Spørgsmål om fostervægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.128 visninger
28 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

camillakrath

I denne tid går vi herhjemme og er nervøse. Lægerne har mistanke om at vores søn ikke vejer nok. Idag er jeg 30+4.

Men hvad vejer/vejede jeres? Man kan jo kigge på en masse skemaer og sådan, men hvad er egentlig realistisk?

Blev scannet da jeg var i 30. uge. (29+et eller andet. )

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

camillakrath

- skriver:

Realistisk ved fødslen eller i uge 30?

Men kan fortælle at mine altid er blevet skønnet forkert. 

Kun min ældste dreng hvor der er skudt nogenlunde, men han er og har også altid været robust.

Min datter og yngste dreng har de altid skudt forkert.

De er høje og slanke.

F.eks min datter er skudt til 2390g 2 dage før jeg fødte og det var i 39. uge. Hun vejede 2680g.

Min dreng er skudt til 2500g ved skanning dagen før fødsel og ved jordemor samme dag som fødslen er. Han vejede 3280g.

Så hold hovedet koldt.

Tænkte der omkring uge 30

Ja, hold da op  Jeg troede de scanninger var mere "sikre".

Anmeld

16. marts 2011

Tanja1234

Er lige kommet hjem fra scanning. Jeg er i uge 27+5 og den lille blev skudt til ca. 1.100 g.

Anmeld

16. marts 2011

henh01

Jeg blev scannet i uge 34 og der vejede han lige under 4 kg  Vi blev sat i gang 14 dage før termin og fødte en dreng på 4200 g

Hvorfor tænker de at han er for lille? Nogen får jo bare mindre børn end andre.. Der er jo mange forholdsregler som: Ryger du? Hvor stor var du selv ved fødslen osv?

Anmeld

16. marts 2011

tinasmor

- skriver:

Realistisk ved fødslen eller i uge 30?

Men kan fortælle at mine altid er blevet skønnet forkert. 

Kun min ældste dreng hvor der er skudt nogenlunde, men han er og har også altid været robust.

Min datter og yngste dreng har de altid skudt forkert.

De er høje og slanke.

F.eks min datter er skudt til 2390g 2 dage før jeg fødte og det var i 39. uge. Hun vejede 2680g.

Min dreng er skudt til 2500g ved skanning dagen før fødsel og ved jordemor samme dag som fødslen er. Han vejede 3280g.

Så hold hovedet koldt.

Hvordan kan det være du er blevet scannet? (altså var det fordi de troede han var for lille, og I såfald hvordan ved de det så inden scanninge?

Har desværre ingen svar til spørgsmål.

Håber alt er vel med den lille

Anmeld

16. marts 2011

Musen5

Sys ikk du skal tage det så tungt igen...

Mine drenge er blevet skønnet til omk 3800g uge 30+ og ved fødslen vejede den ene 4680 og den anden 4760. så de kan tage gevaldigt fejl.

/Mette 21+3

Anmeld

16. marts 2011

tinasmor

- skriver:

Længere forklaring, men starter ved første graviditet, går som alle andre, med kun få alm skanninger, kommer til jordemor sidst i graviditeten der syntes min mave/symfusemål ikke er vokset i cm overhovedet. Skanningen dagen efter der viser manglende fostervand, dårligt flow i navlestreng og lille bitte baby i følge deres mål. Skudt til 2390g i uge 38+4.

2. graviditet, sikkert en engangsfornøjelse første gang så ikke noget ekstra af noget. Har dog flere blødninger og til sidst i graviditeten ikke så meget liv fra baby. Bliver skannet, viser det samme med flow og fostervand, bliver skannet en gang i ugen og vægten går i stå og tallene dårligere.

3. graviditet bliver jeg så holdt øje med fra 28. uge da alle børn mere eller mindre vokser ens indtil da og derefter nogle bliver meget store, nogen ikke vokser så meget osv. 

Dårligt flow, dårlig vægt og lav fostervand.

Er sat i gang alle 3 gange, men har heldigvis sunde og raske børn. 

Men kan nok se frem til det ender ligesådan ud en 4. gang.

Ja så kan jeg virkelig godt forstå at de holder godt øje med dig. Sikken en masse bekymringer du sikkert har haft.

Håber det går lige så fint som med de andre graviditeter (med sund og rask baby)

Anmeld

16. marts 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

I denne tid går vi herhjemme og er nervøse. Lægerne har mistanke om at vores søn ikke vejer nok. Idag er jeg 30+4.

Men hvad vejer/vejede jeres? Man kan jo kigge på en masse skemaer og sådan, men hvad er egentlig realistisk?

Knus

Jeg fik vægten på bebs i uge 29 og der vejet han 1166 .. hvad vejer din? og det var i sidste uge jeg fik det afvide..

Anmeld

16. marts 2011

Chewy

Min lillemand blev skønnet til 1800 g da jeg var ved jordemoder i uge 34. Lægen sagde i ugen efter, at hun tror han ender på omkring 3300 g. Så nu er jeg spændt på at se, hvad jordemoderen siger ntil næste konsultation i uge 37.

Anmeld

16. marts 2011

Mikkel's mor <3

camillakrath skriver:

Knus

i uge 39 skønnede min jm mikkel til at veje max 2500g, så vi blev sendt til Esbjerg da de mente han var for lille, skulle så scannes og den sagde 3500g det var om torsdagen og han er født lørdag morgen med en vægt på 3010g (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.