fordeling af pligter derhjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Dittemor26 skriver:

Herhjemme deler vi tingene lige, og efter at have boet sammen i 6 år kører alt det praktiske efterhånden gnidningsfrit. Hos os er løsningen planlægning og aftaler. Vi har en aftale om hovedrengøring hver lørdag hvor jeg tager noget bestemt og han tager noget bestemt. Vasketøjet deles vi om. Min mand laver mad, mens jeg tager den daglige lette oprydning og så deles vi om opvasken og afrydning af bord. Alt det andet aftaler vi hen ad vejen.  Men jo, i starten da vi boede sammen havde vi vores kampe, man har tit forskelligt behov for hvornår/hvor tit ting skal ordnes. Men for os har løsningen været aftaler og planlægning, så er der aldrig noget at diskutetere

Hmm.. Måske skulle vi også planlægge herhjemme... Vi har nemlig også begge forskellige behov for det nemlig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

.....

Herhjemme laver jeg det meste, indtil jeg skal starte som Elev, så skal jeg nok sørge for at der kommer andre boller på suppen, så vi laver lige meget . Han går på universitetet samt arbejder om aftenen, derfor synes jeg at det er helt i orden at jeg laver mest lige pt

Ellers er han god til at lave aftensmad de gange han er hjemme om aftenen ved spisetid, og støvsuger da engang imellem hvis jeg ber ham om det. Vasketøjet er mit område, da mænd ikke er så gode til det med hvilke farver der må vaskes sammen , og så sørger jeg generalt for at huset ser pænt ud. Katten er vi fælles om.

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Saphiira skriver:

Tak for rådet..

Egentlig er det ikke det generer mig, at jeg laver mange af tingene, fordi han har jo flere timer end mig på arbejde.

Det der irriterer mig, er at han føler, at jeg ikke rigtig laver noget, og hans forældre tror også, at jeg ikke laver en sk*d...

Det er nok også fordi det er første gang Lasse er flyttet hjemmefra, hvor jeg har gjort det siden jeg var 17 år. Vi har boet sammen i lidt over et halvt år, og han har nok stadigvæk ikke vænnet sig helt til det, men jeg er utålmodig

Jeg er MEGET en ordensmenneske end Lasse er. Faktisk kan det være i det ekstreme nogle gange. Jeg har svært ved, hvis han lader et glas stå på bordet... og så fjerner det senere... Så der er det jo også en ting jeg skal lære..

I må jo begge lære at det er bedre "at have lidt rod i hjørnerne end et rent helvede"...hvis du forstår hvad jeg mener
Gør ikke rengøring til et minuspunkt for jeres forhold.
Gør som vi...den der synes, der trænger til at blive gjort rent gør det, og er man ikke tilfreds, så må man selv fortsætte eller snakke om at nu tager man et nyk i fællesskab.
I kan jo også aftale at I fx gør lørdag formiddag til en regøringsdag og så ordner hele hytten der. SÅ kan I med sindsro gå resten af weekenden i møde + den nye uge med et rent hjem.

Anmeld

15. marts 2011

Sitrani

Herhjemme er det nok også mig der gør det meste.. Men min kæreste er sød til at hjælpe lidt engang i mellem.. Jeg går på dagpenge lige nu, så jeg synes kun det er fair, at den der arbejder ikke laver lige så meget, som den, der alligevel går hjemme hele dagen.. Desuden er der også stor forskel på, hvad vi synes er rent eller ordentligt.. Min kæreste går ikke så meget op i, om det lige roder, eller der ligger tøj over det hele, hvor jeg bare ikke kan holde det ud... og bare bliver NØDT til at rydde det op med det samme... hehe... sådan er vi jo forskellige..... heldigvis hjælper han, når jeg beder ham om det, så det fungerer okay hos os....

Anmeld

15. marts 2011

Ammi

Herhjemme er der nok mig der gør mest rent, vasker op og vasker tøj. Min kæreste står så oftest for maden og for at gøre opmærksom på hvornår der skal gøres rent :-p

Jeg er nok mere den type som først gider at ryde op og gøre rent når det trænger. Og jeg har ikke noget imod lidt rod. Så det er godt at han gør mig opmærksom på det. Men nogen gange syntes jeg også det kunne være godt hvis det var mere ligeligt fordelt med at så ordne det. og vi arbejder også på det

Men jeg forstår da udemærket godt at det kan være frusterende hvis han ikke gør så meget.  og specielt hvis han ikke mener du gør noget. Det gælder jo om at forklarer ham at din skole er vigtig og at det også er "arbejde" at læse. Også sætte ham igang og sige når det skal gøres. Ellers kan man vente lang tid!

