What to do???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du tage jobbet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.222 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!

Hjælp mig lige...

Jeg er pt på barsel, som slutter 30.04.11, herefter er planen at jeg skal holde ferie maj måned og dermed starte 1.6.11, og der vil mit barn være lidt over 7 mdr.

Jeg er tvunget ud i at skulle finde mig et nyt job, pga de nuværende arbejdstider ikke kan passe sammen med mandens arbejdstider.

Har idag været til jobsamtale, - og fået jobbet, men de vil have at jeg skal starte 1.5., men dog kun reelt være der i 3 dage pga noget introduktion, som ikke kan rykkes. Resten af måneden holder jeg ferie som planlagt, bare fra det nye sted...

Jeg synes bare at det i forvejen er tidligt at jeg skal aflevere mit barn, når det kun er 7 mdr, og nu er det så 6½ måned, når jeg skal undvære det en hel arbejdsdag... Samtidig synes jeg at det er meget forkælet af mig, at jeg overvejer at sige nej!

Jeg havde bare planlagt hvordan jeg skulle køre mit barn ind i dagplejem og dermed at vi begge gradvist skulle vænne os til at være fra hinanden, og nu bliver det alligevel ret så pludseligt...

Hvad ville du gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hej piger!

Hjælp mig lige...

Jeg er pt på barsel, som slutter 30.04.11, herefter er planen at jeg skal holde ferie maj måned og dermed starte 1.6.11, og der vil mit barn være lidt over 7 mdr.

Jeg er tvunget ud i at skulle finde mig et nyt job, pga de nuværende arbejdstider ikke kan passe sammen med mandens arbejdstider.

Har idag været til jobsamtale, - og fået jobbet, men de vil have at jeg skal starte 1.5., men dog kun reelt være der i 3 dage pga noget introduktion, som ikke kan rykkes. Resten af måneden holder jeg ferie som planlagt, bare fra det nye sted...

Jeg synes bare at det i forvejen er tidligt at jeg skal aflevere mit barn, når det kun er 7 mdr, og nu er det så 6½ måned, når jeg skal undvære det en hel arbejdsdag... Samtidig synes jeg at det er meget forkælet af mig, at jeg overvejer at sige nej!

Jeg havde bare planlagt hvordan jeg skulle køre mit barn ind i dagplejem og dermed at vi begge gradvist skulle vænne os til at være fra hinanden, og nu bliver det alligevel ret så pludseligt...

Hvad ville du gøre???

Jeg ville klart tage jobbet. Og hvis det kunne lade sig gøre, ville jeg finde pasningsmulighed til barnet, de dage, og ellers se om manden kunne ta fri, eller er der måske en veninde eller bedsteforældre som kan hjælpe, som barnet er trygt ved, så man kan vente lidt med at indkøre, og gøre det som planlagt

Anmeld

17. marts 2011

Sunflower

Jeg synes da klart du skal tage jobbet. Kan din mand ikke holde fri de 3 dage? Eller en anden måske

Held og lykke med det

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ville klart tage jobbet. Og hvis det kunne lade sig gøre, ville jeg finde pasningsmulighed til barnet, de dage, og ellers se om manden kunne ta fri, eller er der måske en veninde eller bedsteforældre som kan hjælpe, som barnet er trygt ved, så man kan vente lidt med at indkøre, og gøre det som planlagt

Jeg tror også at det bliver udfaldet... Det eneste problem er at 2 af dagene er et internat, hvor de forventer at folk overnatter dér, og det må jeg indrømme at jeg slet slet ikke kan overskue, og jeg ammer så også stadig, hvilket gør det endnu mere svært...

Men manden bakker mig heldigvis op, så hvis jeg tager det og tager afsted på internat, så vil han "bosætte" sig i nærheden, så jeg kan komme til vores barn og amme, så det er jo kanon støtte

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Jeg synes da klart du skal tage jobbet. Kan din mand ikke holde fri de 3 dage? Eller en anden måske

Held og lykke med det

Tak for det, manden kan sagtens holde fri, men det er med overnatning de 2 af dagene, og det besværliggører det lidt at jeg ammer...

