Er jeg forkert på den (børnehave)??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Hansen97

Dusty skriver:

Det er altså ikke muligt for pædagogerne at holde øje med om din datter tegner på sit tøj. Nu har jeg selv været i en inst, og der er aaalt for mange børn at holde øje med så det man priotere er at se om de er glade, sørge for de får mad, og wc besøg når de skal. Alternativet ville være at din datter som den eneste ikke måtte bruge det kreative bord? Hvilket ville være så strengt af dig som mor at bede om. Så giv din datter noget legevenligt tøj på er mit råd

Hun må gerne bruge det kreative bord.. men uden tusch.. de har også alm. farveblyanter farvekridt. Hvordan skal jeg lære mit barn det er forkert hvis hun fortsat "må" gøre det.. som sagt er jeg ligeglad med tøjet, men hun skal da lære at det gør man ikke??? Eller skal de bare have lov til at gøre hvad de vil?? No limit, ingen opdragelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Tkcuf

112233 skriver:

Hun må gerne bruge det kreative bord.. men uden tusch.. de har også alm. farveblyanter farvekridt. Hvordan skal jeg lære mit barn det er forkert hvis hun fortsat "må" gøre det.. som sagt er jeg ligeglad med tøjet, men hun skal da lære at det gør man ikke??? Eller skal de bare have lov til at gøre hvad de vil?? No limit, ingen opdragelse??

Selfølgelig skal hun ikke have lov til det, der hvor jeg var fik børnene også stengt atvide at de ikke måtte tegne på sig selv, tøjet eller borde.. Men jeg mente bare der ikke er tid til at holde øje med alle børnene hele tiden, men ser man de gør det skal det selfølgelig stoppes.

Anmeld

19. marts 2011

JustAnotherName

Min pige på 3 år og 4 mdr, tegner med tusch henne i børnehaven. Det er fint nok, men hver evig eneste gang tegner hun på sig selv og sit tøj...

Jeg har pænt bedt dem om her til morgen at hun kun må tegne med farveblyanter og farvekridt.

Det svar jeg fik var om hun ikke bare kunne få knap så pænt tøj på!!

Undskyld mig men så lærer hun vel ikke at det må hun ikke??

Jeg blev virkelig så harm at jeg ikke anede hvad jeg skulle sige og bare vendte mig og gik..

Er jeg fuldstændig forkert på den?? Derhjemme har hun ikke adgang til tusch på grund af det og hun spørger hver gang og vi forklarer hver gang...

Vi havde en "grim trøje" liggende i garderoben, som de kunne trække ovenpå hendes tøj. Så var det kun dén der fik tush på, og ikke hendes andet tøj.

Det varede dog ikke længe før, at hun ikke længere tegnede på tøjet, så jeg tror faktisk ikke, at det blev aktuelt at bruge det alligevel.

Hun kommer stadig af og til hjem med noget farve på tøjet. Sådan er det jo at være børnehavebarn. Men det er selvfølgelig træls, hvis det er HVER DAG, og det ikke kan vaskes af igen.

Måske man kunne snakke med dem, om de kunne anskaffe tusser, som kan vaskes af tøjet igen?

Ellers må de jo have nogle forklæder derhenne, som de kan give dem på?!

Der findes heldigvis også nogle ret effiktivt pletfjerner midler. Det har hjulpet os MANGE GANGE herhjemme, når vi har skulle vaske pletter af tøjet!

Anmeld

19. marts 2011

Corn

112233 skriver:

Min pige på 3 år og 4 mdr, tegner med tusch henne i børnehaven. Det er fint nok, men hver evig eneste gang tegner hun på sig selv og sit tøj...

Jeg har pænt bedt dem om her til morgen at hun kun må tegne med farveblyanter og farvekridt.

Det svar jeg fik var om hun ikke bare kunne få knap så pænt tøj på!!

Undskyld mig men så lærer hun vel ikke at det må hun ikke??

Jeg blev virkelig så harm at jeg ikke anede hvad jeg skulle sige og bare vendte mig og gik..

Er jeg fuldstændig forkert på den?? Derhjemme har hun ikke adgang til tusch på grund af det og hun spørger hver gang og vi forklarer hver gang...

Mine børn har ikke tøj, der ikke må bruges, så ser slet ikke problemet. Hvis der ikke må tegnes og leges med tøjet på, så må du vælge anderledes.

Barnet kan jo ikke gøre for det, hun leger jo bare som alle andre...

Anmeld

19. marts 2011

Lone Jakobsen

jeg har lidt dobbelte meninger om denne her:

på den ene side så kan jeg godt forstå at du er træt af det. hun skal lære at man ikke maler på sit tøj, og jeg er sikker på at de også fortæller hende det hvis hun vitterligt gør det med vilje.

på den anden side tager børn ikke skade af af blive beskidte. og det meste kan vel vaskes af igen. jeg har fortalt "mine" forældre at her får børnene lov til at bruge deres hænder, så de skal endelig give børnene noget tøj på der må blive snavset. man kan ikke overvåge børnene hele tiden, og når hun netop bare elsker de tusser, så kan jeg forstå de giver hende lov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.