Skæv mave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

twinboys

STN skriver:

Tror ikke jeg har veer..... har fundet ud af, at det nok bare er plukveer... for de gør jo ikke rigtig ondt... det strækker bare helt skørt i maven og lænden.... går da ud fra, at baby bliver derinde indtil det er beregnet den skal komme ud...

Blev selv født meget for tidligt, og var også tvilling.... hvordan går det med dine drenge i dag så?? Min tvillingesøster døde 2 uger efter vores fødsel....

Pyyyhhh nej hvor skrækkeligt... Hvilken uge blev i født i??? og vil du fortælle hvor din tvilling ikke overlevede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Sitrani

twinboys skriver:

Pyyyhhh nej hvor skrækkeligt... Hvilken uge blev i født i??? og vil du fortælle hvor din tvilling ikke overlevede

Ja, tror også at mine forælde var ret kvæstede af det, og de bliver stadig våde i øjenkrogene, når der er noget om tvillinger i TV eller lign.

Jamen, vi blev født ca. 2½ måned for tidligt... Kan ikke huske i præcis hvad uge, men det var ret meget for tidligt....

Min søster døde, fordi hun fik en infektion i blodet.. Det mindede om leukæmi, men var desværre pga. en påvirkning udefra - altså en person, der behandlede hende med bakterier på hænderne eller den nål der blev brugt.. Vi fik taget små blodprøver 10 gange om dagen i hælen, og hun var så uheldig, at der kom infektion i hendes blod af det... ellers havde hun nok overlevet... Jeg var faktisk den mindste, da vi blev født, så havde lidt dårligere vilkår, men desværre overlevede vi ikke begge to 

Anmeld

16. marts 2011

Rebecca55

STN skriver:

Hej gravide kvinder 

Jeg har lagt meget mærke til, at den lille ligger helt skørt når jeg ligger på ryggen om morgenen, inden jeg står op.. Det er en sær følelse.. Min mave spiler helt ud i den ene side, og er helt hård, og jeg kan mærke at babyen ligger og stritter ud, eller hvad man skal kalde det.. Det er super hyggeligt, fordi det er som om jeg kan ae den på hovedet eller numsen, eller hvad det er den presser ud mod huden.. Haha..

Nogen gange får jeg nærmest menstruations-lign. smerter af det, eller det strækker underligt i min lænd - måske det er plukveer babyen udløser? Eller er det bare fordi min mave bliver udspilet meget intenst i den ene side? 

Er der nogen der også har prøvet det? Går ud fra, at det er ret normalt...

Hilsen Sille, 24+3

Jeg oplevede det for første gang i går, da jeg lå og slappede af i sofaen. Jeg fik en mærkelig følelse i kroppen og så at min mave var helt skæv, kunne lige som dig også mæke barnet inde under huden. Helt fantastisk, men også lidt skræmmende, da der er langt vej endnu og tænker de kun får flere krafter der inde...

Så vidt jeg har hørt er det helt normalt og bliver kun mere med tiden barnet vokser...

Anmeld

16. marts 2011

twinboys

STN skriver:

Ja, tror også at mine forælde var ret kvæstede af det, og de bliver stadig våde i øjenkrogene, når der er noget om tvillinger i TV eller lign.

Jamen, vi blev født ca. 2½ måned for tidligt... Kan ikke huske i præcis hvad uge, men det var ret meget for tidligt....

Min søster døde, fordi hun fik en infektion i blodet.. Det mindede om leukæmi, men var desværre pga. en påvirkning udefra - altså en person, der behandlede hende med bakterier på hænderne eller den nål der blev brugt.. Vi fik taget små blodprøver 10 gange om dagen i hælen, og hun var så uheldig, at der kom infektion i hendes blod af det... ellers havde hun nok overlevet... Jeg var faktisk den mindste, da vi blev født, så havde lidt dårligere vilkår, men desværre overlevede vi ikke begge to 

og så sidder jeg her og stortuder...

Anmeld

18. marts 2011

Sitrani

Rebecca55 skriver:

Jeg oplevede det for første gang i går, da jeg lå og slappede af i sofaen. Jeg fik en mærkelig følelse i kroppen og så at min mave var helt skæv, kunne lige som dig også mæke barnet inde under huden. Helt fantastisk, men også lidt skræmmende, da der er langt vej endnu og tænker de kun får flere krafter der inde...

Så vidt jeg har hørt er det helt normalt og bliver kun mere med tiden barnet vokser...

Hihi... hvor skægt.... jeg har snart mærket liv længe, men har bare ikke tænkt over, at det kunne være en plukve der opførste sig sådan... troede det var mere over hele maven..... og ja, de små pus vokser jo hurtigt nu her til sidst, så der skal nok blive party i maven i aller højeste grad! Det er skønt 

Anmeld

18. marts 2011

Sitrani

twinboys skriver:

og så sidder jeg her og stortuder...

Årrrh.. *trøste, trøste* 

Anmeld

18. marts 2011

twinboys

STN skriver:

Årrrh.. *trøste, trøste* 

Takker

Anmeld

18. marts 2011

Fabienne

Min søn yndede også at ligge med numsen og benene til venstre i min mave og strække benene. Det gjorde han lige indtil fødslen, med det resultet at maveskinnet blev temmelig skævt. Vi kommer jo ikke udenom, at man det første stykke tid efter fødslen har blævrende mærkelig løst maveskind, og jeg havde så bare 4-5 cm mere løst og hængende i den vestre side. Så vildt mærkeligt ud.

Nu med 2 uger til termin med nummer to, ja så indtil videre ligger hun gudhjælpemig også til venstre meget af tiden og strækker sig, så jeg er spændt på at se hvor meget mere skævt det bliver denne gang.

Nu er jeg heller ikke den længeste med 1.65 i højden og sønnen var 54 cm lang ved fødslen, så der er heller ikke meget plads at strække sig på i mig

Anmeld

18. marts 2011

Zibi_84

Jeg har nøjagtige samme skæve mave. Den buler og bliver hård i højre side. Men fik også at vide at det er en plukvee, men at det godt kan være der hans hoved ligger, eller den side han i det hele taget bedst kan lide at ligge i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.