Hvor meget søvn med nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

muzen

milopilo skriver:

Ja du har ret, men gud hvor er det svært når man er "rengørings/ordens" freak..  og kan se manden jo også er træt når han kommer hjem fra job..

ja det er det. men du er nød til at tvinge dig selv til at tænke på din produktion af mælk, især nu hvor hun har appetit spring, skulle der helst ikke være for lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

tinasmor

Jeg fik af vide (med den første) at der skulle spises ca hver 3 time. Min datter ville gerne bare ligge og hygge ved brystet

Anmeld

12. marts 2011

Bondepigen

milopilo skriver:

Ja ok så kunne du indhente lidt søvn der  men gør vores bare ikke.. og mellem amning og hun endelig er faldet i søvn, kan jeg lige nå de ting jeg selv skal nå.. også på'en igen..

Ok, men er sikker på det nok skal blive bedre... Min datter havde osse perioder indimellem, hvor hun bare åd, for at sætte mælkeproduktionen op... Måske din datter bare er i gang med at sætte produktionen op... Sover hun så bedre om natten, for der vågnede min datter oftere..?

Jeg fik så desværre ingen søvn, for jeg kunne ikke lægge mig til at sove, når hun stod udenfor...

Anmeld

12. marts 2011

Den lykkelige

bondepigen skriver:

Ok, men er sikker på det nok skal blive bedre... Min datter havde osse perioder indimellem, hvor hun bare åd, for at sætte mælkeproduktionen op... Måske din datter bare er i gang med at sætte produktionen op... Sover hun så bedre om natten, for der vågnede min datter oftere..?

Jeg fik så desværre ingen søvn, for jeg kunne ikke lægge mig til at sove, når hun stod udenfor...

Lyder fuldstændig som vores.. hun sover faktisk slet ikke fra kl 21-01 om natten.. hvor vi så tit ender med en flaske for vi alle kan få ro.. og nej jeg kan heller ikke sove når hun ligger ude.. tænker hele tiden på om det nu er hende jeg høre, om alarmen nu opfanger hvis hun siger noget osv osv

Anmeld

12. marts 2011

Den lykkelige

tinasmor skriver:

Jeg fik af vide (med den første) at der skulle spises ca hver 3 time. Min datter ville gerne bare ligge og hygge ved brystet

Ja har jeg også fået afvide.. eller 6-8 gange i døgnet.. så altså hver 3-4 time.. men holder jo slet ikke stik..

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

milopilo skriver:

Min datter er 14 dage gammel og jeg får næsten ingen søvn hvilket sætter sit præg på mit humør, tålmodighed osv..  Hvor meget sover i?? Kan jo læse mig frem til at de fleste ammer hver 2 time ca.. Gør vi også her.. så ligger hun til en time af gangen.. også går der jo lige lidt tid før hun falder i søvn og man kan lægge hende fra sig.. så ikke lang tid til næste måltid igen jo.. og jeg får bare ingen søvn selv.. ser også alle andre mødre være ude med vognen, men "tør" jeg slet ikke for hvis hun vågner og er sulten igen.. man kan jo slet ikke nå ud på en "rigtig" tur før man skal på den igen..

Hvordan ser/så jeres hverdag ud med en nyfødt? Og hvad er udsigterne??

Åhh, det er simpelthen det jeg husker mest fra livet med spædbørn...må sige jeg godt kunne have undværet de første 6 mdr. Jeg var træt træt TRÆT...mine sov som vinden blæste og så er de sensitive børn som havde brug for meget kontakt, nærhed og ro...det var hårdt...men ja, jeg fulgte strømmen og en dag vågnede jeg og kunne mærke jeg levede igen...fik energi og gjorde ikke alt op i hvor mange timer jeg mon kunne nå at sove.

Der er håb forude, men det er en hård tid...og du kan ikke sammenligne med andre børn eller sætte det i skema...børn er forskellige, lige fra start.

KNus til dig..

Anmeld

12. marts 2011

tinasmor

milopilo skriver:

Ja har jeg også fået afvide.. eller 6-8 gange i døgnet.. så altså hver 3-4 time.. men holder jo slet ikke stik..

Har du prøvet at give hende en narresut. Det var det jeg fik af vide, alså at hun ville spise/amme så tit fordi det mere var fordi hun brugte mig som sut. Der gik lidt tid og jeg købte en masse forskellige sutter og så til sidst fandt hun en hun kunne lide.

Anmeld

12. marts 2011

Lolli

milopilo skriver:

Nej, det holder nemlig ikke. Men det er vist også først når amningen er godt igang. Med min nummer to her, blev det først til 6-8 gange i døgnet, da hun blev to måneder. Efter 1 md var det 10-12 gange. Her de første måneder er der sjældent system i noget som helst. Ingen af mine børn har gjort nogle ting, på den måde "bøgerne" beskriver.  

Anmeld

12. marts 2011

Muffinmus

Man ammer da bare hvor man er, måske ikke lige de første 14 dage, men senere bliver man bedre til at gøre og folk SER jo ingen ting.Det er mere din tanke at de ser en masse.

og søvn, jamen med den første var vi oppe 10 gange hver nat, enten for at amme eller for at finde sutten. og det var ret træls, men man overlever...dwet stod på i 10 mdr....og det var fra kl 22 ca-6 om morgenen, så ret ofte jeg var oppe.

Men nr 2 sov bedre og der var jeg kun oppe hver 2-3 time for at give mad i starten.

Generelt skal du lægge sit barn til det meste af aftenen så det kan blive mæt til sengetid. Begge mine hang i patterne fra kl 20-21 og så kom de i seng . Efter nogle mdr var de klar til at komme i seng kl 19 i stedet for og så ammede jeg abre efter deres behov.

Anmeld

13. marts 2011

Bondepigen

milopilo skriver:

Lyder fuldstændig som vores.. hun sover faktisk slet ikke fra kl 21-01 om natten.. hvor vi så tit ender med en flaske for vi alle kan få ro.. og nej jeg kan heller ikke sove når hun ligger ude.. tænker hele tiden på om det nu er hende jeg høre, om alarmen nu opfanger hvis hun siger noget osv osv

Mange børn har de der tudeture i flere timer om aftenen, men det skal osse nok gå af hende igen. Prøv som en siger at lægge hende oftere til om aftenen og se om det hjælper... Det er et mareridt med små bebser indtil man har lært hinanden at kende... Når først I kommer ind i en rytme, så bliver det bedre! Så der er håb forude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.