Farmor er faldet i :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Ja vil også tage den snak med hende igen. Men ved ikke om hun lytter. Plejer hun ikke.

Men når hun - som du siger - ikke plejer at lytte, så må det jo have en konsekvens? Selvom det er hårdt.. det ved jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

maria_wlt

Ditte_Marie skriver:

Men når hun - som du siger - ikke plejer at lytte, så må det jo have en konsekvens? Selvom det er hårdt.. det ved jeg.

Jeg er helt med på den der... det er simpelthen ikke til at arbejde med hvis man snakker for døve øre.. Så må det mærkes... 

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Ja det er jo nok sådan det ender. Så trist.

Anmeld

15. marts 2011

XXSS

Øv hvor ærgeligt, at hun ikke kunne holde sig på måtten! Min svigerfamilie får også til ganen, hver dag - jeg ved ikke om de er deciderede alkolikere, men jeg tolerer på ingen måde, hvis de drikker mere end lovligt, hvis ungerne er der alene - det er totalt NO GO! og så må man jo bare konkludere, at der er tale om voksne mennesker, som kender konsekvenserne af deres handlinger (formentligt)..  Men ja skide ærgeligt, især når du ikke har andre.. Men hellere trække på andre end at have en fuld svigermor til at passe børnene!

Jeg ville tage en snak med hende, men det hjælper nok ikke desværre.. 

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Øv hvor ærgeligt, at hun ikke kunne holde sig på måtten! Min svigerfamilie får også til ganen, hver dag - jeg ved ikke om de er deciderede alkolikere, men jeg tolerer på ingen måde, hvis de drikker mere end lovligt, hvis ungerne er der alene - det er totalt NO GO! og så må man jo bare konkludere, at der er tale om voksne mennesker, som kender konsekvenserne af deres handlinger (formentligt)..  Men ja skide ærgeligt, især når du ikke har andre.. Men hellere trække på andre end at have en fuld svigermor til at passe børnene!

Jeg ville tage en snak med hende, men det hjælper nok ikke desværre.. 

Ja det er noget skidt! Og så var det ikke engang pasning, det var rent og sker hygge overnatning som hun selv havde efterspurgt.

Ihh hvor er det træls, er så gal på hende. Så uansvarligt. Ved ikke om jeg kan tilgive hende og endnu engang skulle igennem at blive tryg ved at lade hende have ungerne.

Anmeld

15. marts 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

Ja det er noget skidt! Og så var det ikke engang pasning, det var rent og sker hygge overnatning som hun selv havde efterspurgt.

Ihh hvor er det træls, er så gal på hende. Så uansvarligt. Ved ikke om jeg kan tilgive hende og endnu engang skulle igennem at blive tryg ved at lade hende have ungerne.

Ja....hmmm.... Man er desværre bare nød til at huske på at en alkoholikere ikke er sig selv, og lige meget hvor god/sød/dejlig personen er når der ikke drikkes lige så uansvarlig kan personen være fuld...

Anmeld

15. marts 2011

XXSS

Anonym skriver:

Det er i hvert fald på INGEN måde okay i mine øjne. Hvem skal forsvare og være der for børnene, hvis der sker noget - hvis hun ligger og raller på gulvet????=!"=!

Altså her har jeg selv lige oplevet at min største datter fik feberkramper for halvanden uge side, hvis det skete hos en beruset farmor, hvem skulle så hjælpe min stakkelse datter? NEJ tak.

Så må I sende hende i behandling og hun acceptere, hvis hun har interesse i at se børnebørnene.

Anmeld

15. marts 2011

Lone Jakobsen

æv hvor jeg dog føler med dig. har selv en ex der er alkoholiker, og lige nu har en kæmpe nedtur. så ved virkelig hvordan det er.

på trods af min erfaring står jeg lidt magtesløs og har desværre ikke det store råd til dig. men du kunne jo aftale at hun gik til lægen og fik antabus, og at det så er et krav at hun har taget det før hun skal være alene med barnebarnet. (lægen kan skrive under på at hun har taget det)

det fungerede i en lang periode her. så længe hun er beruset har ord og konsekvens ingen virkning. hun ved garanteret godt at den er gal, og hul vil sikkert fortryde det så snart hun bliver ædru.

Lone

som kan bruge lang tid på at skrive om den her slags ting... men hellere må stoppe her.

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

nutche skriver:

æv hvor jeg dog føler med dig. har selv en ex der er alkoholiker, og lige nu har en kæmpe nedtur. så ved virkelig hvordan det er.

på trods af min erfaring står jeg lidt magtesløs og har desværre ikke det store råd til dig. men du kunne jo aftale at hun gik til lægen og fik antabus, og at det så er et krav at hun har taget det før hun skal være alene med barnebarnet. (lægen kan skrive under på at hun har taget det)

det fungerede i en lang periode her. så længe hun er beruset har ord og konsekvens ingen virkning. hun ved garanteret godt at den er gal, og hul vil sikkert fortryde det så snart hun bliver ædru.

Lone

som kan bruge lang tid på at skrive om den her slags ting... men hellere må stoppe her.

Min kæreste bror har været ude og give hende antabus siden hun blev udskrevet fra psyk for et år siden.

Han er stoppet med det for en måned siden og har sagt til ham at jeg synes det er helt okay, for vi kan ikke blive ved med at holde hende oppe, hun bliver nød til at gøre bare lidt selv. Det kan ikke blive ved med at være hendes børns ansvar.

Min kæreste er 22, hans søster 19 og hans bror 29. Hans lillesøster har boet alene med hende og passet hende fra hun kun var 12 år. Synes ikke de skal blive ved med at bruge deres liv på hendes nedture.

Troede bare virkelig at hun kunne holde den, denne gang. Efterhånden tror jeg aldrig det bliver anderledes.

Anmeld

15. marts 2011

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Min kæreste bror har været ude og give hende antabus siden hun blev udskrevet fra psyk for et år siden.

Han er stoppet med det for en måned siden og har sagt til ham at jeg synes det er helt okay, for vi kan ikke blive ved med at holde hende oppe, hun bliver nød til at gøre bare lidt selv. Det kan ikke blive ved med at være hendes børns ansvar.

Min kæreste er 22, hans søster 19 og hans bror 29. Hans lillesøster har boet alene med hende og passet hende fra hun kun var 12 år. Synes ikke de skal blive ved med at bruge deres liv på hendes nedture.

Troede bare virkelig at hun kunne holde den, denne gang. Efterhånden tror jeg aldrig det bliver anderledes.

helt seriøst...og uden at kende din svigermor... så tror jeg heller ikke det bliver anderledes.

jeg har oplevet SÅ mange gange at hver gang man føler at "nu går det bare rigtigt godt" så går det galt.

hver gang man overvejer at give dem lidt mere ansvar, eller lidt mere selvstændighed... så falder de i.

det er (som du selv skriver) ikke jeres job at holde hende oven vande... og jeg synes det er vigtigt at i indser dette. fortæl hende (når hun er ædru) at i ikke ønsker kontakt med hende når hun er beruset, men at hun er velkommen i jeres liv når hun er ædru.

jamen jeg kunne blive ved....

du skal vide at du er mere end velkommen til at skrive privat til mig.... skønt jeg sikkert ikke kan hjælpe dig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.