What to do???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Har sagt JA!

Mener at både du og trolden nok skal klare det.
Da jeg skulle aflevere min den første i dagpleje, var der ikke noget der hed introduktion, det var lige på og hårdt fra dag et og der var trolden kun 12 uger.
Men det gik alligevel selvom det var hårdt.
Kan du ikke alliere dig med farmand, så han den første dag tager lidt tidligere fri og henter den lille efter nogle timer??
I vore dage, skal man ikke sige nej til et job, og jeg synes da, at det er large, at du trods alt får lov at holde din ferie det nye sted, og så må I jo tage den derfra.

Kærligst
Sussie

Problemet er bare at vi først har fået dagplejeplads efter de dage hvor jeg skal starte på arbejdet, så manden er nødt til at blive hjemme (hvilket ikke er et problem) hos den lille. Så det er ikke så meget fordi at der ikke er plads til indkøringen, men for mig var det mere princippet i at jeg var, inden jeg sendte ansøgningen blevet informeret om at jeg sagtens kunne starte 1.6. (som var planen), men til samtalen hed det 1.5.

Tror også at det er derfor at de er ret large i forhold til at give mig min ferie (som er restferien fra sidste år), - og så selvfølgelig fordi jeg er den rette til jobbet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

eElak

Anonym skriver:

Mange tak

Ved godt at jeg ikke kan amme den lille hele dagen, når jeg er startet på arbejde, men jeg vil jo stadig kunne amme om morgenen, eftermiddag, aften, til natten osv., men det kan jeg jo ikke når jeg ikke er hjemme.

TRO mig, vi forsøger dagligt at give hende flasken, og der er ikke noget at gøre (endnu), hun VIL IKKE!!! Hun bliver decideret hysterisk...

Hun spiser grød og mos nu, så hun kan godt tilfredsstilles, men det er mælken der er problemet, men vi har jo lidt tid at løbe på

OKi.. 

Du kan nok høre jeg havde tolket det som at du ikke ville stoppe med at amme  Derfor min undren.. 

Er hun begyndt at drikke af kop endnu? Ellers er det noget som også begynder deromkring.. 

Men tag jobbet med god samvittighed - din mand lader jo til at være flytbar..  

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Problemet er bare at vi først har fået dagplejeplads efter de dage hvor jeg skal starte på arbejdet, så manden er nødt til at blive hjemme (hvilket ikke er et problem) hos den lille. Så det er ikke så meget fordi at der ikke er plads til indkøringen, men for mig var det mere princippet i at jeg var, inden jeg sendte ansøgningen blevet informeret om at jeg sagtens kunne starte 1.6. (som var planen), men til samtalen hed det 1.5.

Tror også at det er derfor at de er ret large i forhold til at give mig min ferie (som er restferien fra sidste år), - og så selvfølgelig fordi jeg er den rette til jobbet

Jeg synes nu alligevel du skal springe til..der er ikke mange der i grunden står i så heldig en situation, at farmand kan passe den bette, at de er villige til at give dig ferien (Hvor mange kan sige: Goddag, jeg vil gerne have jobbet, men jeg skal lige holde ferie først! Ikke mange tror jeg) Og at du tilmed får et job, som du gerne vil have og hvor de vil have dig.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Jeg ville helt klart ikke sige nej, man ved jo desværre ikke hvor længe der ville gå inden du får tilbudt et job igen. hvis hun er 7 måneder, så ammer hun jo ikke stadigvæk hver 3 time eller lign. Er det ikke noget med når de er 6 måneder siger de, at man skal til af afmelde dem fra natamning pga tænder (som ikke har så godt at det søde mælk) og hvis du så istedet kunne amme f.eks kl 5 så kunne manden komme over med baby. Der er jo også nogle måneder endnu, måske vælger barnet selv at stoppe med anmning inden eller måske du kan malke lidt ud til den nat.

Nu er problemet ikke så meget natamningen, for den lille trold sover skam igennem. Problemet er bare at hun ikke vil tage flaske (trods hård kamp), så det vil være halvandet døgn hvor hun kun vil få fast føde + lidt vand af kop, hvilket ikke vil være godt for hende, da hun er lille og har brug for at få hvad hun plejer.

Så det er ikke så meget selve natten, der er problemet, men mere ernæringen igennem hele dagen...

