Min søn blir ikke mæt nok af amning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Zeus

kamtok skriver:

Man må helt selv bestemme om man vil give grød eller mos - begge dele er helt OK. Så du har ikke gjort noget galt. 

Fra SST's publikation; Mad til spædbørn og småbørn

I Danmark er der tradition for, at den første mad, barnet tilbydes, er grød, men der ikke noget i vejen for at starte med en flydende/cremet kartoffel- grøntsags- suppe, fx en kartoffel-porre-suppe, og så fortsætte med almindelig mos og grød, når barnet er blevet vant til skeen.

Det er fordi min datter ikke gider spise grød, hverken ris-hirse-hvede eller noget som helst.. Selv hvis jeg smider lidt lækkert frugtmos på toppen, eller enda jordbærgrød, så vil hun ikke... Hun spytter det enten ud igen med det samme, eller holder tungen for så jeg ikke kan komme ind med skeen  Mosen om aftenen, spiser hun til gengæld rub og stub af... Fik af vide, at man helst skal starte med grød, for ellers gider de det ikke, fordi mosen smager for godt...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Anne85

Am am am.. Han er garanteret ved at ta sit helt store appetitspring. Så i en periode vil du skulle amme meget hyppigt - men det et kun til I har fået sat produktionen op. Hvis du giver en flaske ødelægger du det

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

isabellamor skriver:

ok. jeg troede det var mos fra 4 mdr og grød fra 6 mdr... men man kan jo kun blive klogere.. så kan min lille basse jo allerede begynde på at få grød fra om 2 mdr... lækkert...

men du har ret, dumt at venne til flaske når barnet er vant til bryst..!!  det kan jeg godt se....

men velling, mætter det ikke meget godt..?? er det ikke for tyndt at give med ske, eller skal det bare gøres tykkere, fordi så kan han jo godt få det inden han skal sove...

Jeg spurgte min SP mht. vælling og hun sagde, at det ville hun ikke anbefale. Ikke fordi det er usundt eller noget, men hvis barnet ikke er MEGA SULTEN, så er der ingen grund til at give det. Man kan ligeså godt give grød eller mos. 

Jeg startede med at give en meget tynd grød. Det var faktisk lidt vælling-agtigt. Men allerede efter et par dage kunne jeg gøre den tykkere. 

Vælling er vist primært til flaskebørn, men det er ikke "ulovligt" at give til brystbørn.

Sikke en jungle det er med de børn og deres mad. Bliver man nogensinde klog på det?

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

Zeus skriver:

Det er fordi min datter ikke gider spise grød, hverken ris-hirse-hvede eller noget som helst.. Selv hvis jeg smider lidt lækkert frugtmos på toppen, eller enda jordbærgrød, så vil hun ikke... Hun spytter det enten ud igen med det samme, eller holder tungen for så jeg ikke kan komme ind med skeen  Mosen om aftenen, spiser hun til gengæld rub og stub af... Fik af vide, at man helst skal starte med grød, for ellers gider de det ikke, fordi mosen smager for godt...?

Jeg er sikker på at hun ikke tager skade af, ikke at få grød.. Hvis hun ikke vil have det, så vil hun ikke have det. Det er jo ikke fordi hun er på tværs og vil trodse dig (det er hun nok lidt for lille til endnu) 

Jakob spiser det hele - man skulle sørme tro at han var min søn 

Anmeld

13. marts 2011

dollygirl

Anne85 skriver:

Am am am.. Han er garanteret ved at ta sit helt store appetitspring. Så i en periode vil du skulle amme meget hyppigt - men det et kun til I har fået sat produktionen op. Hvis du giver en flaske ødelægger du det

ja jeg har tænkt mig at fortsætte med at amme .. men det synd hvis han sover sulten ..  skal jeg pumpe mælk ud til ham til om natten eller give ham noget grød ? min mor gav ham i dag noget mel som jeg kan ikke huske navnet på med modermælkserstatning men er det det jeg skal give ham?

Anmeld

13. marts 2011

Christine

Anne85 skriver:

Anmeld

13. marts 2011

dorthemus

Anne85 skriver:

Præcis

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

kamtok skriver:

Jeg er sikker på at hun ikke tager skade af, ikke at få grød.. Hvis hun ikke vil have det, så vil hun ikke have det. Det er jo ikke fordi hun er på tværs og vil trodse dig (det er hun nok lidt for lille til endnu) 

Jakob spiser det hele - man skulle sørme tro at han var min søn 

Hehe, ja det blev jeg også enig med mig selv om til sidst.. Idag smed pakkerne ud, og så får hun lidt frugtmos eller grøntsagsmos tilbudt, indtil hun er gammel nok til at få andet  Det tror jeg bestemt heller ikke hun er ked af

Anmeld

13. marts 2011

Anne85

lillepuller skriver:

ja jeg har tænkt mig at fortsætte med at amme .. men det synd hvis han sover sulten ..  skal jeg pumpe mælk ud til ham til om natten eller give ham noget grød ? min mor gav ham i dag noget mel som jeg kan ikke huske navnet på med modermælkserstatning men er det det jeg skal give ham?

Du skal jo også bare amme om natten. Måske han i en periode har brug for at blive ammet hver 2. time hele døgnet rundt - det er skide hårdt for dig, men det er det der skal til for at øge produktionen. Lad ham spise rigtig godt ved det ene bryst og tilbyd ham så det andet bryst inden du ligger ham tilbage i seng igen

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

lillepuller skriver:

Du kan også pumpe modermælk ud og bruge det til at lave grød med, men du kan også bruge modermælkserstatning.

Det er nok majsmel hun har brugt i dag. Men du kan også lave fx. risgrød, boghvedegrød og hirsegrød.

Prøv at læse SST's brochure. Der er både opskrifter samt "instruktioner" til hvordan du bedst introducerer babyen for ske-mad.  
Den kan hentes her på nettet eller købes i hardcopy på apotektet for 80 kr.

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.