Det med at sortere skrald...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Nenus

Vi sortere ikke her, da vi bor i et byggeri, hvor vi kun kan komme af med vores "Grå" affald udenfor husene. - Reklamer skal vi ned i den anden af byen med, hvis vi vil være så venlige at sortere - og det har vi altså bare ikke altid lige overskud til(det er tit sække, og ja, vi er ved at få et nej tak - reklamer skilt). Det samme med flasker. Grønt affald skal vi selv, på den ene eller anden måde, få trasporteret 5km herfra, hvor der er en miljøplads - men det er altså ikke nemt uden bil!

Synes ikke kommunerne gør deres til, at det skulle være nemmere for os..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Siber

Ja vi sortere også vores skrald!!

Her i Norge kommer de og henter plast og pap og selvfølgelig også restaffald!
vi kører selv dåser mm og glas til container.

og gamle el artikler/batterier osv aflevere vi i de butikker der tager imod!

Madaffald er vi ikke begyndt at sorter i endnu (lyder lidt skummelt når jeg skriver det) men vi skal have lavet en kompost, også er kommunen også ved at skulle samle madaffald ind!

Knus Siber, der lyder som en gammel skraldepandsroder

Anmeld

16. marts 2011

Isabella_mor

det er da godt at du sortere, der er sikkert mange der tænker at "det gør nok ikke noget at min lille husstand sortere i det store hele..

men man kan vel godt sige at mange bække små gør en stor å.

her sortere jeg også..

papir, aviser, glas, dåser, og madrester... plus at jeg ALDRIG smider pant ud..  der er containere til alt der hvor jeg bor det er super dejligt..

Anmeld

16. marts 2011

oo

jo da! vi sorterer!!! alt for sig. og Søren har helt styr på alle de små fine detaljer om præcis HVILKE grupper det forskellige skrald hører hjemme ved  han har lige været på genbrugeren/affaldsstationen i søndags med et skurfuld skrald af alle slags og det blir finsorteret inden han kører hjemmefra!!

Anmeld

16. marts 2011

Mi

Vi sortere papir fra, dåser bliver afleveret på genbrugsstationen, de små metal"åbnere" på dåsen piller vi af og aflevere ved en nabo. Han har noget familie som sender det til et sted hvor de laver proteser af dem??? Vi har overvejet at sortere alt køkkenskald og ligge på komposten. Men vores kompost ligger nede bag i haven, så det er lidt for besværligt, syntes vi. Selvfølgelig kommer vi ikke byggeaffald, haveaffald i skraldespanden.

I det store globale billede nytter det måske ikke noget. Men hvis alle tænker sådan, så sker der ikke noget. Hvis alle løfter deres del af verdens udfordringer, så er vi jo nået langt  Ja ja ja, jeg ved det godt: Jeg er vanvittig naiv, men det er nu så dejligt at være

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. marts 2011

Mi

Kommer forresten i tanke om, at jeg på et tidspunkt hørte noget om at selvom vi sortere papir fra, så brændes det alligevel sammen med resten af affaldet. Noget med at det var så dyrt at genbruge, at det ikke kunne betale sig. Aner ikke om det passer.

Men hvis man virkelig vil gøre noget ved affaldsproblemet, så skal man jo brænde det på forbrændingsanlæg som laver varmen om til energi!!!! Det tror jeg er noget som virker

Anmeld

16. marts 2011

DLM

vi har en til papir/pap og en meget stor mollock til alt det andet.

bor i lejlighed og desværre er der ikke sorterings skraldespande, det havner alt sammen i den samme.

Anmeld

16. marts 2011

Bom

Vi sorterer, og endda meget.. Alm affald, dåser, flasker, aviser, pap, glas, pant flasker, alt det jeg lige har nævnt, har vi hver sin skralde stativ til i fyrrummet, og så har vi en spand under vasken til hønse nam nam.. Så lidt sorterings feak er man da..

Anmeld

16. marts 2011

misslea

Vi sorterer papiraffald, glas, dåser, kemikalier og den slags....

.... kunne ikke drømme om andet! Vi bliver da nødt til at tænke på verdens fremtid!! Ja - det lyder lidt STORT og flot... men altså!! Hvordan ser verden ikke ud i femtiden, hvis vi fortsætter med at (mis)bruge den....

Anmeld

16. marts 2011

Lolli

Er du gal?!! Jeg sorterer og sorterer, så manden er ved gå ud af sit gode skind. Men må også snart på genbrugen, for vi kan snart ikke komme ind til fryseren i udhuset. Tror der står 20 sække med småt brændbart (vi har så heller ikke været derude siden vi flyttede i hus for 4 mdr siden).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.