglade med ens uddannelsesbaggrund, men nej - jeg mener ikke at en Ha kan stå alene.

Bom, bom ok, det er meget relevant for mig at høre dn vinkel på det, for så er det jo slet ikke en HA, som er det rigtige for mig.

Jeg tænker dog om det gør en forskel at jeg kan atge Ha én på 1 år, da jeg har merit, altså om jeg så har en slags speciale del i erhvervsøkonomi og den dermed sagtens kan bruges selv??

Eller er HD´en blot en mere anerkendt allround efteruddannelse?

Anmeld

18. marts 2011

Mussen2

tazz skriver:

Jeg kan ikke bestemme mig for specialet. Jeg har en merkomon i økonomistyring, så det gider jeg næsten ikke igen. Men det haster snart, for jeg skal til at vælge valgfag til anden året, og de skal gerne passe ind med 2. delen.

Så vidt jeg husker så må du ikke læse mens du er på barsel, i hvert tilfælde når du er på A-kasse. Men tjek hellere op på det, for jeg er ikke helt sikker. Om ikke andet, så kan du sagtens hoppe til og fra, det gør mange på det studie. Det eneste du misser er så den gruppe du er sat sammen med, men så vidt jeg ved, så laves der nye hvert år. Fagene afsluttes alle, så du kommer ikke til, at miste noget der heller.

Fedt at vide at fagene afsluttes, så kan jeg se muligheder. Faktisk sidde jeg og bliver meget mere afklaret og klar på det. Og jeg kan helt sikkert se det fra den "blefri -vinkel" og moar-fri zone, men er også klar over det bliver hårdt og nok kommer til at give næring tiol den dårlige samvittighed, dels nå rfar står med hele læsset alene og når man sidder ogglor i bøgerne fremfor at være sammen med sit barn.

Jeg er bare nået dertil at jeg er nød til at investerer noget i min job-fremtid for at jeg kan se mig selv "overleve" på arbejdsmarkedet de næste 30-35 år Jeg er "stuck"  min branche og er nød til at hælde noget viden indenbords for at blive en attraktiv varer eller alternativt kunne varetage det job, som jeg muligvis bliver tilbudt i fremtiden. 

Anmeld

7. juni 2011

Cristin

Hej. Jeg søgte lige på nettet vedrørende at læse HD med børn, og kom til dette forum.

Jeg ser en af jer skriver at have merit til HD 2 del, men også til HA uddannelsen? Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? Jeg fik lige skimtet en merkonom i et eller andet?

Jeg har selv en akademi i ledelse, men den giver ingen merit, og jeg kan læse mig frem til at jeg skal have en AU i økonomi & ressourcestyring eller international handel før det giver merit til HD 2 del. Men jeg har ikke kunne finde steder hvor der kan gives merit til HA uddannelsen? Jeg står selv og vil af den ene eller anden uddannelsevej..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.