Hindbærmousse til lagkage - HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Frejsmor

Hvis det er frosne bær fra udlandet, så husk de skal koges først, ellers risikerer du og dem der spiser kagen at få en rigtig træls omgang roskildesyge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Kindfed

SkrukNu skriver:

Hvis det er frosne bær fra udlandet, så husk de skal koges først, ellers risikerer du og dem der spiser kagen at få en rigtig træls omgang roskildesyge..

Nu hvor den er oppe at vende, skal man så bare behandle bærrene som om, de lige er drænet, når man har kogt dem? Altså koge og så mose med sukker?

Anmeld

12. marts 2011

Frejsmor

Kindfed skriver:

Nu hvor den er oppe at vende, skal man så bare behandle bærrene som om, de lige er drænet, når man har kogt dem? Altså koge og så mose med sukker?

Det er et godt spørgsmål, men der må jeg desværre være dig svar skyldig, for jeg har faktisk aldrig lavet lagkage med de sådan mere prof. fyld i, jeg faldt bare over indlægget, og som dyrlægestuderende har jeg hørt en del om de bær der og den virus man risikerer at blive inficeret med hvis man spiser dem uden at koge dem først..

Men jeg er meget gerne med på en lytter her, hvis en af de fantastiske kagedamer kan gøre os lidt klogere, tror nemlig også jeg snart skal igang med at forsøge at lave nogle af de muuums - lækre kager damerne herinde viser frem..

Knus og kram

Anmeld

15. marts 2011

PinkLadybug

Det endte nu med at blive en meget god kage<3 ( og er 7,9,13 IKKE blevet syg endnu!)

Anmeld

15. marts 2011

eirene

Efter jeg har fået at vide hindbærene skal koges har jeg fået en fantastisk opskrift.

Kog hindbær med en lille smule vand og lidt sukker. Når de er ved at være færdige tilsættes en smule citronsaft.

Så maser jeg dem igennem en sigte. Jeg bryder mig ikke om kernerne, så det passer mig fint. Og så bruger jeg væden (altså ikke kernerne) med 3-4 blade husblas. Stiller det på køl og blander med pisket fløde.

Det smager himmelsk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.