Anmeld

17. marts 2011

Kløver

Anonym skriver:

Jeg tror også at det bliver udfaldet... Det eneste problem er at 2 af dagene er et internat, hvor de forventer at folk overnatter dér, og det må jeg indrømme at jeg slet slet ikke kan overskue, og jeg ammer så også stadig, hvilket gør det endnu mere svært...

Men manden bakker mig heldigvis op, så hvis jeg tager det og tager afsted på internat, så vil han "bosætte" sig i nærheden, så jeg kan komme til vores barn og amme, så det er jo kanon støtte

Det er da bare super dejligt, ellers kan det være hvis det ikke er for langt væk, du kan køre frem og tilbage eller far og baby overnatter sammen med dig, enten på internatet eller lige i nærheden

Anmeld

17. marts 2011

eElak

Tillykke med jobbet.. 

Jeg kom til at tænke på - hvad har du tænkt dig når du begynder arbejdet rigtigt? der kan du jo heller ikke amme.. 

Hvad med at lære den lille at tage en flaske, og så malke ud, så manden kan varme en flaske?
Det kan holde sig på køl i 24 timer, så hvis du malker ud løbende, så kunne det være en mulighed.

og idet at han måske finder en overnatningsmulighed tæt på, gør at det måske er 2 flasker hun skal have imens du er væk.. desuden så er hun jo begyndt at spise grød til den tid, og måske også hapsere (kan ikke liiige huske det korrekt), og det kan din mand jo sagtens stå for..

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger!

Hjælp mig lige...

Hvad ville du gøre???

Har sagt JA!

Mener at både du og trolden nok skal klare det.
Da jeg skulle aflevere min den første i dagpleje, var der ikke noget der hed introduktion, det var lige på og hårdt fra dag et og der var trolden kun 12 uger.
Men det gik alligevel selvom det var hårdt.
Kan du ikke alliere dig med farmand, så han den første dag tager lidt tidligere fri og henter den lille efter nogle timer??
I vore dage, skal man ikke sige nej til et job, og jeg synes da, at det er large, at du trods alt får lov at holde din ferie det nye sted, og så må I jo tage den derfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. marts 2011

tinasmor

Jeg ville helt klart ikke sige nej, man ved jo desværre ikke hvor længe der ville gå inden du får tilbudt et job igen. hvis hun er 7 måneder, så ammer hun jo ikke stadigvæk hver 3 time eller lign. Er det ikke noget med når de er 6 måneder siger de, at man skal til af afmelde dem fra natamning pga tænder (som ikke har så godt at det søde mælk) og hvis du så istedet kunne amme f.eks kl 5 så kunne manden komme over med baby. Der er jo også nogle måneder endnu, måske vælger barnet selv at stoppe med anmning inden eller måske du kan malke lidt ud til den nat.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Tillykke med jobbet.. 

Jeg kom til at tænke på - hvad har du tænkt dig når du begynder arbejdet rigtigt? der kan du jo heller ikke amme.. 

Hvad med at lære den lille at tage en flaske, og så malke ud, så manden kan varme en flaske?
Det kan holde sig på køl i 24 timer, så hvis du malker ud løbende, så kunne det være en mulighed.

og idet at han måske finder en overnatningsmulighed tæt på, gør at det måske er 2 flasker hun skal have imens du er væk.. desuden så er hun jo begyndt at spise grød til den tid, og måske også hapsere (kan ikke liiige huske det korrekt), og det kan din mand jo sagtens stå for..

Mange tak

Ved godt at jeg ikke kan amme den lille hele dagen, når jeg er startet på arbejde, men jeg vil jo stadig kunne amme om morgenen, eftermiddag, aften, til natten osv., men det kan jeg jo ikke når jeg ikke er hjemme.

TRO mig, vi forsøger dagligt at give hende flasken, og der er ikke noget at gøre (endnu), hun VIL IKKE!!! Hun bliver decideret hysterisk...

Hun spiser grød og mos nu, så hun kan godt tilfredsstilles, men det er mælken der er problemet, men vi har jo lidt tid at løbe på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.