Er jeg forkert på den (børnehave)??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Hansen97

Min pige på 3 år og 4 mdr, tegner med tusch henne i børnehaven. Det er fint nok, men hver evig eneste gang tegner hun på sig selv og sit tøj...

Jeg har pænt bedt dem om her til morgen at hun kun må tegne med farveblyanter og farvekridt.

Det svar jeg fik var om hun ikke bare kunne få knap så pænt tøj på!!

Undskyld mig men så lærer hun vel ikke at det må hun ikke??

Jeg blev virkelig så harm at jeg ikke anede hvad jeg skulle sige og bare vendte mig og gik..

Er jeg fuldstændig forkert på den?? Derhjemme har hun ikke adgang til tusch på grund af det og hun spørger hver gang og vi forklarer hver gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Lolli

112233 skriver:

Min pige på 3 år og 4 mdr, tegner med tusch henne i børnehaven. Det er fint nok, men hver evig eneste gang tegner hun på sig selv og sit tøj...

Jeg har pænt bedt dem om her til morgen at hun kun må tegne med farveblyanter og farvekridt.

Det svar jeg fik var om hun ikke bare kunne få knap så pænt tøj på!!

Undskyld mig men så lærer hun vel ikke at det må hun ikke??

Jeg blev virkelig så harm at jeg ikke anede hvad jeg skulle sige og bare vendte mig og gik..

Er jeg fuldstændig forkert på den?? Derhjemme har hun ikke adgang til tusch på grund af det og hun spørger hver gang og vi forklarer hver gang...

Herhjemme har vi sådan nogle tusser, der kan tørres af med en fugtig klud og går af med det samme i vask.  Han ved selvfølgelig godt at man ikke må tegne på ting og tøjet, men hvis uheldet så er ude, er det jo ikke så slemt.

Anmeld

18. marts 2011

Lolli

Lolli skriver:

Herhjemme har vi sådan nogle tusser, der kan tørres af med en fugtig klud og går af med det samme i vask.  Han ved selvfølgelig godt at man ikke må tegne på ting og tøjet, men hvis uheldet så er ude, er det jo ikke så slemt.

Tænkte at du kunne foreslå børnehaven sådan nogle.

Anmeld

18. marts 2011

Snefnug1984

Sikke da en lam forklaring de kom med.. som pædagog er jeg helt udeforstående overfor sådan en forklaring fra deres side. Jeg ville til enhver tid tage dit syn og mening til mig og holde øje med din datter ( idet omfang der er muligt selvfølgelig) når hun tegner eller give hende farveblyanter i stedet eller simpelthen give hende forklæde på..

Anmeld

18. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Tjaaa, altså herhjemme er der ikke noget tøj, der ikke må blive beskidt. Mine børn skal kunne udfolde sig og betyder det, at de får lidt tusch, farvelade, mudder osv. på tøjet, så er det sådan det er. Vi har selvfølgelig også tøj, der er til pænt brug og som jeg helst ikke ser møgbeskidt, men det er så netop kun til særlige lejligheder, og sker der noget alligevel, så er det jo bare det.

Hvis hun tegner på sig selv og sit tøj med vilje, vil jeg selvfølgelig gribe ind, men hvis det er uheld, synes jeg du er lidt forkert på den. Netop i børnehaven må man jo forvente, at det kan gå hårdt ud over tøjet.

Anmeld

18. marts 2011

Kildebakken

Nu fortæller du jo ikke præcis, hvordan det blev formuleret, men det kan da lyde som om at børnehaven har et kommunikationsproblem. Det er ikke en måde at svare dig på som mor. Hvis de fra starten havde meldt ud at børnehavens politik er ikke så pænt tøj, så børnene kan boltre sig, så måske lad gå, du ville så have muligheden for at vælge den pædagogik fra. Deres udmelding udviser efter min mening mangel på respekt. Og et syn på forældrene som forstyrrende elementer. Dog tror jeg altid det er bedst for børnene at man bider sig i tungen og lader være med at gøre et problem ud af det. Hun kan sagtens lære at man ikke må tegne på sig selv hjemme hos dig! Hvis du istedet fokuserer på hvor flot og kreativ hendes tegninger er, så får din pige ihvert fald ikke klemt mellem to voksne, som passer på hende!

