Saphiira skriver:
Min kæreste og jeg havde et KÆMPE skænderi derhjemme omkring pligterne herhjemme. Jeg er virkelig træt af, at jeg laver det meste herhjemme..
Min kæreste går med hunden og laver aftensmad, hvor jeg tager kattebakke, giver dem mad og drikke, støvsuger, vasker gulv, vasker tøj osv...
Problemet er at jeg tit har selvstudiedage, så derfor føler Lasse (min kæreste) at jeg har MASSER af tid til at gøre rent, men han glemmer bare at jeg ikke har fri jo. Der er masser at læse. Hvis jeg ikke havde læsning og skole ville det ikke gøre mig så meget.
Jeg har jo også tit fri ved 12 tiden, men egentlig har jeg jo ikke fri, for der er jo læsningen også, når jeg kommer hjem.
Han kan godt SE at jeg laver det meste, men han FØLER, at jeg ikke laver noget. Han har også sagt, at han bliver mobset, hvis jeg har siddet herhjemme og ikke lavet noget end at læse...
Han er tit meget træt, når han kommer hjem, og derofr kan jeg godt forstå, at han ikke ORKER at rydde op osv. Han er ikke så god til at rydde op hen af vejen, så pludselig så er der bare mega rodet her..
Jeg håber på, at vi snart finder ud af det herhjemme

Hvordan er det hjemme hos jer?
Her er det mig, der laver de lette ting, og så beder jeg min mand om hjælp til de ting, som der er tunge.
Men det skyldes jo så, at jeg har et dårligt bækken, så der er en del ting jeg ikke kan klare.
Men generelt er det mig, der er den huslige, fordi jeg er mere ordensmenneske end han er.
Vi gider ikke bruge tid på at slå hinanden i hovedet over den slags småting, for det slider på forholdet.
Synes jeg, at der skal gøres rent, så gør jeg rent og så letter han sig og hjælper, hvis jeg beder ham om det.
Ligeledes er sønneke også sød til at give en hånd med 
Han ordner fx badeværelse, bærer skrald ud, bærer vasketøjskurvene op og ned af trappen og den slags.
Ingen af os, kan i grunden fordrage at gøre rent, men vi gør det så i fællesskab.
Det jeg vil foreslå dig er, at I sætter jer ned og regner ud på et stykke papir, hvor meget reelt arbejde I begge har, og her skal du indberegne den tid du OGSÅ bruger på dit hjemmearbejde, for det tæller også som arbejde, og så må I så supplere op med huslige timer, så I begge kan holde fri samtidigt.
Hvis du har 35 timers arbejde og han har 40 tm (til eksempel) Jamen så har du så 5 flere timers arbejde, du kan bruge i huset.
Så kommer I begge op på 40 timer, og hvis der så er arbejdstimer derudover i huset, så deles I om dem.
Så skulle freden gerne kunne indfinde sig.

Kærligst
Sussie