At gå i bad med mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

FrkT

Jeg synes det er svært at sætte en præcis alder på.

Men mht. at nogle svømmehaller har regler for hvor gamle de pågældende børn max må være for at få lov at gå med mor/far af modsatte køn end dem selv i omklædningsrummet, så synes jeg faktisk det er en GOD regel. For jeg har da tidligere oplevet at nogle kvinder har haft drenge på noget nær 10 år med ind hos kvindernes omklædningsrum, fordi lillebroren på 5 måske også er med derinde, og det så er lettest - eller hvad ved jeg. Og det synes jeg slet ikke er okay. På den måde ved forældre hvordan det er, og så behøver de ikke stå og overveje fra og til hver gang.

Og specielt i dagens Danmark, hvor der har været så meget oppe med pædofili, så synes jeg det er godt at sådanne regler bliver lavet.

Jeg har selv stemt 7, og det er ud fra det at jeg tror det er de færreste børn som er under 7 og helt klar til selv at klæde om, hvor mor/far er i det andet omklædningsrum. Så det er rent praktisk jeg vil sige det. Kigger jeg på det etiske i det, så at sige, med tanke omkring pædofili bl.a., så vil jeg nok sige 4-5 stykker.

Og så vil jeg sige at for mig er der et helt TREDJE dilemma udover pædofili og det praktiske, og det er de andre i omklædningsrummet. For nogle af dem vil det nok være for meget at skulle ses nøgne af en fremmed pige/dreng tidligere aldersmæssigt, end hvad forældrene måske selv vil synes.

Faktisk en super god debat, Anja. Og der er bestemt lidt at tænke over! Der er mange ting man kan sætte op mod hinanden her.

Mht at din mand tager Mathilde og du Victoria - kunne I ikke bytte? Så var den skid da slået 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.