Gode desserter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.052 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Chraz

Hej tøser 

Jeg har arrangeret en hyggeaften for mig og kæresten i næste weekend for at få lidt tid til hinanden. Og planen er så at jeg skal lave en rigtig god middag til os, og har også næsten styr på menuen. Men jeg er helt blank angående en dessert. 

Så jeg tænkte på om ikke I havde nogle gode ideer i havde lyst til at dele ud af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Vivian67

Jeg kan anbefale nedestående, men pas på med ikke at lave for store portioner, da den er rigtig sød.

Nougatglas ¨

Nougatglas med hjemmebagt grissini 

6 personer

Nougatcreme: 250 g. blød nougat 4 dl. piskefløde

Nøddegrissini: (6 -12 stk.) 300 g. hvedemel 150 g. blødt smør 100 g. flormelis 1 stk. æg  kornene fra ½ vaniljestang ca. 100 g. finthakkede hasselnøddekerner

Pynt: ca. 50 g. blød nougat  en anelse flormelis 6 små glas, ca. 4 cm i diameter & 5 cm høje Nougatcreme: Smelt nougaten i en skål over vandbad, Husk, at der aldrig må komme vand ned i nougaten, da den ellers vil blive ødelagt! Nougaten skal være godt lun. Pisk fløden til let skum. Tag nougaten op af vandbadet. Kom 1/3 del af den let piskede fløde i den godt lune nougat & pisk kraftigt. Hæld derefter nougatfløden op i den resterende let piskede fløde & vend det forsigtigt, men hurtigt sammen. Så snart cremen er ensartet, hældes den på glas. Opbevar glassene på køl, indtil de serveres kolde med sprøde nøddegrissini & revet nougatpynt. Nøddegrissini: Ælt alle ingredienser - undtagen 3 spsk. finthakkede hasselnødder, sammen med hænderne til en ensartet dej. Stil dejen koldt i en ½ time. Udrul dejen I lige lange, meget tynde pølser på ca. 10 cm X 0,5 cm. Rul til sidst de tynde dejpølser i finthakkede hasselnødder. Bag dejpølserne i ovenen på en bageplade med bagepapir ved 150 grader, til de er sprøde & gyldne. Det tager ca. 15 min.

Pynt: Riv iskold nougat fint på rivejernet direkte over de kolde nougatglas. Drys en anelse flormelis over, inden de serveres, smukke & simple.

Tip!! Resten af dejen trilles til én tyk pølse, ca. 6 cm i diameter. Pølsen stilles i køleskab 1 time, hvorefter den skæres i ½ cm tykke skiver. "Skiverne" lægges på bageplade beklædt med bagepapir & bages ved 190 grader, til småkagerne er let gyldne - ca. 8 - 10 minutter.  

Anmeld

12. marts 2011

Majbriteriksen

Chraz skriver:

Hej tøser 

Jeg har arrangeret en hyggeaften for mig og kæresten i næste weekend for at få lidt tid til hinanden. Og planen er så at jeg skal lave en rigtig god middag til os, og har også næsten styr på menuen. Men jeg er helt blank angående en dessert. 

Så jeg tænkte på om ikke I havde nogle gode ideer i havde lyst til at dele ud af?

Hej. Jeg har lavet blødende chokoladekage med vanilieis og skovbærsauce. Kagen kan laves fra morgenstunden og skal først bages lige inden man skal have dem. Det er som en muffin, men når man skærer ned i den så flyder der chokolade u af den.

Anmeld

12. marts 2011

Dansker i England

Majbriteriksen skriver:

Hej. Jeg har lavet blødende chokoladekage med vanilieis og skovbærsauce. Kagen kan laves fra morgenstunden og skal først bages lige inden man skal have dem. Det er som en muffin, men når man skærer ned i den så flyder der chokolade u af den.

Uh, den lyder god. Saetter du en opskrift ind? Tak

Anmeld

12. marts 2011

Snefnug1984

Uhh ja.. en blødende chokoladekage er bare mums.. Du kan bl.a. finde en opskrift hos Mette Blomsterberg der hedder  "chokoladefondant med blødende hjerte"

Anmeld

12. marts 2011

Snefnug1984

Dansker i England skriver:

Uh, den lyder god. Saetter du en opskrift ind? Tak

Mette Blomsterberg har en opskrift som er super god.. du kan finde den på hendes side på dr

Anmeld

12. marts 2011

twinboys

desserten ville jeg foretrække i sengen sammen...

Anmeld

12. marts 2011

Dansker i England

Snefnug1984 skriver:

Mette Blomsterberg har en opskrift som er super god.. du kan finde den på hendes side på dr

Ok. Tak for svar - vil prove at finde den 

Anmeld

13. marts 2011

Chraz

Majbriteriksen skriver:

Mmmmh det lyder godt nok lækkert  Men bliver det ike meget sødt eller hvordan?

Anmeld

13. marts 2011

Chraz

twinboys skriver:

desserten ville jeg foretrække i sengen sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.