Hvorfor er det fedt at være bange???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Mumto3

Jeg forstår det ganske simplet ikke. Tag nu f.eks. den nye serie der startede igår. Der er rigtig mange der synes den er god, og glæder sig til at se næste afsnit. Men den gør jo folk bange. Hvorfor er det fedt?

Det er lidt samme problematisk med børn, de elsker også at se film som de bliver bange for.Hvorfor?

Der er mange der gerne vil se gyserfilm, horrorfilm og hvad det nu hedder alt sammen. Personligt vælger jeg det fra, for jeg synes på ingen måde at det berigere mit liv, at mit liv blever bedre af det. tværtimod, så gør bange og utryg hvis jeg har set noget uhyggeligt, og det synes jeg ikke er spor rart. Det begrænser mig, fordi jeg så tør mindre end jeg ellers plejer.

Men jer der kan lide at se noget der er uhyggeligt om som gør jer bange. Hvorfor kan I lide det? hvordan synes I det beriger jeres liv? Hvorfor vælger I at se den slags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

L.J.L

Jeg forstår det ganske simplet ikke. Tag nu f.eks. den nye serie der startede igår. Der er rigtig mange der synes den er god, og glæder sig til at se næste afsnit. Men den gør jo folk bange. Hvorfor er det fedt?

Det er lidt samme problematisk med børn, de elsker også at se film som de bliver bange for.Hvorfor?

Der er mange der gerne vil se gyserfilm, horrorfilm og hvad det nu hedder alt sammen. Personligt vælger jeg det fra, for jeg synes på ingen måde at det berigere mit liv, at mit liv blever bedre af det. tværtimod, så gør bange og utryg hvis jeg har set noget uhyggeligt, og det synes jeg ikke er spor rart. Det begrænser mig, fordi jeg så tør mindre end jeg ellers plejer.

Men jer der kan lide at se noget der er uhyggeligt om som gør jer bange. Hvorfor kan I lide det? hvordan synes I det beriger jeres liv? Hvorfor vælger I at se den slags?

fordi det får ens adrenalin op at køre

Anmeld

14. marts 2011

Mormilla

Nu ved jeg ikke om der er noget i tv der kan beriger ens liv. Men jeg kan godt li at se dem, lige så vel som en kærligheds film, drama film og aktion. Men gamle film om krigen, gamle danske film og danske film siger mig intet!!!

Men jeg ser det kun for hyggens skyld.

Nu ser jeg ikke så mange film, da jeg hellere vil se en serie om et eller andet feks luksus fælden.

Anmeld

14. marts 2011

blomst84

Adrenalin vores hjerner elsker det stof og vi får en tilfredshed bagefter, men selvfølgelig hvis det går over i angst så er det en anden snak

Anmeld

14. marts 2011

Enayia

Mumto3 skriver:

Godt spørgsmål! Jeg har ofte tænkt det samme. Jeg så ofte gyserfilm, velvidende om jeg blev bange og jeg er en RIGTIG bangebuks! Jeg kunne ikke rigtig lade være fordi jeg har stor interesse i det overnaturlige. Men for det meste ser jeg det ikke mere da jeg ved hvilken grim følelse jeg får indeni bagefter. Så det bliver ikke til det helt vilde mere.

Anmeld

14. marts 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Når jeg ser den slags film/serie så får det ganske enkelt min adranalin op og køre, og kan nærmest mærke det i hele kroppen, hvilket jeg syntes er en fed følelse.....

Af samme grund vælger nogen at arbejde som falckredder, politimand og andre job hvor man ikke ved hvad dagen byder på...

Nogen får det kik ved at hoppe elastikspring eller klatre ned fra store bjerge... Jeg får det ved at sidde og se en film hvor jeg nogen gange ville ønske jeg ku slippe den, fordi jeg simpelthen er ved at skide i bukserne over den...

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

linselouise skriver:

fordi det får ens adrenalin op at køre

Anmeld

14. marts 2011

Mumto3

Tak for alle jeres svar!

Jeg kan godt genkende det med adrenalinen, men i modsætning til jer, så er det slet ikke noget jeg søger eller kan 'nyde' mens det står på. -men tak for alle jeres svar. Så blev jeg da lidt klogere.

Anmeld

14. marts 2011

SiLiMiMa

Mumto3 skriver:

Tak for alle jeres svar!

Jeg kan godt genkende det med adrenalinen, men i modsætning til jer, så er det slet ikke noget jeg søger eller kan 'nyde' mens det står på. -men tak for alle jeres svar. Så blev jeg da lidt klogere.

jeg må indrømme, jeg "nyder" det ikke... som jeg også skrev i tråden om serien, så blev jeg dårlig af at se den igår....

hvorfor ser jeg den så? hm...fordi jeg synes, det er spændende den måde de opklarer sagerne på og spændingen når de er lige ved at fange morderen, men så ikke gør alligevel osv..... men de klip med pigen i kisten osv kunne jeg godt undvære... men de får jo en til at "hade" gerningsmanden endnu mere og gå op i at han bliver fanget..... ved ikke om det lyder helt åndssvagt??

førhen læste jeg meget stephen king, men det gider jeg ikke mere - får det dårligt af det...... jeg må jo enten være blevet mere følsom med årene eller også har jeg rent faktisk taget skade af alle de gysere, jeg har læst og set???

Anmeld

14. marts 2011

patella

Jeg havde overvejet at se den serie - men har godt set der er blevet skrevet en del om det herinde. Hvad er det der gør folk bange i den serie, og er den sådan gyser agtig, eller bare sindssyg spændende action eller hvordan? Og hvad er det helt nøjagtig der er spændende ved den? Nogle der blir dræbt, forfulgt eller lignende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.