Men som sagt vi har lidt tid til at få hende til at tage flasken, så det bliver målet, for så malker jeg bare ud til de dage

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

OKi.. 

Du kan nok høre jeg havde tolket det som at du ikke ville stoppe med at amme  Derfor min undren.. 

Er hun begyndt at drikke af kop endnu? Ellers er det noget som også begynder deromkring.. 

Men tag jobbet med god samvittighed - din mand lader jo til at være flytbar..  

Det er sundt at undre sig

Ja hun drikker af kop, og min mand har også forsøgt at give hende mme af kop idag, men hun kan ikke li' smagen, men så må vi bare ud og få fat i et andet mærke og håbe at det falder i bedre smag Det er jo bare ikke den billigste ting i verden

Tror også at jeg napper det job, sku bare lige tænke lidt over det

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes nu alligevel du skal springe til..der er ikke mange der i grunden står i så heldig en situation, at farmand kan passe den bette, at de er villige til at give dig ferien (Hvor mange kan sige: Goddag, jeg vil gerne have jobbet, men jeg skal lige holde ferie først! Ikke mange tror jeg) Og at du tilmed får et job, som du gerne vil have og hvor de vil have dig.

Jamen, springer da nok også til... Skulle bare lige tænke over det, og have den vendt

Hvis ikke de havde givet mig ferien, så var jeg bare ikke startet, for så havde de "ført mig bag lyset" og så var det sådan Så havde jeg bare fundet mig noget andet, men nok med andre ofringer

Anmeld

17. marts 2011

eElak

Anonym skriver:

Det er sundt at undre sig

Ja hun drikker af kop, og min mand har også forsøgt at give hende mme af kop idag, men hun kan ikke li' smagen, men så må vi bare ud og få fat i et andet mærke og håbe at det falder i bedre smag Det er jo bare ikke den billigste ting i verden

Tror også at jeg napper det job, sku bare lige tænke lidt over det

ellers så malk lidt ud og bland det med MME'en.. det var den måde jeg måtte gå frem på i tidernes morgen, da jeg skulle vænne ham til MME i stedet for modermælk.. men ok, han var også 11 uger der

Anmeld

17. marts 2011

Ina33

Anonym skriver:

Jeg tror også at det bliver udfaldet... Det eneste problem er at 2 af dagene er et internat, hvor de forventer at folk overnatter dér, og det må jeg indrømme at jeg slet slet ikke kan overskue, og jeg ammer så også stadig, hvilket gør det endnu mere svært...

Men manden bakker mig heldigvis op, så hvis jeg tager det og tager afsted på internat, så vil han "bosætte" sig i nærheden, så jeg kan komme til vores barn og amme, så det er jo kanon støtte

Hvad er du i tvivl om??

Tænk sig at du har så god støtte fra din mand, at han vil være i nærheden for at du kan komme til at amme...  Jeg ved at rigtig mange misunder dig dette privilegium, at have en mand der er så forstående.

Hvad venter du på? Grib chancen - grib livet. Sig velkommen til dit nye liv som lønmodtager OG mor...

(Du er vidst ikke i tvivl om hvad jeg ville have gjort hvis jeg stod i samme situation )

Louise

Anmeld

17. marts 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Nu er problemet ikke så meget natamningen, for den lille trold sover skam igennem. Problemet er bare at hun ikke vil tage flaske (trods hård kamp), så det vil være halvandet døgn hvor hun kun vil få fast føde + lidt vand af kop, hvilket ikke vil være godt for hende, da hun er lille og har brug for at få hvad hun plejer.

Så det er ikke så meget selve natten, der er problemet, men mere ernæringen igennem hele dagen...

Men som sagt vi har lidt tid til at få hende til at tage flasken, så det bliver målet, for så malker jeg bare ud til de dage

Men din brystmælk kan jo også snilt hældes på kop....

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

ellers så malk lidt ud og bland det med MME'en.. det var den måde jeg måtte gå frem på i tidernes morgen, da jeg skulle vænne ham til MME i stedet for modermælk.. men ok, han var også 11 uger der

Vi må prøve... Det er da en mulighed, selvom jeg fornemmer lidt at vi har fået en kræsenpind, som kun vil have den ægte vare... Sådan har hun været siden dag 1 - og hun startede endda med mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.