Er min mand forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Ryberg

Min mand har et arbejde hvor han indimellem skal ud og lave udstillinger med børnemøbler i Tyskland.

Han har så fået at vide at han skal til Tyskland det meste af maj inkl. 7.maj som er Lasses 1 års fødselsdag.

Min mand er igang med at lede efter andet job da arbejdsmiljøet derude ikke er godt og kammertonen er rigtig dårlig.

Idag siger han så til hans kollega at han altså tager hjem til d.7 maj så han kan fejre Lasses 1 års fødselsdag.

Han får så at vide at det kan han da ikke bare gøre, og om han så også SKAL være hjemme på hans egen og min fødselsdag.

(Kollegaen gider ikke selv være hjemme ved familien)

Hvad synes i? er min mand forkert på den? eller er det i orden at ville være hjemme?

Hmm.. lavede altså en afstemning.. den er så væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

sweet

KittyGirl skriver:

Min mand har et arbejde hvor han indimellem skal ud og lave udstillinger med børnemøbler i Tyskland.

Han har så fået at vide at han skal til Tyskland det meste af maj inkl. 7.maj som er Lasses 1 års fødselsdag.

Min mand er igang med at lede efter andet job da arbejdsmiljøet derude ikke er godt og kammertonen er rigtig dårlig.

Idag siger han så til hans kollega at han altså tager hjem til d.7 maj så han kan fejre Lasses 1 års fødselsdag.

Han får så at vide at det kan han da ikke bare gøre, og om han så også SKAL være hjemme på hans egen og min fødselsdag.

Hvad synes i? er min mand forkert på den? eller er det i orden at ville være hjemme?

din mand er da bestemt ikke forkert på den.. syntes da helt sikkert også at han skal være med til hans fødselsdag...

hvis det havde været mig havde jeg også bare været taget hjem til fødselsdag..

Anmeld

15. marts 2011

Nemesis

Synes det er svært at svare på, for KAN han reelt nå hjem og alligevel være på arrbejde i Tyskland næste morgen??

Er det en del af hans arbejde at være væk flere dage af gangen??

Det er da virkelig ærgeligt at han skal arbejde, men hvis det Er hans arbejde og han ikke kan få helt normalt fri, så mener jeg faktisk han er forkert på den.

Vi andre kan jo heller ikke sige " jeg tager altså hjem i dag fra arbejde fordi min søn har fødselsdag"

Så det kommer altså an på hvilken arbejdsform han har og hvad de alm. krav er.

:-) Sisse

Anmeld

15. marts 2011

Ryberg

ladydan1 skriver:

Synes det er svært at svare på, for KAN han reelt nå hjem og alligevel være på arrbejde i Tyskland næste morgen??

Er det en del af hans arbejde at være væk flere dage af gangen??

Det er da virkelig ærgeligt at han skal arbejde, men hvis det Er hans arbejde og han ikke kan få helt normalt fri, så mener jeg faktisk han er forkert på den.

Vi andre kan jo heller ikke sige " jeg tager altså hjem i dag fra arbejde fordi min søn har fødselsdag"

Så det kommer altså an på hvilken arbejdsform han har og hvad de alm. krav er.

:-) Sisse

det startede med at de skulle afsted i marts, så lavede de planen om til april.. og nu ligger den 100% i maj... det er en del af jobbet, men det er også den sidste dag på turen... dvs. de skal hjem d.8 maj....

Så min mand synes altså godt han kan være bekendt at tage hjem til hans søns fødselsdag.... netop fordi der kun er en lille arbejdsdag tilbage ....

Anmeld

15. marts 2011

Ryberg

sweet skriver:

din mand er da bestemt ikke forkert på den.. syntes da helt sikkert også at han skal være med til hans fødselsdag...

hvis det havde været mig havde jeg også bare været taget hjem til fødselsdag..

tak skal du have.... vi sidder nemlig lidt... kan han tillade sig at sige det?

Han skrev nemlig i kalenderen for længe siden at han ville være hjemme den weekend, og de har andre at trække på.. det er bare hans kollega der går fuldstændig på bagben

Anmeld

15. marts 2011

Aprilmor11

KittyGirl skriver:

Jeg ville mene at sålænge at det er hans søns fødselsdag er det da klart at han ville være hjemme, og selvfølgelig skal han da det .. Ville mene at det var noget andet, hvis det var din eller hans egen fødselsdag , men hans barn, er klart vigtigere, det er jeg sikker på at i også syns ..

Anmeld

15. marts 2011

XXSS

Altså hvis rejsedage indgår i hans arbejde, så er det jo ikke altid at dagene passer og der vil da helt sikkert støde flere dårlige datoer til.. Så tja jeg ved ikke om han er forkert eller rigtig på den, men det er jo ikke en "helligdag" når vores børn har fødselsdag. Vi har fejret vores en anden dag end på selve dagen, sådan er det jo bare. Ellers kan han vel tage en feriedag, så burde der da ikke været noget brok..

Men nej jeg ved da ikke om den dårlige stemning gør hans valg værre i de andres øjne, det er jo bare deres problem.

Anmeld

15. marts 2011

Ryberg

Aprilmor11 skriver:

Jeg ville mene at sålænge at det er hans søns fødselsdag er det da klart at han ville være hjemme, og selvfølgelig skal han da det .. Ville mene at det var noget andet, hvis det var din eller hans egen fødselsdag , men hans barn, er klart vigtigere, det er jeg sikker på at i også syns ..

sådan har vi det nemlig også... vores er jo "ligegyldige" vi kan jo altid holde det weekenden efter eller noget

Men der er bare noget specielt ved at fejre sit barns fødselsdag... og så endda 1 års!

Anmeld

15. marts 2011

sweet

KittyGirl skriver:

tak skal du have.... vi sidder nemlig lidt... kan han tillade sig at sige det?

Han skrev nemlig i kalenderen for længe siden at han ville være hjemme den weekend, og de har andre at trække på.. det er bare hans kollega der går fuldstændig på bagben

altså det er nok ikke alle der er enige med mig, men jeg kan sku godt forstå han vil hjem til den fødselsdag

Anmeld

15. marts 2011

Ryberg

Tanja78 skriver:

Altså hvis rejsedage indgår i hans arbejde, så er det jo ikke altid at dagene passer og der vil da helt sikkert støde flere dårlige datoer til.. Så tja jeg ved ikke om han er forkert eller rigtig på den, men det er jo ikke en "helligdag" når vores børn har fødselsdag. Vi har fejret vores en anden dag end på selve dagen, sådan er det jo bare. Ellers kan han vel tage en feriedag, så burde der da ikke været noget brok..

Men nej jeg ved da ikke om den dårlige stemning gør hans valg værre i de andres øjne, det er jo bare deres problem.

Lasses fødselsdag d.7 maj er en lørdag, og kun en ½ arbejdsdag.. da butikkerne ikke har så længe åben....

Så derfor han synes han godt kan tage hjem dagen før...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.