Anmeld

18. marts 2011

Hansen97

cmks2007 skriver:

Tjaaa, altså herhjemme er der ikke noget tøj, der ikke må blive beskidt. Mine børn skal kunne udfolde sig og betyder det, at de får lidt tusch, farvelade, mudder osv. på tøjet, så er det sådan det er. Vi har selvfølgelig også tøj, der er til pænt brug og som jeg helst ikke ser møgbeskidt, men det er så netop kun til særlige lejligheder, og sker der noget alligevel, så er det jo bare det.

Hvis hun tegner på sig selv og sit tøj med vilje, vil jeg selvfølgelig gribe ind, men hvis det er uheld, synes jeg du er lidt forkert på den. Netop i børnehaven må man jo forvente, at det kan gå hårdt ud over tøjet.

Det er ikke uheld. Hun gør det bevidst.

Anmeld

18. marts 2011

Hansen97

Nu fortæller du jo ikke præcis, hvordan det blev formuleret, men det kan da lyde som om at børnehaven har et kommunikationsproblem. Det er ikke en måde at svare dig på som mor. Hvis de fra starten havde meldt ud at børnehavens politik er ikke så pænt tøj, så børnene kan boltre sig, så måske lad gå, du ville så have muligheden for at vælge den pædagogik fra. Deres udmelding udviser efter min mening mangel på respekt. Og et syn på forældrene som forstyrrende elementer. Dog tror jeg altid det er bedst for børnene at man bider sig i tungen og lader være med at gøre et problem ud af det. Hun kan sagtens lære at man ikke må tegne på sig selv hjemme hos dig! Hvis du istedet fokuserer på hvor flot og kreativ hendes tegninger er, så får din pige ihvert fald ikke klemt mellem to voksne, som passer på hende!

Jeg er fuldstændig med på hvad du mener og jeg ved jo at det tøj jeg giver hende på i børnehaven kan blive beskidt og det er OK, men når hun bevidst gør det så ville jeg da mene at det er på sin plads at vise hende det ikke er OK...

Men ja jeg må tage den derhjemme og håbe hun snart forstår det, og selvfølgelig bliver hun rost for sine tegninger!!

Og det blev formuleret: Mig: Mie har igen tegnet på sit tøj så hvis hun kan blive holdt fra tuscherne nogle dage ville det være rart. Pædagogen: Jamen kan du ikke give hende noget mindre pænt tøj på i stedet for???

Anmeld

18. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
112233 skriver:

Det er ikke uheld. Hun gør det bevidst.

Okay, så kan jeg godt forstå, at I gerne vil holde hende lidt fra tuscherne. Det har vi kun oplevet en gang her, og tog en snak om, at det gjorde man altså ikke, for det ødelagde tøjet. Ved faktisk ikke helt, hvad jeg ville gøre ved det, andet end det I gør nu så Men ville prøve at høre børnehaven, om de måske havde en løsning (udover mindre pænt tøj), så hun holdt op med det, og igen kunne bruge de farver hun ville. 

Anmeld

18. marts 2011

Tkcuf

Det er altså ikke muligt for pædagogerne at holde øje med om din datter tegner på sit tøj. Nu har jeg selv været i en inst, og der er aaalt for mange børn at holde øje med så det man priotere er at se om de er glade, sørge for de får mad, og wc besøg når de skal. Alternativet ville være at din datter som den eneste ikke måtte bruge det kreative bord? Hvilket ville være så strengt af dig som mor at bede om. Så giv din datter noget legevenligt tøj på er mit råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.