min elskede momse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.769 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

nilletøz

Ja nu må jeg lige ud med noget igen..

Min kære momse – som jeg altid har kaldt hende, ligger for døden!

Hun har haft alzheimers i 7-8år (de kan ca. lave med det i 5-9år)

Før jul og nytår, så hun ud til at have det rigtig godt, og spise, og drik med glæde, men nu her i det nye år er det bare gået med af bakke med hende - hun er ikke meget for at spise, eller drikke, og det kan man jo se på vægten, når hun endelig drikker noget er det med en masse fløde i, og kosten er også fra den ”fede” side..

Nu er hun bare rigtig tynd, og ligner virkelig en der er meget træt af livet, og meget heller vil have fred, og det ønsker jeg virkelig snart hun får – ved godt det lyder hårdt at sige sådan, men det er ikke noget værdigt liv hun har nu, hun kan bare ingenting, ikke huske os, sidder eller sover hele dagen 

Jeg synes det er så frygteligt at se hende sådan, for det er ikke sådan jeg kender min kære momse, hun har altid været den friske type, som ikke kunne sidde stille, har røg mega mange smøger, gået lange ture med sin hund, jeg kunne ringe til hende og sige at nu kom jeg altså over og sov, også skulle vi altså hygge os.

Jeg er en af mange børnebørn der har besøgt hende meget, hjulpet hende med alt i lejligheden, klippet hendes hår, luftet hendes hund ja alt.

Men efter hun er kommet på plejehjem, kan jeg bare mærke jeg savner det mere og mere, græder inde i mig selv når jeg ser hende, tænker tit hvorfor lige min momse, hvorfor har de ikke fundet en kur mod den forbandet sygdom?

Hun ved ikke engang hun er blevet oldemor, men hun smiler dog når hun ser min søn, og prøver at sige noget til ham, men hun kan ikke…

Kan ikke skrive mere, det er alt for trist at skrive/tænker på at jeg snart skal sige farvel til min ELSKEDE MOMSE!!

I får lige et billede af min momse, og min søn sammen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

SD21

Puha, det er ikke sjovt !

Ved ikke hvad jeg skal sige, men du får ihvertfald et KÆMPE  

Anmeld

13. marts 2011

nilletøz

SD21 skriver:

Puha, det er ikke sjovt !

Ved ikke hvad jeg skal sige, men du får ihvertfald et KÆMPE  

Åhh tak hvor er du sød.. 

Ved hvor svært det kan være at skrive noget tilbage, jeg har været rigtig længe om at forstå hun snart skal væk herfra

Anmeld

13. marts 2011

jydeinden

ved ikke hvad jeg skal skrive, for intet man kan skrive gør den sygdom mindre modbydelig...

må være ufatteligt smertefuldt og sidde og se nogen man holder af svinde mere og mere ind fysisk som psykisk.

stort herfra

Anmeld

13. marts 2011

mortilflere

det er en lorte sygdom

Anmeld

13. marts 2011

MaliksMor

nilletøz skriver:

Åhh tak hvor er du sød.. 

Ved hvor svært det kan være at skrive noget tilbage, jeg har været rigtig længe om at forstå hun snart skal væk herfra

Det er simpelthen så trist sådan noget

Min farmor døde for 6 måneder siden, hun fik dement(staves) kunne godt huske os. dog ikke hvad man fortalte hende. jeg var nede og besøge hende på plejehjemmet for jeg kom høj gravid. og der spurgte hun kort tid efter vi havde snakkede om fødslen osv. Er du gravid. Hun røg også en masse smøger, og var altid frisk. Så det var meget svært at forholde sig til.

Det samme med min morfar, hans var bare i en sværre grad. Han kunne ikke rigtig skenle mellem virkelig mennesker og billeder. fx. vi sad ved siden af ham, også ville ha' gi' os chokolade men istedet for at spørge os spurgte han billederne..

Håber at din "momse" snart for fred. Det slet ikke til at holde ud at se dem ha' det på den måde...

En kæmpe krammer herfra

Anmeld

13. marts 2011

nilletøz

jydeinden skriver:

ved ikke hvad jeg skal skrive, for intet man kan skrive gør den sygdom mindre modbydelig...

må være ufatteligt smertefuldt og sidde og se nogen man holder af svinde mere og mere ind fysisk som psykisk.

stort herfra

Tro mig det er smertefuldt, hun ved jo ikke hvem jeg er, jeg er jo bare en "fremmede" der kommer og siger hej momse..

Tak for 

Anmeld

13. marts 2011

MaliksMor

nilletøz skriver:

Åhh tak hvor er du sød.. 

Min farmor, sagde også tit " så gi' mig dog nogle piller så jeg kan få fred" og græd tit og var trist når man kom på besøg, fordi hun blev irreteret over ikke at kunne huske noget. Det simpelthen så trist. Og specielt for familien, da man bare kan stå der og se på

Anmeld

13. marts 2011

Mi

Det er bare så hårdt at se sine kære bliver så dårlig. Håber hun får fred, selvom det er hårdt at sige. Men det er sagt en

til dig

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. marts 2011

nilletøz

mortilflere skriver:

det er en lorte sygdom

Ja!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.