Anmeld

15. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
SussieThyssen skriver:

I må jo begge lære at det er bedre "at have lidt rod i hjørnerne end et rent helvede"...hvis du forstår hvad jeg mener
Gør ikke rengøring til et minuspunkt for jeres forhold.
Gør som vi...den der synes, der trænger til at blive gjort rent gør det, og er man ikke tilfreds, så må man selv fortsætte eller snakke om at nu tager man et nyk i fællesskab.
I kan jo også aftale at I fx gør lørdag formiddag til en regøringsdag og så ordner hele hytten der. SÅ kan I med sindsro gå resten af weekenden i møde + den nye uge med et rent hjem.

Tror det er en rigtig god ide, du har...

Jeg tror desværre jeg har arvet fra min mor at der skal være 100 procent clean

Anmeld

15. marts 2011

samantha1986

Selv om jeg har haft et 37 timers job, været souschef har jeg også hvor jeg havde 50 timer om ugen, og nu er jeg selvstuderende, så har det været mig der har lavet det meste.

Jeg gør rent, vasker tøj og for det meste laver jeg også aftensmad. Jeg er nok lidt gammeldags, men jeg mener det er mit job. Især nu fordi det er kæresten der henter pengene hjem. Og jeg elsker at se ham i ansigt når der er gjort rent eller lavet mad. han bliver så glad.

Vi skifter sengetøj en gang om ugen og hver gang siger han ligeså glad, nej nyt sengetøj hvor dejligt. Det betyder alt for mig at kunne gøre ham glad også selv om det er små ting.

Anmeld

15. marts 2011

serinasmor

Jeg tror umiddelbart det ville hjælpe ham til at forstå at du ikke har fri når du ikke har noget på dit skema, hvis du laver en udførlig plan over hvad du skal læse og hvornår når du har "fri" på den måde får du skemalagt din læsetid så han kan se at der har du reelt ikke fri men andre opgaver ....

og så handler det jo også om prioriteringer ... nu kender jeg jo ikke til din kæreste .. men noget siger mig at han ikke har gået på en videregående uddannelse hvor man er nødt til at læse ( og ikke som i gym for nogle hvor man bare kunne lade være og så gentage hvad der lige var blevet sagt)

serinasmor

Anmeld

15. marts 2011

FrkDitte

Saphiira skriver:

Min kæreste og jeg havde et KÆMPE skænderi derhjemme omkring pligterne herhjemme. Jeg er virkelig træt af, at jeg laver det meste herhjemme..

Min kæreste går med hunden og laver aftensmad, hvor jeg tager kattebakke, giver dem mad og drikke, støvsuger, vasker gulv, vasker tøj osv...

Problemet er at jeg tit har selvstudiedage, så derfor føler Lasse (min kæreste) at jeg har MASSER af tid til at gøre rent, men han glemmer bare at jeg ikke har fri jo. Der er masser at læse. Hvis jeg ikke havde læsning og skole ville det ikke gøre mig så meget.

Jeg har jo også tit fri ved 12 tiden, men egentlig har jeg jo ikke fri, for der er jo læsningen også, når jeg kommer hjem.

Han kan godt SE at jeg laver det meste, men han FØLER, at jeg ikke laver noget. Han har også sagt, at han bliver mobset, hvis jeg har siddet herhjemme og ikke lavet noget end at læse...

Han er tit meget træt, når han kommer hjem, og derofr kan jeg godt forstå, at han ikke ORKER at rydde op osv. Han er ikke så god til at rydde op hen af vejen, så pludselig så er der bare mega rodet her..

Jeg håber på, at vi snart finder ud af det herhjemme

Hvordan er det hjemme hos jer?

Hos os er det også mig der laver næsten alt. Min kæreste er selvstændig og arbejder meget. Jeg har det helt fint med det. Udover mit job (Lægesekretærelev) så arbejder jeg også nogle timer om ugen for ham. Vi dyrker begge to sport 2-3 gange om ugen. Så når vi endelig er hjemme samtidig, vil jeg bare gerne have tid sammen med ham i stedet for at bruge den på rengøring/oprydning mm.

Nu er jeg sådan en lille rengøringsfreak  så jeg kan faktisk godt lide at gøre rent  og har det bedst når der er ryddet op. Så for mig er det ikke en træls ting at skulle ha overstået.. Bare skrue op for musikken og skråle med

Men nu har vi hverken dyr eller børn..endnu

Tror mænd tænker lidt anerledes når det gælder rengøring..

Knus D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.