tazz skriver:
Jeg startede HD lidt pludseligt her i sommers - sådan lidt frivillig tvang
Mit arbejde betaler skole og bøger, så betaler jeg selv tiden (også til eksamner) og manuduktionstimer. Det er ikke lige så hårdt som jeg har hørt, men det tager da meget tid. Lige nu er jeg håbløst bagud med læsning, da jeg desværre er kommet i en gruppe, som ikke laver så meget og jeg derfor hænger på meget af arbejdet. Jeg har så også valgt at tage manuduktionskurser ved siden af, da jeg ikke synes, at underviserne på skolen er voldsomt gode og inspirerende.
Jeg har valgt ikke at bruge merit og tage uddannelsen fra bunden af, så jeg er kun lige igang med første år på 1. delen. Min veninde er igang med sin nummer 2 2.del - gang i hende!
Hvad har du ellers brug for at vide
Jeg blev overrasket over hvor UNGE dem der går på uddannelsen er. Jeg er ca. 10 år ældre end de mange af andre (den yngste er 19!)
Frivillig tvang, det lyder ikke rart og optimalt...
Pyha, er det ikke sejt at begynde helt forfra?
Det er sørme godt nok ungt, hvis man er 19 år og læser HD, det overrasker mig. Jeg forestiller mig en samling medstuderende med masser af livs eraring og ikke mindst erfaring fra erhvervslivet. Jeg selv er 31.
Har du børn? Jeg kan se, at en af den andres om har svaret mig i denne tråd, skriver det er så godt som urealistisk med børn 
Jeg har haft så mange tanker.....om alt muligt, men ikke mindst om det er realistisk med et barn på godt 2 år.....
Desuden vil jeg gerne have nr. 2, men det passer jo ikke lige ind ien HD 2 del, som tage to år
Netop derfor har jeg overvejet HA som jeg kan tage på 1 år. og så koncetrerer mig fuldstændig om studiet. Det kræver jo så at min chef giver mig orlov eller jeg siger op...
Er ret sikker på min chef vil gå langt for at beholde mig, men der er jo en grænse.
Jeg havde håbet på at få studiet betalt, samt bibeholde min løn og få en ugentlig fridag..... eller anden slags betalt frihed til studiet. er det helt hen i hampen?
Jeg er kørt i stilling til at skal overtage chefens job, når chefen engang trækker sig, så derfor tænker jeg, at jeg har gode argumenter for at der skal investeres i mine kompetencer....