Min søn blir ikke mæt nok af amning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

dollygirl

hjælp piger .. min 4 mdr søn er blevet ammet lige fra han blev født og det gået rigtig godt .. men han er begyndt at være meget vågen om natten og han er meget meget sulten .. jeg ammer og ammer self men han har svært ved at sove , føler ikke han er mæt nok ..

hvad gør jeg ? gør det noget hvis jeg giver ham modermælkserstatning en flaske inden han skal sove om aftenen? eller skal jeg give grød eller andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

henh01

Jeg ville prøve med vælling og eller grød. Men ellers ring til din SP som kender dig hun kan rådfører dig

Anmeld

13. marts 2011

Isabella_mor

lillepuller skriver:

hjælp piger .. min 4 mdr søn er blevet ammet lige fra han blev født og det gået rigtig godt .. men han er begyndt at være meget vågen om natten og han er meget meget sulten .. jeg ammer og ammer self men han har svært ved at sove , føler ikke han er mæt nok ..

hvad gør jeg ? gør det noget hvis jeg giver ham modermælkserstatning en flaske inden han skal sove om aftenen? eller skal jeg give grød eller andet.

grød er nok lidt for tidlig endnu.. men du kan jo give ham en flaske med modermælkserstatning inden han skal i seng..  der står bagpå pakken hvor meget ca du skal give... og så kan du tale med din sp om hvis du skal supplere amningen med mme, hvis du gerne stadig vil amme.. det er jo meget hyggeligt og der er jo stadig mange gode ting i din mælk som han har brug for,, så behøver du ikke at stoppe helt..

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

Hvis han er 4 måneder, er det måske tid til at starte op med noget grød. Prøv at kontakte din SP og hør om hun vil komme på 4 måneders besøg, så I kan få en snak om opstart af ske-mad. 

Sover han hos dig eller sover han i egen seng? - Spørger mest fordi en fra min MG lige har været det samme igennem. Hendes datter vågnede normalt hver 3.-4. time om natten, men pludselig så vågnede hun hver time. Hun troede det var fordi hun var sulten, så hun ammede hende bare, men det var faktisk bare fordi hun havde brug for noget mere plads at bevæge sig på når hun sov. Hun prøvede at lægge hende i egen seng, og vupti nu sover hun igen som før..  

Anmeld

13. marts 2011

dorthemus

Det er den klassiske  Sådan var det også her med min datter da hun rundede de 4 måneder. Der kommer et appetitspring på det tidspunkt og man blir meget  tvivl om amningen er tilstrækkelig eller om man er ved at løbe tør for mælk. Hav tålmodighed og bliv ved at lægge ham til, og så kan du begynde at supplere op med lidt grød. Men du er ikke ved at løbe tør

Anmeld

13. marts 2011

millesofie

lillepuller skriver:

jeg startede op med at give min datter hirsegrød om aftenen da hun var ca 4mdr lidt under måske, af samme årsag og det hjalp meget

jeg knuste hirseflagerne i en morter og så lavede jeg grød af det sammen med min egen mælk og det spiste hun fornøjet af og sov dejligt om natten

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

lillepuller skriver:

Min datter var også oppe og spise 4-5 gange efter putning, og til hun stod op igen om morgenen (hun er flaskebarn).. Siden vi startede på mos, er hun kun oppe 2 gange  

Men har fået af vide siden, at de helst skal starte med grød? Men kunne da forestille mig, uden at vide det helt sikkert, at du måske kan tilbyde det istedet for til aftensmad? Det kan være nogen af de andre ved det

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

isabellamor skriver:

grød er nok lidt for tidlig endnu.. men du kan jo give ham en flaske med modermælkserstatning inden han skal i seng..  der står bagpå pakken hvor meget ca du skal give... og så kan du tale med din sp om hvis du skal supplere amningen med mme, hvis du gerne stadig vil amme.. det er jo meget hyggeligt og der er jo stadig mange gode ting i din mælk som han har brug for,, så behøver du ikke at stoppe helt..

Man må gerne opstarte grød fra de er 4 måneder. Min dreng har fået grød siden han var 4 måneder og 2 dage gammel, og han ELSKER det, og hans mave er blevet meget bedre efter vi er begyndt på det (han er flaskebarn).

Det er lidt tosset at vænne ham til flaske, hvis han er brystbarn. Dels fordi MME er hårdt for de små mavser, specielt når de er vant til MM, og så skal han jo bare afvænnes fra både bryst og flaske. 

Anmeld

13. marts 2011

Isabella_mor

kamtok skriver:

Man må gerne opstarte grød fra de er 4 måneder. Min dreng har fået grød siden han var 4 måneder og 2 dage gammel, og han ELSKER det, og hans mave er blevet meget bedre efter vi er begyndt på det (han er flaskebarn).

Det er lidt tosset at vænne ham til flaske, hvis han er brystbarn. Dels fordi MME er hårdt for de små mavser, specielt når de er vant til MM, og så skal han jo bare afvænnes fra både bryst og flaske. 

ok. jeg troede det var mos fra 4 mdr og grød fra 6 mdr... men man kan jo kun blive klogere.. så kan min lille basse jo allerede begynde på at få grød fra om 2 mdr... lækkert...

men du har ret, dumt at venne til flaske når barnet er vant til bryst..!!  det kan jeg godt se....

men velling, mætter det ikke meget godt..?? er det ikke for tyndt at give med ske, eller skal det bare gøres tykkere, fordi så kan han jo godt få det inden han skal sove...

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

Zeus skriver:

Min datter var også oppe og spise 4-5 gange efter putning, og til hun stod op igen om morgenen (hun er flaskebarn).. Siden vi startede på mos, er hun kun oppe 2 gange  

Men har fået af vide siden, at de helst skal starte med grød? Men kunne da forestille mig, uden at vide det helt sikkert, at du måske kan tilbyde det istedet for til aftensmad? Det kan være nogen af de andre ved det

Man må helt selv bestemme om man vil give grød eller mos - begge dele er helt OK. Så du har ikke gjort noget galt. 

Fra SST's publikation; Mad til spædbørn og småbørn

I Danmark er der tradition for, at den første mad, barnet tilbydes, er grød, men der ikke noget i vejen for at starte med en flydende/cremet kartoffel- grøntsags- suppe, fx en kartoffel-porre-suppe, og så fortsætte med almindelig mos og grød, når barnet er blevet vant til skeen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.