Puha der er efterhånden mange:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Angelica

CiSo skriver:

Ja, det er virkelig skrægeligt med alle dem der kæmper en bragt kamp for at få børn.. 

Og andre får aborter! Det ville være meget smatere hvis man kunne give en graviditet videre så hvis man ikke ønskede den kunne man give den til en der ønskede den.. 

Føler virkelig med dem der kæmper!

Den tanke har jeg også haft. Hvis man kunne give en graviditet videre, så ville alle 'vinde' på det. Nogle ville blive forældre - nogle ville blive født i stedet for at blive aborteret - og nogle ville ikke skulle igennem et så ubehageligt indgreb som abort.

Men vejen frem er vist mest af alt information og viden. Viden om vores krop, så dem, der vil have børn, ikke venter for længe med at komme i gang (jeg ved godt, at det ikke kun er pga alder, men det har desværre også en del at sige).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Laulund87

Tjuhl skriver:

ja når man først får "øjnene op for det", så er der pludselig behandlingspar alle vegne vi har 3 i vores omgangskreds som er/har været i behandling. det ene par er lige blevet gravide, det fik vi at vide til Sols navngivningsfest og jeg kom bare til at hyle sådan da Søren fortalte mig det, for de sad herhjemme for et år siden og var SÅ tapre da jeg var nyligt gravid. Puha, jeg blir stadig helt rørt når jeg tænker på det!!

Jeg må altså også indrømme at jeg nærmest fik dårlig samvittighed fordi jeg kan regne ud at vi alle har startet projekt baby på samme tid, og vi er de eneste med barn Skørt I know, men det var faktisk den første følelse jeg fik..

Anmeld

14. marts 2011

Laulund87

Kruse90 skriver:

Der er desværre rigtig mange
ÆV
Ønsker det ikke for nogen overhovedet.
Men det er godt man kan få hjælp.

Hvert 10. barn er lavet med hjælp. Det syntes jeg er skræmmende, og der kommer mange flere, så fra mit synspunkt af, er det vigtigt at det kommer frem, og man ikke holder det hemmelig, det må ikke være en tabu som det var engang.

Ja det er sørme skræmmende

Nej det må godt nok ikke være tabu, det er da helt hen i vejret

Anmeld

14. marts 2011

Laulund87

Angelica skriver:

Den tanke har jeg også haft. Hvis man kunne give en graviditet videre, så ville alle 'vinde' på det. Nogle ville blive forældre - nogle ville blive født i stedet for at blive aborteret - og nogle ville ikke skulle igennem et så ubehageligt indgreb som abort.

Men vejen frem er vist mest af alt information og viden. Viden om vores krop, så dem, der vil have børn, ikke venter for længe med at komme i gang (jeg ved godt, at det ikke kun er pga alder, men det har desværre også en del at sige).

Anmeld

15. marts 2011

Angelica

Laulund87 skriver:

Jeg må altså også indrømme at jeg nærmest fik dårlig samvittighed fordi jeg kan regne ud at vi alle har startet projekt baby på samme tid, og vi er de eneste med barn Skørt I know, men det var faktisk den første følelse jeg fik..

Jeg fik det rigtig dårligt, da en kvinde, som blev gravid samtidig med mig, tabte sit lille bitte foster. Det var tidligt i forløbet, men jeg fik så dårlig samvittighed, at I slet ikke kan forestille jer det. Her havde en kvinde arbejdet hårdt for at få ønskebarnet, og hun havde kæreste, og alt var bare godt. De havde begge stabile jobs og ja, ALT var bare godt til at få børn!
Og så stod jeg der, uden nogen uddannelse, uden noget som helst fornuftigt at tilbyde et barn, og blev gravid sådan dér uden problemer, og kunne ovenikøbet holde på mit barn og... Ja. Mens hun, som virkelig ønskede sig at blive mor, tabte sit.
Det var godt nok en periode, hvor jeg gerne ville have givet min graviditet videre.
Det blev ikke bedre, da vi fandt ud af, at min søsters graviditet måtte blive afbrudt, fordi barnet ikke ville kunne overleve uden for hendes mave. Øv for en lorte samvittighed jeg gik rundt med på det tidspunkt, og hvor ville jeg bare gerne give mit barn fra mig - det ville jo være en win-win-situation for alle. (i forhold til mit tidl. indlæg - så ville mit barn jo få en superfamilie med mor, far og søskende, min søster ville få et barn, og jeg kunne fortsætte med at være 'normal' teenager).

Heldigvis - skal jeg da lige tilføje - gik det ikke sådan, og jeg har været i stand til at løfte opgaven som mor. Men ikke uden dårlig samvittighed over for den kvinde, der blev gravid samtidig med mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.