Zette skriver:
Ville du da helst have haft 1 barn kun? (Jeg VED godt man ikke sige det sådan... men håber du forstår hvad jeg mener)
Ja FOR POKKER!
Det er stort set umuligt at være enlig mor til spædbørnstvillinger. Nu går det bedre, men opgaven er fuldstændig uoverskuelig, når der er modgang. Fx var vi alle tre syge i sidste uge. Det var helt latterligt. Man kommer hurtig til at være vågne i flere døgn af gangen. Det tror jeg er lettere med ét barn, da man vel kan hvile lidt, når det barn endelig er lidt rolig.
Min økonomi er gået af fløjten, da jeg har måtte flytte fra dyr lejlighed, der ikke kan sælges for at bo samme by som mine forældre. Er fyret fra jobbet, da det ikke kan gå at arb. i København og bo i Roskilde.
Jeg har aldirg været til babysvømning, babybio. Socialt samvær med veninder og venner har været fuldstændig dødt de første 5 mdr nu er det på lavt blus.
Vores hverdag er overdrevet struktureret for at det hele kan gå. Jeg har fået seneskedehindebetændelse i skuldrene og kronisk ondt i ryggen af at slæbe på to KÆMPE babyer konstant.
Plus at graviditeten var præget af aflastning og en masse angst for at miste.
Så nej, det var bestemt ikke sådan jeg havde forestillet mig.
Jeg skulle jo bare være singlehygge gravid og få hyggebaby, hvor der var babysvømning, babybio og hyx med veninder i hele barslen. Sådan blev det så ikke..
Det skal så siges, at jeg har fået noget helt andet. TO lækre unger. De har hinanden og vi er en rigtig lille familie med en super god og tæt relation til mormor og morfar. At have tvillinger er noget helt specielt, og jeg ville slet ikke bytte. Sådan er det heldigvis også. Plus at mine børn er super lette - blandt andet fordi, at jeg har været nødt til at være en konsekvent mor med en forudsiglig dagligdag. Det er noget, som babyer trives med jo.
Pyyh, den blev da lige lang.. hehe.