Spændende læsning om epidural og amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

sne190810

Det er svært-læseligt stof, men virkelig spændende læsning om sammenhængen mellem epidural og amning.

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=4835 

Måske værd at skænke en tanke fremover.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

celkt

sne190810 skriver:

Det er svært-læseligt stof, men virkelig spændende læsning om sammenhængen mellem epidural og amning.

interesant

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

celkt skriver:

interesant

Ja, skræmmende interessant emne ..

Det tog mig en 10 min. at læse det hele igennem, og lige forstå det undervejs (kløjs lidt i mange ord, og måtte google 1 gang) Men ja igen, yderst interessant.

Sætter forhåbentlig nogle tanker i gang hos nogle..

Anmeld

15. marts 2011

ekzunz

Det er vist for kompliceret til mig. Aaalt for mange fremmedord.

Men som jeg forstår det skal jeg åbenbart være glad for at jeg ingen problemer har haft med amning og tilknytning til mine børn selv om jeg fik epidural ved begge fødsler.

Er det korrekt forstået??

Anmeld

15. marts 2011

Ranarupta

sne190810 skriver:

Meget spændende!

Jeg fik dog ikke noget valg. Var indlagt pga. svangerskabsforgiftning, som hurtigt udviklede sig, så jeg blev sat igang med det samme.
Og der er det procedure at lægge en epi i dét tilfælde, at det ender med AKS. Hvilket det også gjorde for mig efter 19 timer i fødsel.

Derudover endte jeg på intensiv og Albert på Neonatal, da han blev født 34+5.

Jeg begyndte først at amme, da Albert var omkring halvanden uge gammel, men begyndte at malke ud 4 timer efter fødslen.

Det var et sidespring og i bund og grund handler det jo om tilknytningen til barnet. Den var der helt sikkert for mit vedkommende, men var bestemt påvirket af, at jeg lå på operationsbordet og kastede op, da jeg så ham første gang og samtidigt var bange og forvirret. 
Men hold kæft, hvor jeg savnede ham, da jeg lå på intensiv. Så dér var tilknytningen vist etableret.  

Anmeld

15. marts 2011

Ranarupta

Znuzke skriver:

Men som jeg forstår det skal jeg åbenbart være glad for at jeg ingen problemer har haft med amning og tilknytning til mine børn selv om jeg fik epidural ved begge fødsler.

Jeg tror, det er rigtigt forstået. Ellers har vi begge misforstået - på samme måde

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

Znuzke skriver:

Altså i grove træk, så ja. Men så alligevel nej, for jeg tror ikke at de mener det så generaliserende som at det er i ALLE som har fået epidural ikke har haft optimalt ammeforløb, samt tilknytning til barnet.

Men prøv at kæmpe dig igennem teksten, den er ret spændende. Jeg ville gerne udrede den lidt, tænkte også på at gøre det oppe i mit første indlæg. Men det må bare blive imorgen, for lige pt. kan mit trætte hoved ikke arbejde så koncentreret .. Det tænker kun på SØVN.  For det er en svært tekst, som kræver sin tid lige at analysere, når man ikke er inde i det fagsprog som bliver brugt.

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

Ranarupta skriver:

Meget spændende!

Jeg fik dog ikke noget valg. Var indlagt pga. svangerskabsforgiftning, som hurtigt udviklede sig, så jeg blev sat igang med det samme.
Og der er det procedure at lægge en epi i dét tilfælde, at det ender med AKS. Hvilket det også gjorde for mig efter 19 timer i fødsel.

Derudover endte jeg på intensiv og Albert på Neonatal, da han blev født 34+5.

Jeg begyndte først at amme, da Albert var omkring halvanden uge gammel, men begyndte at malke ud 4 timer efter fødslen.

Det var et sidespring og i bund og grund handler det jo om tilknytningen til barnet. Den var der helt sikkert for mit vedkommende, men var bestemt påvirket af, at jeg lå på operationsbordet og kastede op, da jeg så ham første gang og samtidigt var bange og forvirret. 
Men hold kæft, hvor jeg savnede ham, da jeg lå på intensiv. Så dér var tilknytningen vist etableret.  

Super spændende!

Men det er også kun til kvinder der føder vaginalt, som er blevet taget i betragtning i deres forskning.

Anmeld

15. marts 2011

Ranarupta

sne190810 skriver:

Super spændende!

Men det er også kun til kvinder der føder vaginalt, som er blevet taget i betragtning i deres forskning.

Nå ja, det er da rigtigt...  Drønede lige ud af en tangent...

Nå men, så fik du da lige en lille godnathistorie med

Anmeld

16. marts 2011

sne190810

Ranarupta skriver:

Nå ja, det er da rigtigt...  Drønede lige ud af en tangent...

Nå men, så fik du da lige en lille godnathistorie med

Hehe ja, men det er skam også altid hyggeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.