Laulund87 skriver:
Jeg må altså også indrømme at jeg nærmest fik dårlig samvittighed fordi jeg kan regne ud at vi alle har startet projekt baby på samme tid, og vi er de eneste med barn
Skørt I know, men det var faktisk den første følelse jeg fik..
Jeg fik det rigtig dårligt, da en kvinde, som blev gravid samtidig med mig, tabte sit lille bitte foster. Det var tidligt i forløbet, men jeg fik så dårlig samvittighed, at I slet ikke kan forestille jer det. Her havde en kvinde arbejdet hårdt for at få ønskebarnet, og hun havde kæreste, og alt var bare godt. De havde begge stabile jobs og ja, ALT var bare godt til at få børn!
Og så stod jeg der, uden nogen uddannelse, uden noget som helst fornuftigt at tilbyde et barn, og blev gravid sådan dér uden problemer, og kunne ovenikøbet holde på mit barn og... Ja. Mens hun, som virkelig ønskede sig at blive mor, tabte sit.
Det var godt nok en periode, hvor jeg gerne ville have givet min graviditet videre.
Det blev ikke bedre, da vi fandt ud af, at min søsters graviditet måtte blive afbrudt, fordi barnet ikke ville kunne overleve uden for hendes mave. Øv for en lorte samvittighed jeg gik rundt med på det tidspunkt, og hvor ville jeg bare gerne give mit barn fra mig - det ville jo være en win-win-situation for alle. (i forhold til mit tidl. indlæg - så ville mit barn jo få en superfamilie med mor, far og søskende, min søster ville få et barn, og jeg kunne fortsætte med at være 'normal' teenager).
Heldigvis - skal jeg da lige tilføje - gik det ikke sådan, og jeg har været i stand til at løfte opgaven som mor. Men ikke uden dårlig samvittighed over for den kvinde, der blev gravid samtidig med mig.
Anmeld