Føler mig ydmyget :( ( langt )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

quar20

SpunkenJo skriver:

Jamen, sådan er efterforskningsmuligheder indrettet.

Og hvis du læser det jeg har skrevet ovenfor, vil du måske bedre kunne forstå det?

Men ja, det er aldrig fedt at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. ØV MAND!

arhhhh tak for den meget gode beskrivelse..

Så forstår jeg bedre og ved lidt mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

SpunkenJo

quar20 skriver:

arhhhh tak for den meget gode beskrivelse..

Så forstår jeg bedre og ved lidt mere

Very najs

Glad for at kunne afmystificere/klarlægge reglerne lidt

Go aften

Anmeld

14. marts 2011

LilleMor10

SpunkenJo skriver:

Vedrørende offentliggørelsen af fotoet af dig, er afgørelsen truffet ud fra denne paragraf:

Retsplejeloven kap. 75a:
§ 812. Fotografier af en mistænkt må kun forevises for personer uden for politiet, såfremt
1) den pågældende med rimelig grund er mistænkt for en lovovertrædelse, der er undergivet offentlig påtale, og
2) indgrebet må antages at være af væsentlig betydning for efterforskningen.
Stk. 2. Afgørelse om forevisning af fotografier træffes af politiet.

Link til hele kapitel 75a her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id =133272#K75a

Håber du kan bruge det til noget?

Knus Jo

nu spørger jeg dumt, men kan jeg få den på dansk  hehe. jeg er helt blank. (pinligt)

Anmeld

14. marts 2011

LilleMor10

SpunkenJo skriver:

Very najs

Glad for at kunne afmystificere/klarlægge reglerne lidt

Go aften

og så kan jeg ikke åbne dine links 

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

LilleMor10 skriver:

nu spørger jeg dumt, men kan jeg få den på dansk  hehe. jeg er helt blank. (pinligt)

Altså, det er politiet der bestemmer om der skal offentliggøres fotos af en mistænkt, MEN man må altså ikke bare offentliggøre billeder af hvem som helst fordi man gerne vil have fat i en person.

Personen man offentliggører fotos af skal være mistænkt i en sag som er offentligt påtalt*. Desuden skal offentliggørelsen af fotoet være meget vigtig for efterforskningen. Altså, kan man finde frem til vedkommende uden foto, skal fx. man forsøge det først, hvis ikke det haster så meget, man skal have fat i vedkommende nu. (Altså væsentlig betydning for efterforskningen)

*) Offentligt påtalt, er en række sager som man i Danmark har besluttet er af så grov/vigtig en karakter de SKAL efterforskes af politiet, uanset om den forurettede ønsker det. Et eksempel på en offentligt påtalt sag hvor den forurettede nogengange ikke ønsker at melde det til politiet kan være hustruvold. Men fordi sagen er offentligt påtalt, kan/skal politiet alligevel optage anmeldelse på egen hånd, og så forsøge at belyse/bevise sagen så godt som muligt, uden den forurettedes hjælp.

Blev det nemmere at forstå? ELler sværere?

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

LilleMor10 skriver:

og så kan jeg ikke åbne dine links 

Kopier dem, og sæt dem ind i adresselinjen

Anmeld

14. marts 2011

LilleMor10

SpunkenJo skriver:

Kopier dem, og sæt dem ind i adresselinjen

virker stadig ikke, og har lige et sidste spørgsmål, det virker nemlig som om du har godt styr på det

Hvad skal man skrive i "overskriften" i klagen ??

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

LilleMor10 skriver:

virker stadig ikke, og har lige et sidste spørgsmål, det virker nemlig som om du har godt styr på det

Hvad skal man skrive i "overskriften" i klagen ??

HVad med bare at kalde den "KLAGE"

Kig på Retsinformation.dk

Og ellers skriv i Google, så kommer det frem

Anmeld

14. marts 2011

AmalieMalle

LilleMor10 skriver:

Jeg føler mig så ydmyget ! her i starten af februar fik jeg en meget ubehagelig opringning fra nord/ vejstsjællands politi, jeg fik besked på at jeg ikke måtte forlade min bopæl de kommende timer og at der ville komme 2 betjente og afhøre mig. 

Jeg går i panik, og tænker hvad fanden kan jeg ha' gjort ? jeg spørger dem så i tlf, og de siger så : det drejer sig om 3 røverier på nordeas dankort automater det foregik i nov -10. jeg afbryder ham så og spørger hvad dælen det har med mig at gøre. jeg får så smidt i hoved at jeg er hoved mistænkt i den sag.

WHAAAAAT!!?? jeg siger så ikke mere, men lover at dem at bliver hjemme, ringer så til min mormor fordi jeg ikke ville have min søn skulle være der. hun kommer så og putter ham mens jeg sidder og snakker med politiet. de viser mig så nogle film fra et overvågnings kamara. og ja det var mig på den film. men det hele var en stor misforståelse. jeg har åbenbart været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.  de går så igen, men fortæller mig ikke om jeg stadig er mistænkt..

her idag tænker jeg ikke videre over det mere, jeg ved jo jeg er uskyldig. jeg er slet ikke klog nok til sådanne fusk halløj. 

men men.. så idag ringer min svigermor så og spørger om jeg havde set de ting der har haft stået om mig i aviserne. jeg spørger dumt, hvad hun snakker om og så sender hun mig disse links. 

http://frederikssund.lokalavisen.dk/har-du-set-denne-rumaenske-dankort-fusker-/20110128/artikler/110129208/1009

det første er det der rør mig mest. de har simpelthen udgivet det med foto af mig og det hele, flere forskellige steder. både på nettet, i tv osv. folk der kender mig kan jo udenmærket se det er mig !  syntes det er så pinligt hvis folk går og tror jeg er krimminel. ! Og når ja. kunne de vælge et grimmere billed!!??

så der det andet, det er så fint nok at de skriver jeg er uskyldig. men der er der jo ikke billede på , så det kan være folk ikke ved det er den anden annonce der bliver hentydet til. så jeg syntes det er vildt pinligt, og har først opdaget dem nu. over en måned senere  

http://frederikssund.lokalavisen.dk/politiet-haenger-uskyldig-kvinde-ud-som-rumaensk-dankortsvindler-/20110203/artikler/110209741/1009

Ved ikke hvad jeg skal gøre, er vred, ked og føler mig så dum 

Tak fordi du gad at læste med, 

Hvor er det altså forfærdeligt søde! 

Håber at du er ved at komme ovenpå igen, det er sgu for langt ude!

De har bare at give en MEGA erstatning!

Anmeld

14. marts 2011

Chamomile

Hvor ubehageligt, stort kram til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.