Åh, det bekræfter mig bare i modstand med Epiduralblokladen. Det har i mange år været kendt, at får der føder med Epi ikke vil kendes ved deres lam efter fødslen og man har fundet ud af at det bla.a også skyldes et lavt ocitoxsin niveau. Det er jo meget nærliggend at tror det samme sker for mennesker, og det er åbentbart nu blevet bevist at homonniveauet faldet!
men det er vildt at en der har født vaginalt 2 dage efter fødslen har en personlighedsprofil som en der aldrig har været gravid, født eller ammet, tænkt at homonniveauet kan betyde SÅ meget. (men dem som har svært ved at blive gravide og som tager homoner, de ved jo bedre om nogen HVOR vigtige homoner i rette mængder betyder!)
Det er godt at vi med vores rationelle hjerne er i stand til at dykke ned i vores 'vi glæder os til at få et barn og jeg elsker det allerede' -følelse og så finde den frem og få lavet en god og solid tilknytning til sine børn, når vi nu forhinder naturen i at gøre sit arbejde og sørger for tilknytningen.
(da jeg fødte første gang og jordemoderen sagde at nu var jeg 9½ cm åben udbrød jeg: Fedt!!! Så skal vi ikke snakke mere om jeg skal have epiduralblokade for nu er det for sent! Jeg ville ikke have det skidt ind i min krop!)
Et andet problem med Epi, som de ikke kommer ind på i artikeln, det er er morens naturlige produktion af morfin-lignede stof, som gør fødslen mindre smertefuld ophører når man får Epi. Det gør ikke noget for moderen for hun er smertebehandlet, men det er jo dybt tragtisk for det stakkels barn der skal fødes, at det naturlige smertestillende middel bliver taget fra dem. Det gør jo sindsygt ondt at blive født og klemt så meget sammen. man burde give morfin til barnet når man giver epi til moren synes jeg, men det vil man ikke fordi man har erfaringer med at babyerne kan være meget sløve og påvirkede af morfinen, hvis de har fået for meget 
Anmeld