Hjælp! Nat-ammestop!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.993 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Tulle28

Hej piger,

Jeg synes tiden er ved at være inde til at stoppe med at amme om natten. Min datter er snart 1 år og jeg skal snart tilbage på arbejde

Så:

* I hvilket tidsrum lukkede I "restauranten"?

* Hvis jeres børn virkede sultne, hvad tilbød I dem så istedet for bryst?

* Tilbyder I dem vand af flaske, kop eller tudekop?

* Hvor lang tid tog det, før jeres børn forstod at det var slut med natspiseriet?

* Og nok det vigtigste spørgsmål af dem alle: Begyndte jeres børn at sove igennem, da de ikke længere fik mad om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

LinLin

Mine sov igennem og DERFOR fik de ikke mad om natten...

Men det var da de var hhv 3 og 4 mdr gammel, så det er ikke noget de er blevet "tvunget" til... Men jeg tænker da at en knapt 1-årig bør kunne klare sig natten igennem uden mad! Hjælper det ikke bare at give sutten? Ellers ville jeg prøve med en kop vand

Anmeld

15. marts 2011

Tulle28

DAs mor skriver:

Mine sov igennem og DERFOR fik de ikke mad om natten...

Men det var da de var hhv 3 og 4 mdr gammel, så det er ikke noget de er blevet "tvunget" til... Men jeg tænker da at en knapt 1-årig bør kunne klare sig natten igennem uden mad! Hjælper det ikke bare at give sutten? Ellers ville jeg prøve med en kop vand

Nej sutten hjælper ikke Det er KUN babserne der dur... Selvfølgelig er der sikkert også noget tryghed i det.

Heldige dig at dine sov igennem så tidligt... Jeg fik 5 timer uafbrudt i nat, og følte mig som et nyt menneske da jeg vågnede i morges... Pyyyh!

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

Godaften

Sne er 7 måneder på lørdag, og jeg lukkede natmejeriet ned i sidste uge!

De første nætter kan godt være lidt ,- Det skal du være forberedt på. Du skal have overskud til det, og i humør til det. (Det er altså ideelt at lade manden tage en nat eller to. Mor kan evt. tage hjem til mormor/veninde og overnatte en nat, så man ikke bliver fristet til at give op)

Jeg gjorde det at jeg tilbød vand. Et barn på 1 år kan sagtens en hel nat uden mad, deres maver er i hvert fald store nok til at kunne mætte dem i længere tid (om natten) af gangen.

Sne forstod faktisk rimeligt hurtigt at "ok, det eneste jeg får er kedeligt vand.  Det gider jeg sgu ikke vågne for at få.... ) De sidste mange nætter har det for første gang været rimeligt ensformigt. Hun falder i søvn omkring 19.00-20.00, hvor hun så vågner omkring ved 5/6.00tiden, og der giver jeg hende så noget babs, (for det meste tager jeg hende bare ned i sengen til mig) og så spiser/sover hun videre, mens jeg også falder i søvn igen og sover til omkring 7.00-8.00 stykker .. LUKSUS!!  Før i tiden vågnede hun mellem 1-3 gange for at få lidt babs/tryghed. Typisk omkring midnat, tre tiden, og så tidlig morgen ved 5/6 tiden ..

Anmeld

15. marts 2011

dorthemus

Jeg lukkede natcaffen for nogle uger siden, færdig bum!!! I en måned eller længere inden havde jeg skåret det ned til 1 gang om natten og så tog vi en kold tyrker...Runa SKREG uafbrudt i tre (3!!!) timer fra halv tre til halv seks

Det var hårdt, men vi klarede det sammen og hun fik/får vand i stedet med tudkoppen. Allerede dagen efter var der ro

Min datter er 9½ måned.

Anmeld

15. marts 2011

dorthemus

sne190810 skriver:

Godaften

De første nætter kan godt være lidt ,- Det skal du være forberedt på. Du skal have overskud til det, og i humør til det. (Det er altså ideelt at lade manden tage en nat eller to. Mor kan evt. tage hjem til mormor/veninde og overnatte en nat, så man ikke bliver fristet til at give op)

Jeg gjorde det at jeg tilbød vand. Et barn på 1 år kan sagtens en hel nat uden mad, deres maver er i hvert fald store nok til at kunne mætte dem i længere tid (om natten) af gangen.

Sne forstod faktisk rimeligt hurtigt at "ok, det eneste jeg får er kedeligt vand.  Det gider jeg sgu ikke vågne for at få.... ) De sidste mange nætter har det for første gang været rimeligt ensformigt. Hun falder i søvn omkring 19.00-20.00, hvor hun så vågner omkring ved 5/6.00tiden, og der giver jeg hende så noget babs, (for det meste tager jeg hende bare ned i sengen til mig) og så spiser/sover hun videre, mens jeg også falder i søvn igen og sover til omkring 7.00-8.00 stykker .. LUKSUS!!  Før i tiden vågnede hun mellem 1-3 gange for at få lidt babs/tryghed. Typisk omkring midnat, tre tiden, og så tidlig morgen ved 5/6 tiden ..

Hvis man har en mand  Ellers må man "mande" sig op

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

dorthemus skriver:

Hvis man har en mand  Ellers må man "mande" sig op

Præcis.

Jeg klarede det fint uden, og så meget græd/brokkede/hysterisk blev hun faktisk ikke. Det tog mig en 45-60 min. så havde hun forstået min visdom .. Ellers var hun bare blevet så udmattet af gråd, at hun dejsede i søvn ..  Jeg tror selvfølgelig på det første

Men jeg vil sige, du er sej at du 'lige' tog 3 stive timer .. Nogle gange under de (LANGE) 45-60 min. fik jeg nogen gange fantaseret mig til at hendes gråd næsten lød som om "ooooooonde moaaar, oooooonnndee moaar" .. Syntes ikke det var skide rart! Men er super glad for det idag

Anmeld

15. marts 2011

dorthemus

sne190810 skriver:

Præcis.

Jeg klarede det fint uden, og så meget græd/brokkede/hysterisk blev hun faktisk ikke. Det tog mig en 45-60 min. så havde hun forstået min visdom .. Ellers var hun bare blevet så udmattet af gråd, at hun dejsede i søvn ..  Jeg tror selvfølgelig på det første

Men jeg vil sige, du er sej at du 'lige' tog 3 stive timer .. Nogle gange under de (LANGE) 45-60 min. fik jeg nogen gange fantaseret mig til at hendes gråd næsten lød som om "ooooooonde moaaar, oooooonnndee moaar" .. Syntes ikke det var skide rart! Men er super glad for det idag

Hahaha ja, sådan kan det godt lyde

Her messede Runa AN´NÆÆÆÆÆÆÆÆÆ i en uendelighed...tror også det betyder mor

Anmeld

16. marts 2011

LinLin

Tulle28 skriver:

Nej sutten hjælper ikke Det er KUN babserne der dur... Selvfølgelig er der sikkert også noget tryghed i det.

Heldige dig at dine sov igennem så tidligt... Jeg fik 5 timer uafbrudt i nat, og følte mig som et nyt menneske da jeg vågnede i morges... Pyyyh!

Pyh det må være hårdt...

Jeg syntes Adam var lang tid om det fordi han var en måned ældre end hans storebror

Anmeld

16. marts 2011

Tulle28

sne190810 skriver:

Godaften

Aaaaaaj jamen det er jo LIGE det jeg gerne vil høre!! Det er præcis som herhjemme. Jeg tror vi går igang på fredag, så vi kan sove lidt om dagen, hvis det bliver helt slemt. Hvad tilbød du vand af? En kop?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.